Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2014-09-25, 00:39
Hamulce tarczowe
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-24, 21:09   Hamulce tarczowe

Witam!
Zastanawiam się czy warto wymieniać hamulce bębnowe na tarczowe :-) ?
Czy moglibyście mi naświetlić ten temat?
Czytałem sporo że bębny się w zimie nie sprawdzają po przejechaniu wody. (oczywiście przy temperaturach ujemnych)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-09-24, 22:54   

z tego co kiedys słyszałem ;) to jako hamulec roboczy lepsze są tarcze ale jako postojowy beben
 
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-25, 08:47   

Czyli co nie wrto wymieniać?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-25, 13:48   

Tył na tarcze warto przerzucić, ponieważ:

1. Tarcze mają większą siłę hamowania.
2. łatwiej je wyczyścić z błota,.
3. łatwiej naprawić w terenie, klocki można wymienić w kilkanaście minut, a nawet jak coś grubszego się stanie to zdejmujesz zacisk klinujesz tłoczek jakimś kamieniem, drewnianym klockiem lub blachą i na "trzech" kołach spokojnie wracasz do domu.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-25, 15:23   

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź Dany ;)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2014-10-20, 20:26   

Powiem ci że też miałem mieszane uczucia czy zmieniać. Właśnie skończyłem przekładać z bębnów na tarcze. Rewelacja. teraz wiem że 4 koła hamują, a nie tył zwalnia. Zaciski mam od samuraia przód, bo ręczny mam na wale. . Podczas jazdy z przyczepą , stawiało mnie bokiem przy hamowaniu w zakręcie, teraz będzie bajka. Warto zrobić dla bezpieczeństwa jazdy. Duzo razy na czarnym przód mi blokował np. po deszczu a tył nie reagował.Szczerze polecam
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-10-20, 20:33   

Jesli dobrze nie skoryguje sie sily hamowania to bedzie najpierw tyl blokowalo poznij przod i skutkowac bedzie stawianiem auta bokiem.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2014-10-20, 20:44   

Co ciekawe nic nie robiłem z korektorem. Jest org ten co był w 1.0. Na czarnym i na drodze polnej przy prędkości ok 60 km/h robiłem próbę czyli ostre hamowanie. Był pisk opon i ładne 4 slady. Nie było zarzucania auta. Zobaczymy na mokrym i śniegu ;-)
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-10-20, 21:07   

Ja wywalilem seryjny przede wszystkim dlatego ze nie wiedzialem jak bedzie sie spawowal z tarczami a po drugie dlatego ze jest upierdliwy w odpowietrzaniu i dalem regulowany.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-10-20, 21:27   

Olo sprobuj na mokrym asfalcie w zakrecie co sie bedzie dzialo. Tylko pamietaj, zacznij powoli i upewnij sie ze nic poza toba nie jedzie!
 
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2014-11-10, 19:35   

Na mokrym miałem okazje sprawdzic i faktycznie tył najpierw hamował. Włozyłem korektor od forda na przewód i super. Na mokrym najpierw przód minimalnie szybciej niz tył. Jest ok.
A w weekend trochę bawiłem się w terenie i zatrzymanie i utrzymanie auta na stromych podjazdach nie sprawia żadnego problemu. :lol:
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2014-11-10, 20:21   

Olo a konkretniej to z jakiego forda ten korektor? ?
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2014-11-10, 20:49   

Chyba fiesta, ale mam jeszcze jeden sprawdzę może sa jakies numery.



11-11-2014

nie ma numerów , ale to coś takiego

http://allegro.pl/serwo-p...4728279262.html
To
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.