Wysłany: 2014-09-23, 17:22 Przerobienie samuraia na spręzyny...
przeglądając internet trafiłem na taką aukcję co o niej sądzicie
Bo jak widzę ceny resorów lovelsa ok 3000 zł to czy nie lepiej zainwestować w coś takiego??
Jestem zielony w temacie i się zastanawiam czy to solidnie i kompleksowo wykonane czy tylko wstęp do przeróbek wykonawca pisze że cena obejmuje wszystkie przeróbki ukladu hamulcowego itp...
No właśnie wiem ale teraz pytanie czy lepiej wydać 2000 zł Plus koszt własnej pracy i miec samca na resorach i to nie najlepszej jakości (Bez urazy mazur
wiem że twoje resory są dobre ale do lovelsów to im brakuje) czy dać 3500 i bez nakładów pracy mieć na spręzynie. w terenie to chyba zawsze spreżyna będzie miąła lepsze właściwości niż resor wiadomo wykrzyż dużo większy...i komfort jazdy...
Z tych zdjęć trochę mnie osobiście się nie podoba że tył na panhardzie, ja bym raczej szedł w kierunku sierżanta. Co do resorów to ja bym jak kupował to tylko następne Mazury, sporo taniej niż ome czy lovelsa, a porządna polska produkcja u mnie leśniki 2 lata i nic.
A tak jak Egon napisał jak będziesz robił springi samemu to jeszcze taniej wyjdzie. Musisz sam wymyśleć co chcesz, może umów się z kimś kto ma sringa kto ma leśniki i zobaczysz.
[ Dodano: 2014-09-23, 19:56 ]
corsa napisał/a:
(Bez urazy mazur wiem że twoje resory są dobre ale do lovelsów to im brakuje) Sorry ale czego ?
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
(Bez urazy mazur wiem że twoje resory są dobre ale do lovelsów to im brakuje) Sorry ale czego ?
[/quote]
Wiesz nie piszę zbyt wielu postów i jestem świeżakiem na tym forum co widać po awatarze natomiast mnóstwo czasu poświęcam na czytanie forum napewno nie jest to to samo co zdobywanie doświadczenia w terenia ale akurat aktualnie nie mam okazji upalać swoim samuraiem a jeśli chodzi o resory mazura czy lovelsy to wnioskowałem po przeczytaniu właśnie całego bardzo obfitego tematu na temat resorów gdzie owszem chwalili mazura bardzo za to że jest super z reklamacją natomiast narzekali że te reklamacje zdarzają się często, a na lovelsy to raczej poza cena to nikt nie narzeka.
Oczywiście to są tylko moje przemyślenia i mogę się mylić.....
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-09-23, 21:05
corsa napisał/a:
(...) a jeśli chodzi o resory mazura czy lovelsy to wnioskowałem po przeczytaniu właśnie całego bardzo obfitego tematu na temat resorów gdzie owszem chwalili mazura bardzo za to że jest super z reklamacją natomiast narzekali że te reklamacje zdarzają się często, a na lovelsy to raczej poza cena to nikt nie narzeka.
To jeszcze trzeba by zbadać ilu użytkowników upala Mazura a ilu Lovellsy. Może być tak (strzelam), że udział Mazura w forumowym rynku jest 80% a reszta OME, Lovelki, itp. 20% wówczas wniosek o większej ilości reklamacji w nominale traci na aktualności moim zdaniem ;)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-23, 21:17
Wydaje mi się, że 3500 zł za kompletnego springa z materiałami i częściami to jest dobra cena. Kwsestia tylko w razie czego wynegocjowania innych rozwiązań układu zawieszenia no i warunków przynajmniej minimalnej gwarancji.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-23, 22:14
Jeśli idzie o porównanie Mazur vs Lovells, to myślę, że mam jako takie
Zdarzyło mi się pojeździć trochę na prawym u Barta9018, któren ma samca uzbrojonego w mazury i w SJ Jaszczura na lovelasach, właściwie to nie ma czego porównywać.
Auto Barta mega twarde, zero wykrzyżu, zero komfortu, w terenie masakruje kichy, na asfalcie z resztą też.
Z kolei po przejażdżce z Jaszczurem miałem taką minę jak na resory, zawias pracuje naprawdę zacnie, żadnego dobijania, kołysania, wykrzyż rozsądny, nie za twardo, nie za miękko, po prostu al dente
Z pewnością kłania się tu też właściwy dobór resorów, ale na Lovellsach nie myśli się o przeróbce na sprężyny...
Jeśli idzie o porównanie Mazur vs Lovells, to myślę, że mam jako takie
Zdarzyło mi się pojeździć trochę na prawym u Barta9018, któren ma samca uzbrojonego w mazury i w SJ Jaszczura na lovelasach, właściwie to nie ma czego porównywać.
Auto Barta mega twarde, zero wykrzyżu, zero komfortu, w terenie masakruje kichy, na asfalcie z resztą też.
Z kolei po przejażdżce z Jaszczurem miałem taką minę jak na resory, zawias pracuje naprawdę zacnie, żadnego dobijania, kołysania, wykrzyż rozsądny, nie za twardo, nie za miękko, po prostu al dente
Z pewnością kłania się tu też właściwy dobór resorów, ale na Lovellsach nie myśli się o przeróbce na sprężyny...
Tomek a te Mazury Barta to leśniki czy te mederfaker takie jak u Józka bo też jest różnica.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 208 Skąd: PAROLE
Wysłany: 2014-09-23, 23:12
moziembl napisał/a:
Didymos napisał/a:
Jeśli idzie o porównanie Mazur vs Lovells, to myślę, że mam jako takie
Zdarzyło mi się pojeździć trochę na prawym u Barta9018, któren ma samca uzbrojonego w mazury i w SJ Jaszczura na lovelasach, właściwie to nie ma czego porównywać.
Auto Barta mega twarde, zero wykrzyżu, zero komfortu, w terenie masakruje kichy, na asfalcie z resztą też.
Z kolei po przejażdżce z Jaszczurem miałem taką minę jak na resory, zawias pracuje naprawdę zacnie, żadnego dobijania, kołysania, wykrzyż rozsądny, nie za twardo, nie za miękko, po prostu al dente
Z pewnością kłania się tu też właściwy dobór resorów, ale na Lovellsach nie myśli się o przeróbce na sprężyny...
Tomek a te Mazury Barta to leśniki czy te mederfaker takie jak u Józka bo też jest różnica.
generalnie ja Mazurow nie wsadzalem tylko nabylem razem z autem i faktycznie jest masakrycznie twardo na poczatku byl plan azeby robić sprezyne ale po zakupie Tranzita do wozenia autka na pace jestem daleki od zmiany zawieszenia
Najwazniejsze to odpowiedziec sobie na pytanie do czego samurai ma ci sluzyc jesli chcesz nim jezdzic tez na codzien to sie nie zastanawiej i pakuj sprezyny jesli tylko do upalania to kup autolawete tudziewz jakiegos busa ze skrzynia i smialo mozesz zostac przy resorach
ale to tylko moje osobiste spostrzezenia
no więc u mnie podobnie jest deska na resorach taka że kręgosłup się rozkłada i składa na każdej dziurze ;)
Przeglądałem neta ileś tam setek razy i nie znalazłem w miarę porządnego opisu jak zrobić sprężyny.
Może by założyć temat typu: tutorial i dać opis (przykładowy bo rozwiązań jest wiele) na przerobienie zawiasu na sprężynę?
Zaoferuję się ze zdjęciami i samuraiem jako przykładem.
Tylko technicznie musielibyście pomóc bo nie czuję się na siłach.
Czyli w skrócie mówicie jak powinno być (dyskusja bez ciśnienia) a ja bym to zrobił.
problem w tym ze ile zawiasów tyle przepisów każdy robi co innego i zawsze jego jest najlepsze... ja np juz 3 raz ulepszalem zawias juz jest dobry ale mam w glowie kolejny pomysl pomijam ze przeciętny użytkownik byłby zachwycony poprzednimi wersjami:)
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-24, 09:18
moziembl napisał/a:
Tomek a te Mazury Barta to leśniki czy te mederfaker takie jak u Józka bo też jest różnica.
Hmmm, dla mnie Bart i Józek to ta sama osoba a jego hardmadafaka mazury z pewnością widziałeś.
kobzi napisał/a:
no więc u mnie podobnie jest deska na resorach taka że kręgosłup się rozkłada i składa na każdej dziurze ;)
Przeglądałem neta ileś tam setek razy i nie znalazłem w miarę porządnego opisu jak zrobić sprężyny.
Może by założyć temat typu: tutorial i dać opis (przykładowy bo rozwiązań jest wiele) na przerobienie zawiasu na sprężynę?
Zaoferuję się ze zdjęciami i samuraiem jako przykładem.
Tylko technicznie musielibyście pomóc bo nie czuję się na siłach.
Czyli w skrócie mówicie jak powinno być (dyskusja bez ciśnienia) a ja bym to zrobił.
Ja będę miał springa - a na forum tutorial
pozdr
Różne auta, różne potrzeby
Jest na forum opisane kilka fur na sprężynach, łącznie z fotami z przeróbek, zajrzyj np. do tematu Chomika albo Mavericka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum