Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
dziwny zapłon lub błędne wskazania
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-14, 19:00   dziwny zapłon lub błędne wskazania

Witam, szukałem szukałem i nic ciekawego nie znalazłem.
Ostatnio tak z czystej ciekawości sprawdziłem zapłon "lampą stroboskopową " tą taniochą na ledach ale jak pstryknie się na znaki białą farbą to pokazuje.
Wyszło że mam zapłon na blisko 16stponi :shock: A najlepsze że nie ma objawów typu strzelanie czy nie równa praca
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-09-14, 20:12   

Jakie obrotyt miales przy pomiarze?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-14, 21:29   

w granicach 900+/- 50
pomiar wykonałem dla tego że dawno nie sprawdzałem ze 3 lata i troche spalanie na LPG mi wzrosło z 11-13l
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-09-14, 21:34   

Na 16 stopnich tez auto bedzie jezdzilo, w moim eMXie ustawia sie wyprzedzenie zaplonu na 14-16 stopni, podobno auto lepiej zbiera sie w dolnym zakresie obrotow jedyny warunek to lanie Pb98.
Jak sprawa u Ciebie wygloada to nie wiem, u siebie po swapie mialem przez 2 dni wyprzedzenie na 20 stopniach i tez jezdzil bez zarzutu, pozniej kupilem stroboskop i sie ustawilo jak ma byc.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-14, 21:35   

Gaźnik, czy wtrysk?
Swego czasu, jak ustawiałem zapłon w 1,6 16v, to "nausznie" odniosłem wrażenie, że przy ok. -15° silnik pracuje równiej, niż na fabrycznych nastawach, żadnych strzałów też nie zaobserwowałem, ale ustawiłem jak nakazuje instrukcja.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-14, 22:09   

gaźnik z Poniacza. Pozostaje mi jak wrócę z arbajtu spróbować cofnąć na 10 i zobaczyć co będzie . Może wzrost apetytu związany jest z reduktorem a nie z zapłonem. Bo go regenerowałem ze 4 lata temu, może się już narobił.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-09-14, 22:24   

Hint: zworka...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-15, 09:39   

A w gaźnikowcu też jest ta zworka?
Bo szczerze mówiąc nie kojarzę.
 
     
toshimin 
świeżak


Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 3
Wysłany: 2014-09-15, 14:08   

z tego co kojarze to zapłon ustawia sie na odłączonym podcisnieniu od aparatu zapłonowego, jeżeli takowe posiada oczywiście;)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-15, 14:26   

Toshimin zasuwaj do przywitalni.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-15, 18:51   

przestawiłem ale nie wiele się zmieniło. troche obroty wolne wzrosły.
Zworka ? A to że bez podciśnienia to chyba jakaś nowa metodologia jak odepnę pociśnienie to silnik zaraz się dławi.
Pierwsze takie coś słyszę a zapłony to od wczoraj nie ustawiam.
Z resztą ja to mam poniacza hybrydę z LPG więc on ma swoje prawa.
Ciekawi mnie tylko że tyle się przestawiło samo??
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-09-15, 20:47   

Didymos napisał/a:
A w gaźnikowcu też jest ta zworka?
Bo szczerze mówiąc nie kojarzę.

Nie zauważyłem, że to gaźnik...
Aczkolwiek w tym gaźniku samuraiowym sterowanym komputerem też chyba należało coś odpiąć na chwilę.

A poza tym taki efekt będzie jak się krzywo wsadzi aparat zapłonowy i nie ten ząbek zaskoczy.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-15, 21:06   

nic nie wsadzałem :mrgreen: tym bardziej krzywo.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-09-15, 21:17   

To wyciągnij i sprawdź czy jest prawidłowo.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-16, 17:30   

Dziś pojechałem na próbę do pracy. Może mi się wydaje ale jest żwawszy.
A na pewno przestały grać zawory na wysokich obrotach pod górę.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-16, 17:36   

To nie zawory,tylko stuki w układzie tłokowo- korbowym spowodowane za wczesnym zapłonem lub za niskooktanowym paliwem.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-16, 21:33   

zapłonem bo ja nie używam Pb jak juz to poniżej 0.
Ale czy to od zaworów nie było to nie wiem bo czemu tylko na wysokich obrotach pod górę, a dzwięk taki sam jak przy zaworach
Ja miałem zapłon za późny to w sumie nie powinno być spalania stukowego tylko spadek mocy i zużycie paliwa.
Pierwsze wydaje mi się że jest lepiej drugie sprawdze końcem tygodnia
 
     
abudabi 
świeżak


Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 20
Wysłany: 2014-09-16, 22:09   

jakiś czas temu rozmawiałem z ogarniętym elektrykiem odnośnie zapłonu w moim zuzuki jego słowa ,,do ustawienia zapłonu odłączyć czujnik temperatury ten od komputera wtedy silnik przyjmuje jakieś stale parametry pracy i stałą temperature silnika a one mają wpływ na kąt zapłonu
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-16, 22:20   

Tylko po co wyważać otwarte drzwi...
Instrukcja opisuje dokładnie procedurę ustawiania zapłonu we wtryskowcu bez wątpliwych efektów partyzantki z odpinaniem czujnika.
Wystarczy założyć zworkę na kabel blokujący wyprzedzenie zapłonu w komputerze i tyle :roll:
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-09-16, 22:25   

abudabi napisał/a:
jakiś czas temu rozmawiałem z ogarniętym elektrykiem odnośnie zapłonu w moim zuzuki jego słowa ,,do ustawienia zapłonu odłączyć czujnik temperatury ten od komputera wtedy silnik przyjmuje jakieś stale parametry pracy i stałą temperature silnika a one mają wpływ na kąt zapłonu

Ale głupi pomysł... :roll:
Jak odłączysz czujnik, to komputer pokaże checkengine i przejdzie w jakiś tryb awaryjny.
Pewnie dla bezpieczeństwa nawet opóźni zapłon względem bazowego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.