Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-10-05, 17:30 Akumulator żelowy..
Witam..
Jak w temacie chodzi mi o Akumulator żelowy.. Zastanawiam sie nad wymiana bo aktualny ciężko znosi prace z wyciągarka i już długo nie wytrzyma..Do tego idzie zima i pewnie odmówi współpracy.. Ktoś z Was ma??? i jaki kolor wybrać bo nie mogę się doczytać na necie zastosowań..
do rozruchu tak jak kolega napisał, można kupić jakiś większy. 75Ah wchodzi w fabryczne miejsce tylko klemy trzeba wymienić. wtedy nawet jak coś się dzieje z silnikiem to masz zapas żeby go ciągle odpalać albo potrzymać na światłach czy cóś... a takie aku kosztuje koło 300-400zł...
co do żelówki to w mojej opinii można kupić żelowy jako drugi aku pod wciągarkę i odpowiednio podłączyć żeby przy korzystaniu z wciągarki brał prąd tylko od żelówki a żeby ładowały się oba.
wtedy taki żelowy aku nie musi być optima bo nie potrzebujesz dużego prądu rozruchowego a możesz go bardzo rozładować. taki aku koło 75Ah kosztuje koło 500-700zł...
ja mam właśnie taki jako główny. i wystarcza bez problemu do odpaleni 2l z bmw.
więc sądzę że nie ma sensu ładować kasy bez opamiętania w optime jak można kupić coś za 2/3 ceny i będzie równie dobre. tym bardziej że to małe silniki.
wystarczy że na akumulatorze będzie napisane że do silników do łódek itp i do normalnej jazdy wystarczy a jeszcze wciągarkę pociągnie.
_________________ SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
ja woze w zapasie 2, choc nie planowalem. Kupilem nowy bo myslalem ze to aku is dead, a to byl rozrusznik. Wyszło ze mam 2 aku i naprawiony rozrusznik. zapas zawsze musi byc...
pozdro
[ Dodano: 2010-12-22, 10:56 ]
75 ah, toz to kolego chyba czesto ladujesz aku bo alternator raczej nie doladuje?
pozdro
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Musi to na rusi. Mało kto ma 2 aku i każdemu działa jak należy więc nie musi.
ciekawy jestem któremu z Was akumulator dotrzyma do końca gwarancji , Myszon przy okazjonalnym wyciąganiu może i wystarczy ale nie mów mi ze w rajdówkach macie po 1 x 45Ah i po jeździe w terenie jeszcze na rozruszniku wracacie
właśnie mają po 1 szt. aku
ja mam 55 ah i jest wystarczający
już dwa razy zmieniłem linke 0.6
bo mi szczelała przy wyciąganiu
teraz zamontowałem 0.8
i jak narazie jest wytrzymała
właśnie mają po 1 szt. aku
ja mam 55 ah i jest wystarczający
już dwa razy zmieniłem linke 0.6
bo mi szczelała przy wyciąganiu
teraz zamontowałem 0.8
i jak narazie jest wytrzymała
jak będziesz potrzebował akumulator
a takie i inne sprzedaję na co dzień
proszę o kontakt
klapnij cene za zelka 7O ... i dobrze mowisz bo do okazyjnego ciagniecia druta 45y wystarczy ale jak zaliczysz wtope po dach i silnik zgasnie to za przeproszeniem ale 45 sie pos.a
klapnij cene za zelka 7O ... i dobrze mowisz bo do okazyjnego ciagniecia druta 45y wystarczy ale jak zaliczysz wtope po dach i silnik zgasnie to za przeproszeniem ale 45 sie pos.a
ja mam 55 ah banner i jak dam na 2 bieg dmuchawy to pokazuje mi aku na czerwono, czy tez macie ze sygnalizuje ze alternator nie doladowuje pradu czy tylko ja tak mam?
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
ja mam 55 ah banner i jak dam na 2 bieg dmuchawy to pokazuje mi aku na czerwono, czy tez macie ze sygnalizuje ze alternator nie doladowuje pradu czy tylko ja tak mam?
Jeśli Twój samochód nie chce zapalić, po chwili przestaje "kręcić" rozrusznik, a kontrolki i lampki przygasają - prawdopodobnie masz wyczerpany akumulator! Wystarczy go tylko naładować. Nie wiesz jak to zrobić?! Oto odpowiedź:
Trochę teorii:
Akumulator jest tzw. statycznym źródłem energii. Jego głównym zadaniem jest zasilanie odbiorników elektrycznych (głównie rozrusznika i oświetlenia) w przypadku, gdy silnik spalinowy jest unieruchomiony. Po odpaleniu silnika energia w akumulatorze jest uzupełniana przez prądnicę lub alternator.
Na skutek usterki układu ładowania (słabo naciągnięty pasek klinowy, uszkodzony regulator napięcia, itp.), zbyt dużego poboru energii przy wyłączonym silniku (pozostawienie pojazdu z włączonymi światłami lub radiem, itp.), samowyładowania się (naładowany akumulator traci z upływem czasu energię nawet bez obciążenia go odbiornikiem), itd., może zaistnieć konieczność doładowania akumulatora.
Akumulator można ładować tylko prądem stałym. Dlatego do ładowania stosuje się prostowniki przetwarzające prąd zmienny (z sieci elektrycznej) na stały.
Najczęstsze metody ładowania to:
• ładowanie wyrównawcze – polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/20 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 2,5A);
• doładowanie - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 5A);
• ładowanie przyspieszone - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 0,8 jego pojemności do czasu rozpoczęcia gazowania, a następnie zmniejsza się prąd do wartości 1/10 jego pojemności i ładuje się do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 40A do rozpoczęcia gazowania, a następnie prądem 5A); ładowanie to nie jest korzystne dla akumulatora i stosować je należy jedynie w wyjątkowych sytuacjach;
Oznaki pełnego naładowania - 3 pomiary wykonane w odstępach godzinnych wskazujące:
• stałą wartość napięcia na zaciskach (dla akumulatorów samochodów osobowych to 12-12,5V);
• stałą gęstość elektrolitu (1,27 – 1,28 g/cm3);
• intensywne gazowanie.
W praktyce:
1. Odłącz akumulator - pierwszy zacisk oznaczony(-), drugi (+) . UWAGA! w nowszych samochodach warto lub nawet należy podłączyć najpierw (może to być inny akumulator), w przeciwnym wypadku mogą powstać zakłócenia w elektronice sterującej pojazdem. Szczegóły dotyczące odłączenia akumulatora powinny znajdować się w instrukcji pojazdu.
2. Wyjmij akumulator z pojazdu (nie jest to konieczne, jednak wygodniej robić wszystkie pozostałe czynności kiedy akumulator jest na zewnątrz).
3. Jeśli akumulator jest zabrudzony - oczyść go (zaśniedziałe bolce najlepiej oczyścić papierem ściernym).
4. Odkręć korki na wszystkich celach i sprawdź poziom elektrolitu. Jeśli któraś z płyt jest odsłonięta – dolej wody destylowanej, ale tylko tyle by zakryć płytę.
5. Zacisk oznaczony (+) prostownika połącz z zaciskiem (+) akumulatora, natomiast zacisk (-) prostownika z zaciskiem (-) akumulatora.
6. Na prostowniku ustaw odpowiednią wartość prądu jakim będziesz ładować akumulator (najczęściej wykorzystywana metoda to doładowywanie – czyli ładowanie akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności przez nie dłużej niż 10 godzin).
7. Włącz prostownik.
8. Co jakiś czas sprawdzaj poziom gazowania. Jeśli gwałtownie wzrośnie – wyłącz prostownik.
9. Sprawdź stopień naładowania akumulatora (zmierz wartość napięcia na zaciskach i/lub gęstość elektrolitu). Powtórz pomiar po godzinie i dwóch.
10. Jeśli wartość pomiarów jest stała. Akumulator jest naładowany. Jeśli nie podłącz ponownie prostownik i ładuj dalej.
11. Jeśli nie masz czym zmierzyć napięcia lub gęstości, spróbuj godzinę po wyłączeniu prostownika, włączyć go ponownie. Jeśli zaobserwujesz intensywne gazowanie, wyłącz prostownik i powtórz próbę po godzinie. Jeśli proces gazowania dalej przebiega intensywnie, możesz uznać akumulator za naładowany.
12. Odłącz prostownik i sprawdź poziom elektrolit we wszystkich celach. Powinien on się zawierać się pomiędzy przedziałem min i max na podziałce z boku akumulatora. Jeśli nie ma podziałki sprawdź czy elektrolit przykrywa górne powierzchnie płyt, najlepiej 5 – 10 mm nad nimi. Jeśli nie dolej wodę destylowaną do odpowiedniego poziomu.
13. Przykręć korki i włóż akumulator do samochodu. Podłącz pierwszy zacisk oznaczony(+), drugi (-).
Ważne, żeby podczas ładowania przestrzegać kilku zasad bezpieczeństwa, należy uważać żeby: nie zbliżać się do akumulatora z ogniem (podczas ładowania wydziela się wodór!), nie rozlać elektrolitu (jest to żrący roztwór kwasu siarkowego!), przypadkiem nie zetknąć ze sobą przy pomocy jakiegoś przewodnika dwóch biegunów akumulatora (może to doprowadzić do pęknięcia izolatorów, wykrzywienia się płyt i w ostateczności do trwałego uszkodzenia).
ilio, ale lektura czuje sie jakbpani w przedzkolu uczyla jak naprawiac resoraki, jak bateria sie wyczerpie . Ilio dobra robota!
jednakze nie oto mi chodzi
mam 55 ah, nowiutki z saloonu
oryginalny alternator naladuje wieksze aku?
czy wskazuje wam alternator problemy z pradem podcxas jazdy gdy wlaczacie dodatkowe urzadzenia
mi wlacza sie lampaka ładowania tylko gdy wlaczam dmuchawe
gdy wlaczam dodatkowe swiatla- ( 5sztuk halogenów x 55v ) to nie sygnalizuje, widocznie pobor jest wiekszy podczas wlaczenia dmuchawy
wiem, ze jezdzicie na wiekszych aku, pytanie czy wlaczajac dmuchawe kontrolka wam sie swieci, czy mam problem z alternatorem pozdro
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum