Zdarzyło mi się trzy razy, że silnik zgasł mi podczas jazdy stopniowo tracąc moc. Następnie odpowiednio po 10min , 15min, 4 godz. odpalał bez problemu.
Wymieniłem świece, kopułkę i palec ( i tak nadawały się do wymiany na skutek zużycia), sprawdziłem czy nie ma przebicia na kablach i w końcu dobrałem się do pompy paliwa. Okazało się, że kabel z "z plusem" jest poluzowany (zdjęcie ), widoczne są też spieki pomiędzy śrubą a końcówka oczkową kabla (taki mały zapalnik w baku :). Przy okazji wyczyściłem bak z niewielkiej ilości piasku zalegającego na dnie. W planach jest też wymiana filtra i przedmuchanie przewodów paliwowych.
Z uwagi na fakt, ze z mechanika samochodową mam do czynienia od kilku tygodni, mam kilka pytań:
1/ Czy mogę założyć, że przyczyną gaśnięcia silnika był luźny kabel przy pompie?
2/ Czy iskrzenie na stykach kabla pompy w baku mogło spowodować zapłon benzyny?
3/ Czy powinienem zaizolować plus w baku (np. zalewając żywicą lub klejem dwuskładnikowym) czy też mogę go zostawić otwarty?
Zdarzyło mi się trzy razy, że silnik zgasł mi podczas jazdy stopniowo tracąc moc. Następnie odpowiednio po 10min , 15min, 4 godz. odpalał bez problemu.
Wymieniłem świece, kopułkę i palec ( i tak nadawały się do wymiany na skutek zużycia), sprawdziłem czy nie ma przebicia na kablach i w końcu dobrałem się do pompy paliwa. Okazało się, że kabel z "z plusem" jest poluzowany (zdjęcie ), widoczne są też spieki pomiędzy śrubą a końcówka oczkową kabla (taki mały zapalnik w baku :). Przy okazji wyczyściłem bak z niewielkiej ilości piasku zalegającego na dnie. W planach jest też wymiana filtra i przedmuchanie przewodów paliwowych.
Z uwagi na fakt, ze z mechanika samochodową mam do czynienia od kilku tygodni, mam kilka pytań:
1/ Czy mogę założyć, że przyczyną gaśnięcia silnika był luźny kabel przy pompie?
2/ Czy iskrzenie na stykach kabla pompy w baku mogło spowodować zapłon benzyny?
3/ Czy powinienem zaizolować plus w baku (np. zalewając żywicą lub klejem dwuskładnikowym) czy też mogę go zostawić otwarty?
Dziękuję za pomoc.
Po pierwsze primo - kolego, jak może być, że masz gaźnik, a pompa jest od wtryskowca (zanurzeniowa w zbiorniku paliwa)?
Ad.1) tak
Ad.2) tam nie może nic iskrzyć, bo zaraz auto zamieniłoby się w kulę ognia
Ad.3) tutaj masz schemat elektryczny auta z wtryskiem. Jeden przewód do masy, drugi do przekaźnika pompy
Żeby rozwiać Twoje wątpliwości co do zasilania silnika:
a) silnik z gaźnikiem:
b) silnik z jednopunktowym wtryskiem:
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pompa wygląda na wymienioną przez poprzedniego właściciela, proszę o potwierdzenie, że jest niewłaściwa i wskazanie jaka powinna być. Jestem przekonany, że mam gaźnik (zdjęcie poniżej). Przepraszam, jestem laikiem.
i pompa w zbiorniku:
Ad.1 dzięki i mam nadzieje ze to jedyna przyczyna
Ad.2 tak myślałem, styki dokręcone
Ad.3 podłączone jest dobrze bo pompuje, pytałem czy plus zaizolować w baku, czy może być odsłonięty (zdjęcie poniżej)
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-25, 08:25
Masz wtrysk paliwa, elektryczną pompkę paliwa, której wydajność to 3 bar. Przestudiuj sobie wstawiony przeze mnie rysunek. Moim zdaniem wskazana przez Ciebie nakrętka to masa (niebieski kabel- rys.), a nie jak twierdzisz "+", gdyż "+" powinien iść do przekaźnika pompy (różowy z czarnym paskiem w/g schematu).
Każde urządzenie elektryczne w samochodzie potrzebuje masy. Najczęstszą i najbardziej pomijaną przyczyną zawodzenia tych urządzeń jest właśnie brak podłączenia z "-".
Polecam szczegółową lekturę manuala http://www.suzukiinfo.com...vice_manual.zip (kliknij na link prawym myszy, wejdź w kopiuj adres, wklej go do przeglądarki, ściągnij manual i miłej lektury) ;)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-25, 08:45
Akurat w tym przypadku niebieski kabel podkładany pod śrubę to "+", masa jest podpięta pod mocowanie pompy.
Nie ma potrzeby dodatkowo izolować kabla, bo to rozwiązanie fabryczne i wystarcza, chyba, że masz wątpliwości co do jakości izolacji.
Oczywiście połączenie musi być pewne i nie może być mowy o grzaniu, czy iskrzeniu.
Bardzo dziękuje. Nie miałem pojęcia, że to wtrysk. Mam nadzieje, że koledzy wybaczą.
Co do kabli przedstawiam kolejne zdjęcie i wyjaśnienia:
Czarny kabel dochodzi do baku i jest podniety do śruby zgrzanej z kształtownikiem do którego wewnątrz baku przymocowana jest ściągaczem pompa. Do w/w kształtownika wewnątrz baku dopięty jest czarny kabel który idzie do "-" pompy.
Czerwony kabel na zewnątrz baku podpięty jest do zalanej i izolowanej zworki przechodzącej przez obudowę. Od strony wnętrza baku to ta śruba (która miała luz) do której podpięty jest niebieski kabel idący do "+" pompy.
[ Dodano: 2014-02-25, 08:50 ]
Didymos napisał/a:
Akurat w tym przypadku niebieski kabel podkładany pod śrubę to "+", masa jest podpięta pod mocowanie pompy.
Nie ma potrzeby dodatkowo izolować kabla, bo to rozwiązanie fabryczne i wystarcza, chyba, że masz wątpliwości co do jakości izolacji.
Oczywiście połączenie musi być pewne i nie może być mowy o grzaniu, czy iskrzeniu.
Dziękuje, tak przypuszczałem, ale nie miałem pewności co do izolacji.
Witam mam podobny problem jak kolega wyżej samurai 88 gaznik1.3 3 dni temu podczas jazdy stracił moc wkoncu po paru kilometrach zgasl wymienilem filtr paliwa wyczyscilem bak i wymienilem swiece z przewodami mimo to w dalszym ciagu po 20 minutach jazdy samochod zaczyna gasnac proszę o pomoc bo kompletnie nie moge znalezc przyczyny
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-07-23, 10:16
otwórz korek wlewu paliwa - jak będzie głośne syknięcie - masz zapchane odpowietrzenie baku... Jeszcze jedno do ogarnięcia - odpal go, zagrzej do połowy skali temp. zobacz czy będzie gasnąć.
Gaźnik Aisan - podejrzewam z automatycznym ssaniem?
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum