Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
gaźnik gaźnik gaźnik
bil 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: DLW / DJ
  Wysłany: 2014-05-15, 11:16   gaźnik gaźnik gaźnik

Witam. Przejrzałem całe forum, ale nigdzie nie mogę znaleźć przydatnych informacji dotyczących regulacji. :-(

Zacząłem w zimie regulować gaźnik i tak go rozregulowałem że teraz mam problem z obrotami. Śrubki od składu nie ruszałem. Równo chodzi w zakresie obrotów 1500 i w górę. poniżej skaczą strasznie ustawię na 1200, a one spadną po ok 20 sek do 800 i gaśnie. Mam zamiar go rozkręcić i wyczyścić ale zanim to zrobię może uda mi się coś jeszcze wyregulować.

W linku:
https://drive.google.com/folderview?id=0B7hpncMiaC1EelU0X2QtbklId3c&usp=sharing

są zdjęcia a na nich kolorami śrubki których nie do końca znam znaczenie...

Z tego co mi się wydaje to kolor:
ŻÓŁTY - regulacja wolnych obrotów
CZERWONY - skład mieszanki

nie wiem od czego jest NIEBIESKA
i nie wiem jak mocno ma być naciągnięta sprężynka (ZIELONY) od klapki przepustnicy. Wiem że odchyla ją taki jak by haczyk z regulacją od strony prawego koła (brązowy)

bardzo bym prosił i napisanie jaka śrubka (kolor) za co odpowiada.

Pozdrawiam.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-05-15, 11:46   

jak znasz angielski, albo masz dużo chęci i zaparcia to najpierw poczytaj to http://www.4x4.in.th/manual_sj413/chapter4.pdf a potem rozkręcaj.

Zanim jeszcze dotkniesz gaźnika sprawdź:
- kable WN, kopułka, palec
- filtra paliwa
- pompkę paliwa
- zapłon (st. wyprzedzenia zapłonu)
- drożność odmy.

Jak już będziesz rozbierał gaźnik, kup zestaw uszczelek:
a) wersja tańsza http://www.eter-mot.com/d...3517&pro=272268 - same uszczelki
b) wersja droższa http://www.eter-mot.com/d...3503&pro=328606 - dodatkowo pompka przyspieszacza i dwie dysze

Tutaj masz manual z obrazkami, jak zdjąć ten gaźnik http://www.suzukiclubuk.c...trip-down-guide

Nie zalecałbym "kręcenie śrubkami", gdyż można wszystko schrzanić... poszukaj gdzieś na forum na pewno był krótki opis, jak ustawiać mieszankę.

[ Dodano: 2014-05-15, 11:59 ]
Tutaj mój temat o regulacji http://samurai.org.pl/vie...ighlight=#21374
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-15, 15:34   

na szybkiego - niebieska śrubka - wolne obroty (silnik nagrzany)
- żółta śrubka - wolne obroty na ssaniu (silnik zimny/ssanie)

chyba że coś pomyliłem ;)
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-05-15, 20:38   

kobzi napisał/a:
na szybkiego - niebieska śrubka - wolne obroty (silnik nagrzany)
- żółta śrubka - wolne obroty na ssaniu (silnik zimny/ssanie)

chyba że coś pomyliłem ;)


Pomyliłeś kobzi.

Niebieska reguluje wolne obroty na ssaniu (silnik koniecznie zimny). Żółta - kolega sam zgadł właściwie.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-05-15, 21:33   

jak masz oryginalny, to po mojemu szkoda zdrowia, ja i tak już mam siwe włosy a przez ten gaźnik jeszcze parę więcej.
Załóż ponny
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-05-16, 07:10   

Lepszy znany wróg niż nowy... moim skromnym zdaniem, WYCZYSZCZONY i dobrze ustawiony oryginalny Aisan bije na głowę Ponego.
Zresztą kupno używanego gaźnika też wiąże się z pewnym ryzykiem, prawda?

Ale zrobisz kolego jak uważasz, trzymam kciuki i powodzenia

A ciąg wydarzeń jest następujący:
- zmiana gaźnika
- kupno większych kół
- zmiana przełożeń
- zmiana silnika na Baleno, Vitara, etc. ;-)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-05-16, 09:08   

Ja tylko tak zupełnie nie mając pojęcia wrzucę -----> link w którym kolega wspominał o panu pięknie regulującym gaźniki :)

To tak jakby już Cię ogarnęła czarna rozpacz :)

Sama kiedyś rozkręciłam aparat Zorkę, z chęcią podregulowania tego czy owego i teraz leży gdzieś w czeluściach mieszkania i czeka na lepsze czasy... rozłożony na części w torebeczkach ;-)
_________________
...Wilczyca...
 
     
bil 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: DLW / DJ
Wysłany: 2014-05-16, 10:44   

Póki co nie ma mnie na chacie i nie mogę nic pogrzebać przy aucie. Wychodzę z założenie, że skoro ktoś położył to ustrojstwo na silniku to tak zostanie. Mam nadzieję do końca czerwca uporać się z tym bo planuję małą wycieczkę kilkudniową. Muszę jeszcze wymienić przednią szybę i dokupić od strony kierowcy i tylną... - bo na wąskich mostach wywrotny jest... :oops:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-16, 12:09   

Ten specjalista o którym piszę Robertisyn, kiedys też ustawiał gaźnik u mnie w Samurai.
Zresztą polecałem właśnie tego Pana robertowiisynowi.

Naprawdę warto. Facet wie o co chodzi.
A jak przyprowadziłem Samuraia, to się szeroko uśmiechnął, wypunktował co mi nie działa (jasnowidz :) ) i powiedział że się nim zajmie.

Specjalista super. Bardzo polecam.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-16, 12:20   

Maverick napisał/a:
A jak przyprowadziłem Samuraia, to się szeroko uśmiechnął, wypunktował co mi nie działa (jasnowidz :) )


Może czyta nasz skwer ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-16, 12:23   

Pracownia tego speca jest jak apteka.
Czysto, brak kurzu, jasny fartuch, mnóstwo urządzeń pomiarowych, wskaźników itd.
Bajka.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-16, 17:21   

Potwierdzam, Pan Krzysiek z Częstochowy daje radę, ja już 2 albo 3 miesiąc smigam na jego ustawieniach i jest rewelacja!!!Ostatnio spalanie na trasie z przyczepą w gorach (bieszczady) wyszło mi 7,5litra. Naprawdę warto!
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-05-16, 18:02   

manias79 napisał/a:
Lepszy znany wróg niż nowy... moim skromnym zdaniem, WYCZYSZCZONY i dobrze ustawiony oryginalny Aisan bije na głowę Ponego.

Jak nie wiesz co piszesz to nie pisz :mrgreen: Pony to prawie jak wtrysk a wynalazek Aisin to szmelc jaki by nie był.
Jak ci zdechnie pare razy to zmienisz zdanie, ja do Ponny nie zaglądam już 4 lata, sam ustawiłem a nie jakiś Pan Juzek, prostota to przebija ustrojstwo Aisina ustawie ci każdy w 20 min potem na analizator mała poprawka i zapominasz o tym podzespole.
Ostatnio zmieniony przez Starscream 2014-05-16, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Gardor 
rozgadany



Wiek: 32
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 143
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-05-16, 18:10   

Prawie jak wtrysk :D
_________________
Instantboy by SamNaSamZSam
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-23, 15:28   

eeee tam, dalej się nie zgadzam, owszem jeżeli cała wiedza o regulacji gaźnika ogranicza się do 2 śrubek to masz rację Pony jest ok....
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-05-23, 21:25   

Ty się tam możesz nie zgadzać :mrgreen: skoro piszesz o gaźniku to masz z nim problem. Ja nie piszę nic bo ma spokój. Nie mówiąc o spalaniu, pochwal się wynikiem na gaźniku oryginalnym :mrgreen:
Dawno już jest udowodnione że to szmelc, wystarczy poczytać, ja wiem to z autopsji.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-26, 15:06   

Starscream napisał/a:

Dawno już jest udowodnione że to szmelc, wystarczy poczytać, ja wiem to z autopsji.


Co jest udowodnione?
Twoje pomówienia tak:)

Na serii gźniku, po regulacji:
Spalanie nigdy nie było problemem, bo po regulacji palił śmiesznie mało.
Wkręcał się na obroty pięknie. Nie szarpał, nie dusił się. Bajka.

Po 3 czy 4 latach, znowu wymagał gruntownego czyszczenia i regulacji, ale generalnie to nie wiedziałem, że mam pod maską gaźnik i w dodatku z tych szmelcowych, gdzie wystarczy przecież poczytać :)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-05-27, 18:11   

o właśnie :mrgreen: po 3-4 latach wymagał gruntownego przeglądu i czyszczenia. A czy potem chodził czy nie to już zależało od jego kaprysu :mrgreen:
"Gruntownego" sam napisałeś. Ja tam nic nie grzebie przy ponny nawet "gruntownie" :mrgreen:
Dużo aut juz nie ma tych gaźników oryginalnych. To tak jak by przekonywać że wspomaganie jest nie potrzebne, a przecież jest wygodne.
Ale ja jestem chłop ugodowy i serdecznie ma w dupie jaki kto ma gaźnik może mieć nawet z piły spalinowej jak się chce męczyć i po gaźnikowcach jeździć.
A jeszcze tak do ciebie- skoro był taki zajebisty to po co masz silnik z Baleno?
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2014-05-27, 18:45   

Gaźnik samca jest ok jeśli nikt w nim nie grzebał po omacku bez jakiegoś pojęcia o tym co robi.Trudno było by wycisnąć 98KM z silnika samca 1,3 nawet przy gaźniku od pony ;-)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-05-27, 20:07   

nie wiem czemu twierdzisz żeby było trudno?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.