Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Sprzegło FSO Polonez czy AISIN ???Przeróbka czy warto???
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-08-10, 15:57   Sprzegło FSO Polonez czy AISIN ???Przeróbka czy warto???

Witam

Podczas ostatniego upalania w błocie padło mi sprzęłgo tj. nie mogę wbić żadnego biegu na zapalonym silniku.

Wiem że wielu z Was ma założone sprzęgło od Poloneza .

Jak przedstawia się jego wytrzymałość w stosunku do oferowanego na rynku np . AISIN-a

Co sądzicie o takiej przeróbce , czy lepiej zostać przy Samurajowskim

Dodam że nie łatwego zycia Samurai , silnik 1,6 16V i używany tylko do zabawy w terenie.

Pozdr
M.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-10, 16:25   

Może spiek ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-08-10, 17:13   

Ja mam paliłem sprzęgło co głębsze upalanie w błocie, odkąd założyłem zacisk asina i spiek problem znikną

Przeczytaj moje przemyślenia na dole tego linku

http://samurai.org.pl/vie...Ag%B3o&start=60
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-08-10, 21:37   

moziembl napisał/a:
Ja mam paliłem sprzęgło co głębsze upalanie w błocie, odkąd założyłem zacisk asina i spiek problem znikną

Przeczytaj moje przemyślenia na dole tego linku

http://samurai.org.pl/vie...Ag%B3o&start=60


Docisk poloneza i spiek 6 listkow, robi jak wsciekly :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-08-10, 22:13   

Moim zdaniem docisk poloneza nic nie daje, docisk Samurai-a jest wystarczający, a problemy występują wtedy gdy zacisk podwiesza się na brudzie.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-08-11, 12:43   

moziembl napisał/a:
Moim zdaniem docisk poloneza nic nie daje, docisk Samurai-a jest wystarczający, a problemy występują wtedy gdy zacisk podwiesza się na brudzie.


Polonez truck ma dwie sprezyny i jest sporo bardziej powycinany, wiec ciezko go zakleic brudem. Trzeba pojezdzic na jednym i drugim, to pozwoli zmienic zdanie :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-11, 13:00   

meenia napisał/a:


Polonez truck ma dwie sprezyny i jest sporo bardziej powycinany,


Użytkuje od ponad roku sprzęgło FSO ( ze zwykła tarczą), i jestem zadowolony. Aczkolwiek odnośnie "ażurowści" docisku poloneza się nie zgodzę, jest bardziej zamknięty i bardziej wrażliwy na błoto. Tak więc należy dobrze uszczelnić dzwon i śmiga aż miło.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-08-11, 14:14   

yahoo33 napisał/a:
meenia napisał/a:


Polonez truck ma dwie sprezyny i jest sporo bardziej powycinany,


Użytkuje od ponad roku sprzęgło FSO ( ze zwykła tarczą), i jestem zadowolony. Aczkolwiek odnośnie "ażurowści" docisku poloneza się nie zgodzę, jest bardziej zamknięty i bardziej wrażliwy na błoto. Tak więc należy dobrze uszczelnić dzwon i śmiga aż miło.


Ja mam dla odmiany valeo z trucka i powycinany dosyc jest
_________________
606468554
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-11, 15:21   

Moje to LUK, zatem brac Valeo ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-08-11, 15:33   

To jak nie mogę wbić żadnego biegu , to mogł się podwiesic docisk przez błoto?
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-11, 16:54   

Dowiesz się jak wyjmiesz skrzynię.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-08-11, 19:58   

dymek84 napisał/a:
To jak nie mogę wbić żadnego biegu , to mogł się podwiesic docisk przez błoto?


Raczej jak się przez brud podwiesza docisk to sprzęgła się ślizga i z wrzucaniem niema problemu.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-08-12, 14:32   

Jest przyczyna , pęknięty docisk na trzy kawałki.

Zakładam AISINa , zobaczymy ile pohula.

Pozdr
m.
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-08-25, 12:55   

Ale sprzegło samurajowe jest bardzo dobre. Jesli wszystko jest w miarę nowe to powinno hulać :)

Przy zmianie nie polecam spieków bo potrafią wyciąć docisk i koło zamachowe. Lepiej juz wstawić kewlar.
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
lucasTBU 
nowicjusz
4x4 Busko



Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 29
Skąd: Busko Zdrój
Wysłany: 2014-09-30, 20:35   

koledzy ja tez mam fso i jest mega zajebis..... a co najwarzniejsze na zlomie kupiłem za 50 zł kompletne sprzegło z loneza w idealnym stanie do tego za 100 kupiłem tarcze kozuchów fso na licencji valeo i smiga az miło . orginalna tarcza samurai asin ok 200zł i jest mniejsza .
_________________
calmini 4,16 ,blokada tył spaw lock , 1,6 8v , wspomaganie , tarcze tył zaciski ufo, sprężyny . insa turbo 235/75 15 winda za siedzeniem.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-10-01, 02:17   

Mały błąd logiczny.
Porównywanie ceny nowe vs używka jest do duupy.

A'propo samego sprzęgła FSO się nie wypowiem, bo nie miałem styczności i potrzeby na wymianę takowego.
Nie zdarzyło mi się jeszcze w samuraiu spalić sprzęgła-pomimo mocniejszego silnika i większych kół
 
 
     
defcon1 
świeżak


Wiek: 37
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 15
Skąd: Płock
Wysłany: 2014-11-28, 17:34   

A ja zapytam bo znajomek podpowiedział mi że robi w terenówkach taki patent,że daje do tokarza docisk-on go toczy z 0,2 mm zakłada grubszą tarcze o te 0,2mm (nabija okładzinę w jakiejś tam firmie) i ponoć śmiga elegancko....Ciekawe czy zdało by to egzamin bo tokarz za piwo znajdzie się a koszt nabicia tarczy ok 60 zyli....
_________________
ENDURO/CROSS/4X4
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-28, 18:29   

defcon1 napisał/a:
A ja zapytam bo znajomek podpowiedział mi że robi w terenówkach taki patent,że daje do tokarza docisk-on go toczy z 0,2 mm zakłada grubszą tarcze o te 0,2mm (nabija okładzinę w jakiejś tam firmie) i ponoć śmiga elegancko....Ciekawe czy zdało by to egzamin bo tokarz za piwo znajdzie się a koszt nabicia tarczy ok 60 zyli....


 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2014-11-28, 20:18   

Dobra ziomuś wytrzeźwiej i popraw post :)
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-11-28, 20:47   

Kwadrat napisał/a:
Ale sprzegło samurajowe jest bardzo dobre. Jesli wszystko jest w miarę nowe to powinno hulać :)

Przy zmianie nie polecam spieków bo potrafią wyciąć docisk i koło zamachowe. Lepiej juz wstawić kewlar.


a ja wręcz przeciwnie.
Latam na spiekach od kilku lat i do wszystkich suk wrzucamy takie tarcze sprzęgłowe (6 listkowe)
Nasze auta mają naprawdę ciężkie życie bo nie wspomagamy się windami.
Jeszcze nigdy nie musiałem zmieniać koła zamachowego, a docisk mi padł, bo po prostu pękł.

jak się nie jeździ na półsprzęgle, to nic złego się nie stanie, wystarczy odpowiednio zwolniony reduktor lub mosty
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.