Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
komputer
ReZa 
nowicjusz
ReZa


Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 38
Wysłany: 2014-05-22, 16:44   komputer

Witam wszystkich.
Chyba będę musiał wymienić komputer w swoim samochodzie. Sami jest z roku 1991, ma silnik 1,3 z pojedynczym wtryskiem. W tej chwili mam komputer, który posiada logo mitsubishi i ma takie oznaczenia: (jestem laikiem w tym temacie, więc piszę wszystko z nalepki :oops: )
33920-80C70
E2T 40 971
OYO1A F1
EC-V-MT
Nie wiem nawet, czy jest to oryginalny, ponieważ dziadek miał kilku właścicieli i po głębszym przyjrzeniu się zwłaszcza zakrytym elementom widać, że niektórzy mieli bujną wyobraźnię :evil:
Proszę o pomoc w takiej sprawie: gdzie mógłbym kupić kompa w dobrym stanie do mojego Samiego, może macie doświadczenia z wiarygodnymi sprzedawcami i jakie są ceny.
Pozdrawiam wszystkich
_________________
ReZa50+
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-22, 17:12   

Tutaj masz znanego na forum sprzedawcę: http://suzuki-czesci.pl/p...33920-80C70/969

Spróbuj napisać do Kostucha może Cię czymś poratuje. A co się stało z Twoim komputerem?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
ReZa 
nowicjusz
ReZa


Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 38
Wysłany: 2014-05-22, 21:20   

Dzięki za podpowiedź. Objawy wcześniej opisałem w poście "rzucił palenie gadzina" w dziale elektryka. Wszystkie podpowiedzi przekazałem swojemu elektronikowi i pomału badał podrzucone tematy. Okazało się, że kondensatory są w porządku, ale komputer po zgaśnięciu silnika wystarczy parę razy potrząsnąć i odpala. Wobec tego majster wywnioskował, że jest to wina wcześniejszego zalania kompa. Zatem należy go wymienić na lepszy. W poprzednim poście nie dodałem, że przy rozgrzewaniu na ssaniu (automatycznym) falują mu obroty. Generalnie chyba ma za duże obroty. Nie wiem, co jeszcze można dopisać dla właściwszego zdiagnozowania usterki :-)
_________________
ReZa50+
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-22, 21:29   

Spróbuj podpytać Kostucha... zimne luty naprawia laserowym spojrzeniem niczym Superman, a na pozostałe elektrousterki potrzebuje chwilę się po głowie podrapać ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-05-23, 09:18   

ReZa napisał/a:
komputer po zgaśnięciu silnika wystarczy parę razy potrząsnąć i odpala.

Są dwa wyjścia:
- poprawić luty (najlepiej przy pomocy hot-air i dobrego topnika)
- zabrać żonie wibrator i przymocować do komputera :mrgreen:

Trzecie wyjście to wymiana komputera, ale kosztuje to całkiem sporo a jego stan może być podobny do tego co masz.

ps.
Najczęściej utleniają się luty w części wysokoprądowej ecu - sterowanie wtryskiwaczem i elektrozaworkami. Oczami widać gdzie jest matowo.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-23, 09:24   

kostuch napisał/a:
Oczami widać gdzie jest matowo.


Mówiłem, że mówiłem :D ReZa jak już sam Doktore pojawił się w Twoim temacie to ja bym zrobił wszystko by go nie wypuścić ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-05-23, 09:33   

kostuch napisał/a:


- zabrać żonie wibrator i przymocować do komputera :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nie ma to jak niekonwencjonalne, acz proste rozwiązanie :!:
_________________
...Wilczyca...
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-05-23, 09:45   

Uh Lala napisał/a:
kostuch napisał/a:


- zabrać żonie wibrator i przymocować do komputera :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nie ma to jak niekonwencjonalne, acz proste rozwiązanie :!:


Niestety złe rozwiązanie, gdyż uszkodzony komputer będzie podawać złe sygnały na dildo, czyli nierówna praca na obrotach, słaby udar
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-05-23, 10:10   

manias79 napisał/a:
słaby udar

Ja tam nie wiem jaki to ma udar :mrgreen:
 
     
ReZa 
nowicjusz
ReZa


Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 38
Wysłany: 2014-05-23, 23:34   

Z tym wibratorem to był słaby pomysł. Najpierw żonie uszkodził uzębienie, a teraz rozwalił obudowę kompa :mrgreen: ale dzięki za dobrą wolę :mrgreen:

[ Dodano: 2014-05-23, 23:36 ]
A tak w ogóle to dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich: tych pomocnych i tych dowcipnych :->
_________________
ReZa50+
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-05-24, 11:19   

Jest jeszcze opcja problemu z sygnałem z czujnika halla.
Jak go zabraknie, to komputer odcina pompę i zapłon.
Ale dużo pradopodobniejszy jest zimny lut w części sterującej wtryskiwaczem albo przekaźnikami.
W manualu znajdziesz schemat i opis złącza - po pinach dojdziesz do właściwego fragmentu płytki.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.