Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Uszczelka pod głowicą a brok w głowicy.
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2014-06-30, 16:51   Uszczelka pod głowicą a brok w głowicy.

Witam.
Opiszę tu dla potomnych jaką miałem dziwną awarie.
Jechałem sobie po asfalcie i nagle zagotował mi się silnik. Po ostudzeniu i dolaniu wody odpaliłem i pojechałem dalej po czym silnik stracił moc i go zgasiłem i zepchnąłem na stację benzynową. Otwieram maskę a tu obraz nędzy i rozpaczy wszystko w mazi oleju i płynu chłodniczego, wyjmuję bagnet a tam mleko. Wszystko by wskazywało że uszczelka pod głowicą, ale bardzo dziwiło mnie tak szybkie wymieszanie płynu z olejem. Po rozebraniu okazało się że pod pokrywą zaworów leży sobie brok taki jak na bliku silnika. Po dokładniejszych oględzinach okazało się że są w głowicy 4 takie broki i jeden wypadł całkiem a drugi już był podniesiony. Oczywiście musiałem zdjąć głowicę żeby wyjąc wałek rozrządu więc od razu poszła nowa uszczelka. Ktoś ma pomysł dlaczego ten brok wypadł?? Może zablokował się termostat i zagotował się i tam był najsłabszy punkt? dziwna sytuacja.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-06-30, 16:56   

Brok znaczy sie korek w otworze po odlewie? u mnie zwie sie to core plug.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-07-01, 14:47   

W Polsce takie korki zwą się broki, pewnie pochodzi to z angielskiego, czy innego niemieckiego, ale po katalogach tak właśnie się zwą
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2014-07-01, 15:54   

Lexx napisał/a:
Brok znaczy sie korek w otworze po odlewie? u mnie zwie sie to core plug.


Tak chodzi właśnie o ten korek. Jeśli on wypadnie to bardzo szybko miesza się płyn chłodniczy z olejem, 3 razy zmieniłem olej na stary przepalony żeby wypłukać silnik i wymieniłem filtr i zalałem nowy olej. Z układem chłodzenia już tak szybko nie poszło, maź jest wszędzie. Z 10 razy płukałem wodą, dodawałem też płynu do mycia naczyń ale i tak jeszcze nie jest czysty.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-07-01, 22:38   

Wypadł ze starości... Jak dawałem głowice do regeneracji to jeden mi całkowicie zaspawali bo pojawiły się tam już jakieś mikropęknięcia, zapytałem dlaczego to zaspawali to gość mi powiedział, że w kolo broku były już pęknięcia i nie dużo brakowało by go wywaliło, zmęczenie materiału po prostu.

Ew. gdzieś Ci się przyblokował kanał i ciśnienie wypchało.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-07-01, 22:52   

A po co to tam w ogóle jest? To jest uwarunkowane technologią odlewania? Tam jakieś uchwyty maszyny czy tam formy do odlewów wchodzą i dlatego później to zaślepiają "manualnie" ?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-07-01, 23:44   

Broki stosuje się zazwyczaj po to by w razie zamarznięcia płynu nie rozwaliło silnika. Pewno też to kwestia samego procesu odlewu.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.