Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jak zwiekszyc predkosc samuraja ?
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-10-07, 22:01   Jak zwiekszyc predkosc samuraja ?

hey

mam pytanie czy sa dostepne jakies tryby do reduktora aby zwiekszyc predkosc samuraja?

na 2h oraz na 4h moj samuraj ma na tyle mocy ze jeszcze nigdy nie musialem uzyc biegu 4L ( 1.9d + 5,125 robi swoje)

chcial bym wywalic 4L a w jego miejscu miec bieg szybszy od 4H.

przerabial ktos taki temat?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-10-07, 22:06   

Wyrzuć 5.125 i włóż 4.16. :-D
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-07, 22:08   

no w innym temacie chyba kolega Moziembl podawał jeszcze inne przełożenia z Vitki dostępne do przeszczepu i szybsze niż 5.125. Może warto zbadać tę drogę.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-10-07, 22:58   

5,125 to nie przełożenia do diesla, klekot się tak nie wkręca, żeby jeździć na aż tak wolnych przełożeniach.
Samuraiowskie 3,7 albo 3,9 od sj413 powinny styknąć.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-10-07, 23:24   

Wsadź reduktor na odwrót :mrgreen:
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-08, 00:42   

kostuch napisał/a:
Wsadź reduktor na odwrót :mrgreen:


Chciałbym to zobaczyć :lol:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-10-08, 08:10   

miałem wcześniej 3.7 ale też fajerwerków to nie było prędkość ciągnikowa.

Teraz jest 5,125 bo wstawiłem most z vitary akurat z takim przełożeniem.

Inne propozycje? Poza przełożeniami w moście
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-10-08, 08:19   

Kup patrola :)
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-10-08, 08:27   

reduktor 4,16 plus przełożenia 3,4 w mosty (jimny diesel, samurai diesel).

Miałem tak w swoim (silnik 1,6 td) i było poprawnie.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-10-08, 08:48   

poprawnie tzn jaka predkosc max?
i 4,16 nie wydaje mi sie ze bedzie potrzebny ;)
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-10-08, 12:29   

Na 4L będzie robił robotę.

Dało się jechać 90-100km/h we względnym komforcie. Koła 235/75R15.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-10-08, 15:56   

Przy przełożeniach 3,7 (standardowe dla samuraia) silnik 1,6td. Prędkość przelotowa około 70-80km/h licznikowo, koła 31/10,5r15.

P.S. Czuperek swoją drogą to możemy się spotkać w celu porównania :)
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-10-09, 12:24   

Czupi a co ty w szybkosciówkach chcesz swoim samcem startowac ??
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-10-09, 18:23   

Jeżu mój też tak ciśnie mniej więcej ale kapcie mam 29. Jak w końcu upoluje jakieś 31 albo większe to może parę km/h dojdzie. Co do jazdy jestem mega chętny tylko kiedy Tobie pasuje? Napisz na priv ;)

stachu no chciało by się siedzieć na ogonie za patrolami albo i być przed nimi hehe ale to nie ten motor. Trochę żałuję jednak że nie włożyłem tego silnika benzynowego z BIEMDABLIU no ale...wszystko ma swoje jakieś plusy i minusy.

Jeśli chodzi o szybkościówki jak bym miał $$ to bym chyba strugał nową zmotę właśnie tak jak wyżej wspomniałem jakimś lekkim, sporym benzynowym silniku.

Założyłem ten temat z ciekawości bo koledzy którzy maja 2.5d od dukato wstawione łącznie ze skrzynią. byli na paru rajdach i właśnie potwierdzają to co ja mówiłem że mocy jest na tyle że biegu L nie trzeba używać lecz na dojazdówkach jest przerąbane. Traktor by ich wyprzedził. Ale to może też licho siedzi w ich skrzyni biegów może mają inna przełożenia bo coś mówili że 50-60 to już katorga dla silnika.

[ Dodano: 2014-10-09, 18:27 ]
Aha zapomniałem dodać jeżu ze ja mam most vitary wiec na 3.7 i tak sobie nie mógł bym pozwolić
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-10-09, 19:23   

Maksymalnie da się pojechać 115-120. Jakiś czas temu jechałem rajd w "parze" z Vitarą z motorem 1,6 i jedyne co powodowało że nie mogłem nadążyć na dojazdówkach to zakręty na czarnym z prędkością 80-90 i nie wynikało to ani z mocy/charakterystyki silnika czy przełożeń. Po prostu Vitara na niezależnym zawiasie zawsze będzie się lepiej prowadzić niż samurai na resorze.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-10-09, 21:29   

Dupiato ma przedni napęd, mało prawdopodobne, żeby ktoś zapatencił motor razem ze skrzynią :mrgreen:
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-10-10, 09:23   

Diodymos juz troche takich sprzetow jezdzi po polsce ze maja silniki z przednionapedowki tylko ustawione wzdluznie i naped albo z pojedynczej poloski do red i zblokowany dyfer w skrzyni albo z w miejsce polosiek waly i bezposrednio do mostow wiec nie jest to nic nowego ;-)
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-10-10, 11:43   

Sam myslałem kiedyś o budowie własnie czegoś takiego aby silnik od przednionapędówki wstawić w miejsc efotela pasażera i zasilić z pół osi dyfry.
Jak jeszcze nazbieram więcej złomu to zapatence sobie cos takiego.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-10-10, 11:58   

Ale jak już w tym module silnikowo-skrzyniowym jest dyfer i wpuścisz to na dyfry w mostach, to powstanie wolnobieżny traktorek.
Chyba że o to chodzi :-)
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-10-10, 12:35   

Dany44 napisał/a:
Sam myslałem kiedyś o budowie własnie czegoś takiego aby silnik od przednionapędówki wstawić w miejsc efotela pasażera i zasilić z pół osi dyfry.
Jak jeszcze nazbieram więcej złomu to zapatence sobie cos takiego.


Coś takiego?
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.