Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:07
Luzy na kierownicy
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-11, 22:14   

Najlepiej lekko zagrzać,żeby nie spalić uszczelniacza i spróbować.Drugi sposób to opukać młotkiem przytrzymując po przeciwnej stronie większy młotek i wtedy powalczyć.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-12, 08:05   

Ale dostałem zaćmienia mogłem lekko nakrętkę przygrzać, ale zostawię to jak będzie stał na 4 kołach bo teraz boje się z kobyłek zwale a po jednej stronie z tyłu mam resor zdjęty
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
mleki 
świeżak


Wiek: 51
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: lubuskie / UK
Wysłany: 2012-08-02, 22:57   

Witam wszystkich serdecznie , jest to mój pierwszy post więc najpierw chciałbym się przedstawić : jestem mleki , pochodzę z lubuskiego mieszkam w UK. Wczoraj nabyłem wreszcie moją Suzi czy też mojego Samiego ; jeszcze nie wiem wyjdzie jak trochę pojeżdżę :-P .
Podpinam się pod temat aby niepotrzebnie nie zaśmiecać. U mnie luz kierownicy wynosi ponad ok. 5cm. , sprawdziłem łącznik drążka kierowniczego - według mnie wygląda ok. raczej żadnych luzów , próbowałem dokręcić śrubę na przekładni - trochę poszła ale nic się nie zmieniło , przy okazji stwierdziłem brak ( nie zupełny ) płynu przekładniowego , wyczytałem na forum żeby sprawdzić końcówki drążków przy zwrotnicach i tu mam problem ; ponieważ jeśli w jeszcze w miarę się orientuję co to są i gdzie są owe drążki , to zupełnie nie wiem co mam w nich i jak sprawdzić :oops: . Będę wdzięczny za pomoc , szczególnie za wstawienie pomocnych fotek , myślę że przyda się to także komuś na przyszłość. Dzięki i pozdro.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-08-02, 23:04   

Podjedź na stację diagnostyczną i za parę groszy diagnosta sprawdzi Ci auto i jak poprosisz pokaże co ,jak i gdzie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
mleki 
świeżak


Wiek: 51
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: lubuskie / UK
Wysłany: 2012-08-02, 23:12   

W UK to nie jest " parę groszy " to raz , a dwa to mogę oddać do mechanika i po sprawie , ale przecież nie o to chodzi. Chciałbym poznać autko i nauczyć grzebać przy nim samemu.

[ Dodano: 2012-08-03, 21:31 ]
Sprawdziłem układ od kierownicy do przekładni , jest w/g mnie ok. , czyli przekładnia lub drążki ( chyba ) ale nie wiem jak to sprawdzić. Help me please ...

[ Dodano: 2012-08-04, 20:21 ]
Witam ponownie , raczej nie obędzie się bez nowej przekładni , jako że będę kupował używaną , może ktoś mi podpowiedzieć na co zwrócić uwagę
przy kupnie aby nie nabyć zużytego badziewia :-? . Podziękował z góry...
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2012-08-30, 14:41   

Witam
prześwietliłem swoj układ kierowniczy i znalazłem luz w trzech miejscach
1. gumowo-metalowatuleja w grodzi - wymieniłem
2. jest lekki luz może z 5mm w kolumnie kierowniczej od koła do krzyżaka. "Wałek" kierowniczy jest dwuczęściowy składany na wsuw prawdopodobnie tu jest luz. Czy tak ma być?
3. Przekładnia kierownicza również ma lekki luz, dokręciłem śrubke właściwie na max luz pozostał - czy tylko wymiana da rozwiązanie?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-08-30, 15:04   

w kolumnie kierowniczej jest taka tulejka, ona lubi się wycierać i łapie luzy...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2012-08-30, 15:55   

czy ta która znajduje się tuż przed krzyżakiem w komorze silnika?
tą wymieniłem

[ Dodano: 2012-08-31, 16:14 ]
koledzy luzy z punktu 1 i 2 zlikwidowane.
Co z przekładnią czy jedyny sposób to wymiana?
 
     
klak1981
świeżak


Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 12
Wysłany: 2012-11-10, 18:12   

slavok napisał/a:
w kolumnie kierowniczej jest taka tulejka, ona lubi się wycierać i łapie luzy...

Mnie ten problem dotyczy i pytanko jak się do tego zabrac ?
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-09-26, 00:03   

jak jest z usunięciem luzu w układzie kierowniczym ze wspomaganiem? ma ktoś zdjęcie gdzie się odkręca i przykręca?

[ Dodano: 2014-09-26, 13:43 ]
Dobra poradzilem sobie jest kontra na klucz 17 i śruba na płaski śrubokręt.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.