Wysłany: 2014-07-03, 18:45 zmiana oleju z 10w40 na 5w30
Witam was wszystkich zastanawiam się nad zmianą oleju 10w40 mobil diesel na 5w30 mobil delvac LE ( dostałem go w prezencie ) http://www.ekonaft.com.pl...delvac-5w30-le. Silnik bierze mi olej około 150-200ml na 3tyś km, nie kopci na niebiesko tylko czasem na czarno przy pełnym bucie. Przebieg niecałe 100tyś km ( autentyczne), ostatnio był wymieniony simmering na wale od strony skrzyni. A zapomniałem napisać co to za silnik - zwykły diesel bez turbo 1,9 64KM ze stajni renault. Ogólnie co do silnika nie mam zastrzeżeń lampka oleju gaśnie zawsze po 1 sekundzie ( czy ciepły czy zimny) zresztą zaraz dam filmik
W jakim celu chesz zastosować taki olej? Wiesz, że ten olej ma konsystencje wody? ;) 5w30 stosuje się do nowoczesnych konstrukcji, nie widzę sensu lania tego do starego wolnossącego diesla, możesz sobie tylko narobić problemów.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
slavok mądrze gada! Skoro wszystko ci hula to nie kombinuj, a olej po prostu olej Sprzedaj albo coś.
Czasem można coś "przedobrzyć" i to wtedy najbardziej wkur....
czy to ma jakieś znaczenie? tak i tak jak nagrzeje się silnik to parametr ten na zimno nie gra roli... olej niby bardzo dobry itp wysokie normy spełnia nawet long live 100tyś km itp... sam nie wiem co robić czy zalać boje się że ciśnienie oleju będzie za małe czy coś...
W jakim celu chesz zastosować taki olej? Wiesz, że ten olej ma konsystencje wody? ;) 5w30 stosuje się do nowoczesnych konstrukcji, nie widzę sensu lania tego do starego wolnossącego diesla, możesz sobie tylko narobić problemów.
Taki olej zalecany jest do small-block V8 który jest konstrukcją mającą już chyba z 50 lat
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-07-04, 12:23
O właśnie ja bym zaczął od sprawdzenia jaki olej zaleca producent silnika. Jeśli taki jak chcesz wlać to poszedłbym ścieżką Gardora, płukanka i zalanie nowego. Przemyśl sobie sprawę w dłuższym terminie - bo teraz fajnie bo dostałeś olej w gratisie, a co będzie za te 10-15 tys. km jak będzie następna wymiana? Nie będzie sieczki na 5-30 hightopend i znowu zalejesz coś tańszego w innej klasie? Jeśli tak to nie warto zmieniać, jeśli docelowo i dożywotnio chcesz się przesiąść na ten 5-30 to uważam jak napisałem - sprawdzić manual silnikowy i dalej już jak producent przewidział.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
producent zaleca 5w30-5w40 lub 10w40 można nawet sprawdzić w katalogu mobila czy elfa lub innego syfa:D . na olej to zawsze będę miał kase pozatym mam dojście ale tylko właśnie do takich olejów ...
A ja bym was olał i sprzedał to "maźiwo" Jest takie powiedzenie u nas " nimiała baba kłopotu kupiła se psa"
Jak ci to wszystko gada to po co chcesz na siłę uszczęsliwić samca
A ja bym was olał i sprzedał to "maźiwo" Jest takie powiedzenie u nas " nimiała baba kłopotu kupiła se psa"
Jak ci to wszystko gada to po co chcesz na siłę uszczęsliwić samca
też prawda sam nie wiem co zrobić :D zobaczymy pomyśle :D
pamiętajcie że 10w40 jeżeli to zwyczajny półsyntetyk to zawiera max do 10% tegoż syntetyku, reszta to baza mineralna...więc wypłukanie smoły jak najbardziej możliwe...
wypłukałem smołe płukanką i jeździ już od tej pory zrobiłem coś ponad 300-400km i jakoś silnik żyje ale nie zmieniłem na inny niż 10w40 ( teraz zalałem mu olej motula coś lepszego niż zwykły pół syntetyk). ostatnio zmieniłem olej z 10w40 na 5w30 w renault espace IV 2,2 DCI nic złego się nie dzieje nie cieknie nie kopci na niebiesko itp. przebieg ma na liczniku 177tyś km ale pewnie ma sporo więcej ( jeszcze raz tyle jak nic).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum