Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
misiaq
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-10-27, 10:55   

Momenty dokręcenia śrub są znormalizowane. To jest dla śruby danego kalibru wykonanej w danej twardości jest wyznaczony maksymalny moment dokręcenia który nie powoduje przekroczenia granicy plastyczności materiału.

Jeśli moment dokręcenia rzeczonej śruby jest większy niż opisany wyżej to znaczy że połączenie jest jednorazowe - śruba i nakrętka odkształcają się plastycznie.

Należy też wziąć pod uwagę histerezę termiczną i udarność połączenia. Połączenie pracujące w bardzo różnych temperaturach (-20 przy rozruchu w zimę, 120 przy pałowaniu), poddawane udarom z bardzo różną częstotliwością (800-6000 rpm) to nie jest dobre miejsce dla śruby i nakrętki ze sklepu rolniczego, bo te zwykłe ze sklepu nie są produkowane do tak ekstremalnych zastosowań. Klasa twardości to nie jest jedyna charakterystyka śruby. Zastosowany materiał i rodzaj obróbki termicznej będzie miał znaczenie dla zmian geometrii pod wpływem temperatury i dla sprężystości podczas udarów. Technologia obróbki (obróbka wiórowa, przez nagniatanie itp.) też będzie miała znaczenie, bo czym innym jest gniecenie (dyslokacje struktury się kumulują, dochodzi do lokalnego umocnienia) a czym innym jest gwintowanie (struktura materiału zostaje przerwana, nie występuje umocnienie).

Nie znaczy to że nie będzie działać - może pracować dobrze przez rok, dwa i po wystąpieniu szczególnego przypadku obciążenia się wysra. Kupując śrubę dedykowaną do tego zastosowania kupujemy też wysiłek intelektualny - ktoś kiedyś rozważył wszystkie możliwe przypadki obciążenia i sprawdził wytrzymałość połączenia dla każdego z tych przypadków.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
misiaq 
nowicjusz


Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-30, 21:04   

Dobra nakrętka już jest więc kończymy ten temat.
W międzyczasie przedstawiam postępy prac.
Pierwszy test koloru - oryginalny kolor Avignon Yellow ;)
na drugiej fotce - winowajca całego zamieszania z autem. Jak widać dobrze zabezpieczony przy pracy ;)




pozdr
m.
_________________
LJ 80 Under Construction ;)

https://www.facebook.com/suzukilj80?ref=hl
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-10-31, 06:58   

Super kolor :-) !! A czym,zamalowójesz rdzę jeśli można spytać??
_________________
...Wilczyca...
 
     
misiaq 
nowicjusz


Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-31, 07:09   

Wiedziałem, że będzie pytanie.
To nie rdza, tylko stara masa uszczelniające której nie udało się wyrwać piaskowaniem. Dlatego częściowo zostaje.
_________________
LJ 80 Under Construction ;)

https://www.facebook.com/suzukilj80?ref=hl
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-10-31, 07:52   

Hehe :) Nie chciałam być wścibska, ale myślałam, że może istnieje coś pokroju Hameraida ale bardziej profesjonalnego.
_________________
...Wilczyca...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-10-31, 09:20   

Mi ta masa bardzo fajnie schodziła szczotką drucianą na kątówce. Pod nią kryło się dużo rdzy jak by co.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-31, 09:21   

a gdzie Ty masz oczy kolego drogi? :D chodzi mi o tę fotkę ze strojem kosmonauty :D da się jakoś przez to patrzeć?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
misiaq 
nowicjusz


Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-31, 09:25   

To co się dalo wypiaskować zostało wypiaskowane. Resztę luźnego zeszlifowałem szczotką. To co zostało to resztki naprawdę mocne (co ważne blacha jest zdrowa).

Odnośnie stroju kosmonauty - mój syn dba o BHP, ale on ma 9 lat ;)

pozdr
m.
_________________
LJ 80 Under Construction ;)

https://www.facebook.com/suzukilj80?ref=hl
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-10-31, 15:02   

Misiaq,
Dałbyś foto podłogi na pace od góry. Coś mi się nie zgadza... :roll:
 
     
misiaq 
nowicjusz


Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-31, 18:24   

Zgodnie z prośbą, mam zdjęcie w trakcie roboty - nie chce mi się budy kłaść ;)

_________________
LJ 80 Under Construction ;)

https://www.facebook.com/suzukilj80?ref=hl
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-10-31, 23:21   

OK - wydawało mi się, że ktoś zaspawał przetłoczenie na wyciągarkę. Ale widzę że jest zgodnie z fabryką.
U m nie podłoga była podgnita w tych samych miejscach - styki z belką i tylnym pasem.
 
     
misiaq 
nowicjusz


Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-11-01, 02:13   

Mamy pierwszy mały sukces ;)

9 miejsce w konkursie ;)
http://www.discoverychannel.pl/ncplus/

Pozdr
M Mamy pierwszy mały sukces ;)

9 miejsce w konkursie ;)
http://www.discoverychannel.pl/ncplus/

Pozdr
M

[b]
ponieważ ilość materiałów na temat auta mi ciągle narasta postanowiłem zrobić mini fanpage Suzuki. To dopiero początek, niemniej postaram się systematycznie budować tą stronę ;)

oto link :
https://www.facebook.com/suzukilj80
_________________
LJ 80 Under Construction ;)

https://www.facebook.com/suzukilj80?ref=hl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.