Powiedzcie mi po co tak naprawdę samurai na sprężynach?
Sprężyny do Sama zakłada się po to by był większy prześwit i dla większego komfortu jazdy i oprócz tego można zrobić duży lift. Ale czy resory nie są bardziej praktyczne? Na pewno w razie awarii łatwiej jest naprawić resor niż bawić się ze sprężynami ale czy opłaca się przerzucać zawiechę na sprężyny?
_________________ W terenie nie zawsze duży może więcej...
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-10-19, 15:02
Wszystko zalezy jaka sprezyna, z zalozenia zapewnia wiekszy komfort jazdy, lepiej robi w terenie, nie skacze nie buja, lepiej sie krzyzuje.
Z dobrze skomponowanym zawiasem mozesz sobie spokojnie leciec przykladowo 100km/h gdzie z resorem przy 60km/h auto lata na wszystkie strony.
Jakie plusy ma resor? Dobre pytanie, chyba lepiej znosi wieksze ladunki.
Witam. Czy warto to najlepiej wiesz ty. Ja jestem jak najbardziej za sprężynami i mam zamiar zrobić to u mnie i to bezwzględnie. Na pewno komfort jazdy się poprawi. Jeśli chodzi o awarie to resor jest bardziej podatny na uszkodzenie, bynajmniej ja już miałem okazję wymienić, choć odpadam mojego samiego raz na miesiąc w weekend a i springa łatwiej wymienić, choć z resorem też filozofii nie ma. Pozdrawiam
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-10-19, 16:17
Tematów na ten temat na forum było co najmniej 10
Sprężyny nie mają nic do prześwitu (chyba, że między ramą a mostem)
Po co szukasz na Śląsku w Warszawie zrobisz to lepiej w zbliżonych pieniądzach.
to jest dobre pytanie aby napisać pracę magisterską albo doktorat
Sprężyna- na pewno komfort, może wykrzyż,
Resor - prostota zawieszenia przede wszystkim, obciążalność
Tyle że ten wykrzyż to tak do końca bym nie był pewien bo może w Polsce ale w USA w większości są to resory.
W ogóle zauważyłem że tam mało przerabiają na sprężyne
Dany a Wa-wie to niby co lepiej robią ? mają lepszy prąd w spawarkach
Głównie chodzi mi też o twardość ale słyszałem że na zawieszeniu lovellsa jest miękko ale nie wiem czy przerzucenie na sprężyny nie wyjdzie taniej niż zawiecha lovellsa...
_________________ W terenie nie zawsze duży może więcej...
To jest trochę rozważanie podobne do rozważania o wyższości swiąt.
Trzeba rozważyć plusy i minusy obu
Oryginał
1. resor oprósz oczywistych własności resorujących ma własności amortyzujące co przy dużej częstotliwości drgań jest nie korzystne
2. łatwa wymiana elementów powiązanych np. pochwy mostu
3. niski komfort
4. mniejszy wykrzyż
Sprężyna
1. Wyższy komfort
2. Większy skok zawieszenia.
3. Osiągalny większy wykrzyż
4. Skomplikowana przeróbka
5. Potrzeba wymiany pochwy mostu związana z ponowną rzeźbą
6. Nie każda przeróbka jest dobra, łatwo coś spieprzyć
7. Niema gotowego rozwiązania za normalne pieniądze, więc każde jest inne i każde ma wady i zalety
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum