Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-01-29, 11:50
jak wymienic lozyska w tylnym moscie?
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-03, 07:03   

http://www.ceneo.pl/13738994 ja czymś takim podgrzewałem i bangla... cena w castoramie, obi, leroy merlin zbliżona do 60 zł
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
maciekdj 
świeżak



Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-03, 21:25   

Do montażu podgrzewalem czyms bardzo podobnym, ale bez przesady z temperatura, zeby nie rozhartować tego, montaż mimo wszystko na prasie.
Na zimno myśle, że ciezko byloby zmontować, bo to bardzo ciasno pasowane jest.

Swoja drogą do demontażu też musiałem trochę podgrzać, bo za cholere nie chciało zejść, a ciąć nie chciałem, bo widziałem jak poprzednik zniszczył troche tulejke i polos.
_________________
SJ410 cabrio :)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-03, 22:05   

ja po podgrzaniu nabijałem ten pierścień własnego pomysłu narzędziem wykonanym z rury, na końcu której był dospawany pierścień wewnętrzny starego łożyska, w drugi koniec uderzałem młotkiem i bangla
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-04, 18:10   

A lozysko tez trzeba cos podgrzac czy wbijac od razu?
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-04, 18:19   

łożyska nie podgrzewasz... zakładasz je na ośkę, do oporu, a na to dajesz rozgrzany pierścień, którym dociskasz łożysko, żeby nie spadało. Tutaj masz wszystko z obrazkami http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=2905
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-04, 19:13   

Spoko, pierwsza zrobiona. Pytalem bo lokalny znawca mowil ze tez sie podgrzewa lozyska. Nagrzewalem palnikiem z malej butli gazowej. Przyznam ze juz myslalem ze jednak sie nie uda tego piersciena dobic, ale zmiana kalibru mlotka i sie udalo ... Skladam i jede z druga strona.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-05, 00:10   

pacmano napisał/a:
lokalny znawca mowil ze tez sie podgrzewa lozyska.

Dobre...
Tam się daje kryte łożyska (czyli RS), żeby syf do kulek nie leciał.
Jak się zagrzeje, to plastykowe uszczelnienie się wypali, smar wypłynie i można łożysko na śmieci wyrzucić.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-05, 09:45   

ciekawe, co by lokalny "znafca" powiedział, gdybyś po takim zabiegu do niego przyjechał z reklamacją... pewnie by powiedział, że to dyferencjał się rozsypał... idealny scenariusz dla programu "Usterka"
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-05, 14:16   

Nie no przeciez nie chodzilo zeby grzac tak jak pierscien tylko troche, tak zeby plastiku nie naruszyc, np na plycie elektrycznej na kuchence. Akurat to lozysko wchodzi bez tego.Dwa, koles sklada maszyny na masarniach i piekarniach, wiec smiem twierdzic ze ziarnko prawdy tym jest ;-) Swoja droga lozyska wlozone i pol oski juz na miejscu. Dzieki za rady.
 
     
Hubert 
nowicjusz
Hubert


Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: LBL Trakt Janowski
Wysłany: 2014-01-13, 21:14   

wyjmowanie półosi http://www.youtube.com/watch?v=13Rhm-mOuKo
_________________
SJ 416, 1,6 gaźnik + LPG, 31" simex 12000lbs
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-09-19, 18:58   

Odkopie trochę temat :)

Muszę wymienić łożysko półosi tylnej, jednak w temacie jestem bardzo mocno zielony, a ilość informacji na forum zamiast rozjaśniać mi umysł powoduje jeszcze większy w nim mętlik, choć temat dla większości błahy :) Mój samurai jest z roku 94, silnik 1.3 benzyna (nie wiem czy ma to znaczenie).

Jak już ktoś gdzieś wcześniej napisał nie ma sensu kupowanie drogich łożysk to teraz pytanie jakie dokładnie muszę zakupić..

http://allegro.pl/lozysko...4615964428.html
http://allegro.pl/lozysko...4593707964.html

W tańszym zestawie jest jeszcze dodatkowo pierścień, którego nie ma w drugim.. czy to jest potrzebne?
A może lepsze będzie:

http://allegro.pl/6207-2r...4545560168.html
http://allegro.pl/uszczel...4550231045.html
+ pierścień?

Będę wdzięczny za pomoc i wyrozumiałość ;)
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-09-19, 19:17   

Tydzien temu przerobilem temat.

Kupilem lozyska koyo 6207 2rs z luzem C3 konieczne bylo zastosowanie pierscienia dystansowego ma on 4mm tak bylo w starszych SJ.
Wszystko zalezy od tego ile chcesz wydac.
Zbijajac stare lozyskorozcalem zewnetrzna szale, kulki wysypanepo czym mlotki przez mosiezny pret zbilem wewnetrzna szale wraz z pierscieniem zaciskanym na cieplo
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-09-19, 19:24   

Wydać raczej nie chce zbyt dużo.. Wydaje mi się, że tu nie ma to większego znaczenia :)
Łożyska, które są w tych zestawach mają pierścień wewnętrzny o większej średnicy.. czy to celowy zabieg żeby nie kombinować z dodatkowym pierścieniem?
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-09-19, 20:29   

Jak się pewnie doczytałeś, jeśli przeczyłeś całe forum do Samurai-a były dwa rodzaje mostów szerokie i wąskie.
I tak do mostów wąskich stosuje się klasyczne łożysko 6207, zaś do mostu szerokiego łożysko to ma szerszą środkową bieżnię (a nie o większej średnicy).
Przykład na podstawie łożysk SKF
szeroki
http://www.motointegrator...a-skf-vkba-1971
wąski
http://www.motointegrator...a-skf-vkba-1972

Ty prawdopodobnie masz mosty szerokie, wieć dobrym rozwiązaniem jest zakup takiego zestawu

http://allegro.pl/lozysko...4612274496.html

Gdzie oddzielnie występuje dystans zastępujący poszerzenie wewnętrznej bieżni i w tedy przy każdej kolejnej wymianie można stosować już łożyska klasyczne.

Pozostaje jeszcze pierścień mocujący, niestety on przy każdej wymianie musi być także wymieniany, bo wbija się go na gorąco w przy zdejmowaniu trzeba go zniszczyć żeby zdjąć.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-19, 20:29   

Tak w łożyskach w których wewnętrzna bieżnia jest szersza nie trzeba stosować małego pierścienia dystansowego..... stosuje się go tylko w łożyskach w których obie bieżnie są tej samej szerokości.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-09-19, 20:35   

Do tej pory zbijalem 6 pierscieni wbojNych na goraco i zadnego nie zniszczylem, fakt ze zajmuje to troche czasu ale sie da.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-09-19, 20:37   

pytanie czy założony ponownie, czyli rozgrzany raz jeszcze i nabity wciąż będzie tak samo sprawny jak nowy grzany pierwszy raz. Nie znam się oczywiście tylko gdybam i szczerze mówiąc nie demonizując wolałbym przeznaczyć parę zł i zrobić zgodnie z manualem.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-19, 20:53   

A ja miałem taką sytuację, ż ekupiłem komplety łożysk u Sławka z biedronki i przy wymianie nagrzaliśmy pierścieć tyle co potrzeba (czyli nie do czerwoności) i wszedł tylko kilka milimetrów, zbiliśmy go i podgrzaliśmy mocniej i wszedł dwa milimetry głębiej..... tzrecim razem nagrzaliśmy do czerwoności a i tak trzeba było mocno dobijać go aby wszedł na półoś...... wyglądało, że niby wszystko ok. a fekt końcowy był taki, że dłuższa półoś mi wyjechała itylko to mnie uratowało przed większymi zniszczeniami, ze mam tarcze na tyle i jażmo trzymało za tarcze półoś.... po rozebraniu wszystkiego pierścień sam się zsunął z półosi :-( .
I teraz tak.... w czym problem?? wszystko wskazuje na to, że pierścień był mocno przegrzany.... ale jak mniej grzaliśmy to nie chciał sie nabić na półoś??
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-09-19, 20:53   

Ryzyk fizyk, jak wyjedzie mi polos bede mial nauczke ;)
Swoj podgrzalem do ~100 stopni i nabulem stosowna rura, potem calosc na tokarke, sprawdzone polos prosta to do mostu.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-19, 21:04   

Spoko 100 stopni to malutko jeśli chodzi o grzanie..... jak z rurą weszło do końca to nic Ci nie wyjedzie..... ja grzałem do czerwoności a to już przesada
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.