Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Drążek kierowniczy z wymiennymi koncókami
kjt
świeżak


Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2014-04-09, 17:53   Drążek kierowniczy z wymiennymi koncókami

Witam,
uciazliwosc i problem z regeneracja koncowek kierowniczych jest znana chyba kazdemu...
chce zrobic drazek z preta 25mm pelnego zeby juz nigdy niemiec efektu "banana", do tego potrzebuje dobrac odpowiednie koncowki najlepiej z kalamitkami
podpowiedzcie z czego uzywacie koncowek ? wiadomo mozna wykorzystac samurajowe ale do tanich nienaleza i za dlugo niewytrzymuja macie jakies pomysly na koncowki z jakis ciagnikow zukow iveco czy tym podobnych maszyn ktore beda mocniejsze a zarazem beda pasowac w zwrotnice i nie uszczupla tak portfela?

jeszcze jedna rzecz, zastanawialem sie czy jak uzyje gwintownika z skokiem gwintu w prawa strone po obu stronach drazka i zakupie 2 prawe koncowki czy bedzie to blad ? bo w sumie zbieznosc powinienem ustawic jezeli beda 2 prawe koncowki i regulacja bedzie sie odbywac na obu koncowkach ? dobrze rozumuje? ciezko o gwintownik z lewym gwintem o tej grubosci wsrod znajomych a do tanich nienalezy standardowo koncowki maja gwint M16 na 1,5 jak prawy mam tak z lewym niebedzie tak latwo okoliczni tokarze tez rozkladaja rece o grubosci 2 jeszcze by sie znalazl ale z 1,5 ciezki temat


za wszelkie podpowiedzi z gory dziekuje pozdrawiam!
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-09, 18:37   

Z rury bedzie lepiej, bo sztywniejsza jest niz pręt. Jak dasz dwa prawe gwinty, to bez zdjecia koncowki z wasa nie będziesz w stanie ustawić zbieżności. Aby to zrobić musisz z drążka zrobić śrubę rzymska, a ona ma prawy i lewy gwint.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-09, 20:04   

poczytaj forum, choćby tutaj sporo informacji o końcówkach i samej produkcji drążków: http://samurai.org.pl/vie...Fek+kierowniczy
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-04-09, 20:12   

Zdecydowanie z rury grubościennej, pręt jest ciężki i słaby.
Z końcówkami nie bardzo jest opcja na pancerny zamiennik, ze względu na małe stożki.
Końcówki z lewym gwintem pasują od mercedesa beczki, też mają gwint M16x1,5 i takie same stożki, niestety końcówki z prawym gwintem już od rzeczonej beczki nie pasują, bo są sporo dłuższe.
O prawie pasujących drążkach z ursusa pisałem w linku wklejonym przez Sama.
Drobna uwaga z perspektywy czasu - mimo, że drążek od c330 ma sporą średnicę i wydaje się być bardziej pancerny od samuraiowskiego oryginału, to gnie się nad wyraz chętnie przy traktowaniu auta zgodnie z przeznaczeniem, wypada wzmocnić go jakimś kątownikiem, co też zamierzam niebawem uczynić :mrgreen:
 
     
Mstr4 
świeżak
Marcin


Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 8
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-10-22, 19:29   

Witajcie posiada może ktoś namiar na człowieka zajmującego się konstrukcją drążków z wymiennymi końcówkami?? gdzieś na forum wyczytałem że pracuje w samurai-serwis?pozdrawiam
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-10-23, 11:33   

W Jimnym układ kierowniczy jest dużo lepiej rozwiązany. Nie dość, że wszystkie końcówki są wymienne, to jeszcze drążki są ukryte z tyłu za mostem, nie można ich pogiąć taranując przeszkodę.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Mstr4 
świeżak
Marcin


Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 8
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-10-30, 19:36   

Już sobie poradziłem rura grubościenna + wąsy zwrotnicy mercedes w123 (mam do sprzedania kpl. l+p) i został tylko stary długi drążek od koła do koła:)
 
 
     
czester22 
świeżak
czester22


Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-04-10, 14:05   

Mstr4, 781376244 byłbym zainteresowany kupnem takiego drążka z wymiennymi końcówkami jaka kwota prosze na tel bo zadko jestem na forum
_________________
eeeeeee
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2015-04-10, 14:08   

Szerokie czy wąskie mosty
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.