Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Czy blok Baleno 8V i 16V jest tajki sam jjak w Vitce 16v???
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-08-20, 15:38   Czy blok Baleno 8V i 16V jest tajki sam jjak w Vitce 16v???

Witam

Mam pytanie

Czy blok silnika w Baleno 1,6 8V i 1,6 16V jest taki sam jak w Vitarze 1,6 16V?

POzdr
M.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-08-20, 17:46   

Nie jestem pewien czy 8v tez ale 16'ki sa wymienne. Inny natomiast jest osprzet i gowica-walki rozrzadu i aparat zaplonowy
 
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2014-08-20, 20:22   

nie ma baleno 8v
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-08-20, 20:40   

Podepnę i się spytam:
pod względem swapu i motania kryzy to wszystkie 1,6 16V z baleno, vitary i swifta mają takie same otwory do mocowania skrzyni biegów?? obojetnie czy montowane wzdłużnie czy poprzecznie??
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2014-08-20, 20:51   

rozstaw otworów ten sam
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-08-21, 00:11   

Vitarowcy po kabum pakują bloki swift/baleno. Twierdzą, że pasuje śrubka w śrubkę.
Na pewno do 16v nie wiem natomiast jak z blokiem swifta i głowicą 8v ale wydaje mi się, że też powinna podejść.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-08-21, 10:30   

Silnik 16V ma inne tłoki niż 8V, różnica jest w ilości i rozmieszczeniu frezowań pod zawory.
Zamiana samej głowicy 8V na 16V i vice versa jest co najmniej ryzykowna, żeby nie powiedzieć niemożliwa :mrgreen:
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-08-21, 16:54   

A blok 16V Balenowski do osprzętu i głowicy z Vitary 16V ???
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-21, 23:00   

Napisz po prostu co chcesz zmotać.
Chyba że piszesz pracę magisterską z silników suzuki :roll:
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-08-22, 09:47   

Coś mi grzechocze w silniku i nap.. po ostatnim upalaniu. Nie jestem pewien do końca czy to panewka na wale.

za słupki i silniki do Vitki 16V liczą sobie prawie dwa razy więcej niż za Balenowskie.
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-22, 10:53   

A jaki masz teraz?
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-08-22, 16:03   

Vitara 1,6 16V.

Podczas zapalania po np. nocy stuknie trzy razy coś w silniku i cisza. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu już cisza i na wolnych obrotach tak samo. Gdy silnik chodzi wkręcam go na obroty i tak od 2,5 do 4 tyś obr słychać grzechotanie zwiększające się z obrotami.

Czy to objaw padniętej panewki?
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-22, 16:32   

Niekoniecznie, mógł pęknąc tłok.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-22, 17:31   

jeśli masz teraz vitara 1.6 16v to kup baleno
zmień wałek nierządu + aparat
kolektor ssący (króciec wody), i wydechowy

Reasumując, jeśli masz nie wyjechany wałek rozrządu to kupuj baleno.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-08-22, 19:10   

Tylko kup to starsze baleno - na aparacie, a nie nowsze z cewkami i przekładaj graciarnię.
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-08-28, 14:15   

Jest już winowajca walenia przy odpaleniu i grzechotania.

Przytarte panewki korbowodowe na 1 i 4 cylindrze.
Na pierwszym cylindrze czop wału dostał najmocniej i nie był już świecący tylko matowy.4 panewka ok. Poszły nowe panewki korbowodowe i główne za jednym razem. Dziś odpalenie i zobaczymy czy ma ochotę jeszcze współpracować silniczeki czy będzie żył.
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.