Wysłany: 2014-10-21, 21:14 Gaśnie, strzela w wydech (mocno) na ciepłym silniku.
Czesc,
Pacjent silnik Baleno 1.6 16v (aparat zapłonowy z rozdzielaczem) 95'.
Auto odpala na zimny silniku na PB, po rozgrzaniu już gasnie, ew. dodawanie gazu też powoduje gaśniecie, strzelnie w wydech.
Po zgaśnięciu i przy próbie odpalenia potrafi potężnie walnąć w wydech.
Na gazie to nawet nie próbuje co by ew. dolotu nie zniszyć.
Podejrzenia padły na czujnik halla, ale podmieniłem i efekt taki sam.
Nie wyskakuje check eng, kod błędu 12. I bądz tu mądry :(
Ktoś ma jakieś pomysły?
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-21, 21:37
w której minucie słychać strzały? :D i uprzedzając dalsze dywagację Władimir P. wydał właśnie oświadczenie - "Ten strzelający silnik nie jest naszym silnikiem. Taki sam silnik można kupić w każdym sklepie sportowym."
Dobra, ale mam pomysł, żeby nie było - ja to bym od razu pisał PW do Kostinho.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wysłany: 2014-10-21, 23:53 Re: Gaśnie, strzela w wydech (mocno) na ciepłym silniku.
yahoo33 napisał/a:
Ktoś ma jakieś pomysły?
Wróć do 1,3
Jeżeli nie zawiesza się jakiś zawór, to sprawdziłbym jako pierwsze wyprzedzenie zapłonu. Jak jest bardzo za późne, to będzie dopalać paliwo w wydechu i ogólna niemoc będzie.
Samo zalewanie paliwem raczej nie daje takich efektów. Dobrze jest jednak sprawdzić co zaznaje sonda lambda.
Lambda oscyluje już tak po 3 min. od odpalenia
Zapłon 8-9'.
JAk tak stałem nad autem to z ciekawości odpiałem rurę od filtra i zapchałem dolot, zapchałem rurkę do zaworu wolnych obrotów, i auto nie zgasło...
Obroty spadło zaczeło coś piszczeć jak by pasek (ale to nie pasek), czy jest możliwe że poszła uszczelka kolektora dolotowego?
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Świszcze/piszczy dziurką? Może stetoskopem poszukać?
Oprócz uszczelki jest jeszcze kilka wyjść którymi może ciągnąć lewe powietrze (serwo, map sensor, etc).
Ale nawet jakby ciągnął na lewo, to nie powinno strzelać...
Mam też kompa na podmiankę ;) ceny są prześmieszne ;)
Jak wróce z trasy to w sobotę obadam pacjenta. Strzela raczej przy próbie odpalenia po zdechnięciu.
Stetoskop jest, samostart też, pianka do golenia także ;)
Byle nie padało.
Jak ktos ma jeszcze jakieś domysło pomysły to niech pisze :)
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Ja jeszcze bym podejrzewał świece, jak strzela w tłumik to znaczy tak jak napisał kostuch mieszanka dopala się w wydechu, powody mogą być dwa za bogata mieszanka, ale napisałeś że lambda chodzi a nie stoi na wysokim poziomie to znaczy że skład jest mniej więcej dobry więc bym nie szukał po stronie zasilania. A może wypada zapłon, albo jak pisałem na początku może świeca, wykręć zobacz jak wyglądają czy któraś nie jest czarna.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Sprawa rozwiązana, okazało się że w kopułce była wilgoć, praktycznie nie widoczna.
Po nagrzaniu iskra zaczynała latać po kopułce no i efekt był jaki był.
Po wysmarowaniu kopułki WD-40 problem znikł był.
Dorobiłem się zapasowego kompa, czujnika hala i jakiś tam przewodów i świec ;)
Dzięki za sugestie!
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum