Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zajechane części w reduktorze
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-11-13, 23:12   Zajechane części w reduktorze

Cześć
Ostatnio rozebrałem mój reduktor, na początku wynikało to z tego, że się zablokował i jak go już wykręciłem z samochodu to postanowiłem zobaczyć co się w środku dzieje. Olej nie przypominał oleju, raczej dobrze zmielone błoto z dodatkiem oleju. Wszystko przez uszczelki które są na dźwigni zmiany przełożeń, były one w stanie agonalnym. Po rozebraniu okazuje się że na wałkach, zębatkach i łożyskach kulkowych są wżery. I teraz zastanawiam się co robić:

1. Kupić nowy reduktor ale obawiam się że kupię drugi w podobnym stanie.

2. Kupno nowych części (mam na myśli kupno 4.16 i wałka środkowego) nie spotkałem się z ofertą kupna tego największego wałka ( w Polsce) koszt takiej operacji przy ściąganiu części za oceanu to spokojnie 3000 zł

3. Spróbować stoczyć wałki i zębatki by dać łożyska o rozmiar większe, wtedy teoretycznie zostają stare cześć tylko dajemy teoretycznie łożyska igłowe o grubszych igłach ( o ile takie istnieją)

4. Czy może zostawić stare części, powymieniać tylko łożyska i uszczelnienia i zobaczyć co będzie.

Jeszcze jedno pytanko, jakie rozmiary mają łożyska igłowe na tym największym wałku. Bo one w moim przypadki po rozłożeniu dosłownie rozsypały się. I nie wiem czy nie będę musiał ich szukać w specjalistycznym sklepie z łożyskami.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-14, 07:49   

Kpl.naprawa reduktora jest nieopłacalna(jak dla mnie).
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-11-15, 20:26   Re: Zajechane części w reduktorze

makus napisał/a:
Cześć
Ostatnio rozebrałem mój reduktor, na początku wynikało to z tego, że się zablokował i jak go już wykręciłem z samochodu to postanowiłem zobaczyć co się w środku dzieje. Olej nie przypominał oleju, raczej dobrze zmielone błoto z dodatkiem oleju. Wszystko przez uszczelki które są na dźwigni zmiany przełożeń, były one w stanie agonalnym. Po rozebraniu okazuje się że na wałkach, zębatkach i łożyskach kulkowych są wżery. I teraz zastanawiam się co robić:

Więc

Cytat:

1. Kupić nowy reduktor..

To najlepsze rozwiązanie

Cytat:

2. Kupno nowych części (mam na myśli kupno 4.16 i wałka środkowego) nie spotkałem się z ofertą kupna tego największego wałka ( w Polsce) koszt takiej operacji przy ściąganiu części za oceanu to spokojnie 3000 zł


Jeżeli wżery są na bieżniach wałków i bieżniach zębatek to z tego reduktora do odzysku nadaje się tylko obudowa więc zestaw 4.16 nic Ci nie da bo tam podmienia się tylko 3 elementy...


Cytat:

3. Spróbować stoczyć wałki i zębatki by dać łożyska o rozmiar większe, wtedy teoretycznie zostają stare cześć tylko dajemy teoretycznie łożyska igłowe o grubszych igłach ( o ile takie istnieją)

Tego nie da się stoczyć, po za tym jest coś takiego jak tolerancja łożysk... druga sprawa, po stoczeniu jest problem z twardością bieżni bo jest utwardzana powierzchniowo, po za tym takich elementów się nie toczy - bieżnia musi być szlifowana pod łożyska igiełkowe. Grubsze igły może i są nie wiem, totalnie nieopłacalny i bezsensowny zabieg.

Cytat:

4. Czy może zostawić stare części, powymieniać tylko łożyska i uszczelnienia i zobaczyć co będzie.


Będzie wył z bólu tak jak wył wcześniej, łożyska igiełkowe to duży problem i dostępny szeroko tylko na rynku USA (no może jeszcze w ASO Suzuki...)


Cytat:

Jeszcze jedno pytanko, jakie rozmiary mają łożyska igłowe na tym największym wałku. Bo one w moim przypadki po rozłożeniu dosłownie rozsypały się. I nie wiem czy nie będę musiał ich szukać w specjalistycznym sklepie z łożyskami.


Możesz szukać ale raczej nie znajdziesz a jak znajdziesz to ja z chęcią odkupię od Ciebie informacje gdzie i w jakiej cenie...

Reasumując kup rokujący (nie wyjący) reduktor z 1.3 za 3-4 stówki i jak cię najdzie chęć to sobie dokup 4.16 i buduj na jego bazie a nie na tym syfie. Reduktor można reanimować jak masz zużyty jeden - dwa elementy a nie wszystkie. Miałem reduktor 4.16 gdzie ktoś jeździł z błotem w środku, nawet w przypadku tych przełożeń reanimacja wszystkich bieżni była zupełnie nieopłacalna i po części niewykonalna.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-16, 14:19   Re: Zajechane części w reduktorze

slavok napisał/a:

Możesz szukać ale raczej nie znajdziesz a jak znajdziesz to ja z chęcią odkupię od Ciebie informacje gdzie i w jakiej cenie...

Można kupić same igiełki albo złożenia.
www.stozek.pl
e-katalog.home.pl/cx_bearings/fullscreen2.php?gr=6&pod=3
itd...
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-11-16, 15:39   

Kostuch, znam ten sklep doskonałe bo mam go pod nosem i zaopatruje sie tam w lozyska, jednak pani polegla z tymi igielkami.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-11-16, 16:20   

A w Albeco? Mają naprawdę różne kosmiczne złożenia igiełkowe, przykładowo: 20,61 x 33,325 x 35 ; 23,5 x 34,7 x 13,9 ; 20 x 24,3 x 19,8 itd
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-11-16, 17:24   

Obaczjałem łożyska igiełkowe nsk, to jest jedno które mogło by teoretycznie podejść, tylko jest krótkie. Ma jak dobrze pamiętam 20 mm długości czuli trzeba by było dać dwa na jedną zębatkę. Posiada średnicę wewnętrzną 35mm a zewnętrzną 42. Czy wałek powinien być w dobrym stanie a tylko bieżnie trzeba by było stoczyć.

Chyba zdecyduję się na opcję że kupuje używane części w dobrym stanie. Może wyjdzie mnie trochę drożej niż reduktor ale wiem co biorę, a przy używanym reduktorze to jak kuponie kota w worku. Kupię, rozbiorę i może być podobnie.

Po za tym reduktor jakoś specjalnie mi nie zrzędził. Jak by się nie zablokował to bym raczej go nie ruszał.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 17:32   

slavok, kup dłuższe i dotnij. imho operacja według mnie nie opłacalna. Dla człowieka z ulicy dorobienie wałka (nawęglanie, szlifowanie) i dorobienie łożysk (docinanie igiełek) to przynajmniej 1000PLN i trochę jeżdżenia/dzwonienia. Przy cenie 4.16 na poziomie 400$ się ni ch*ja nie kalkuluje.

@makus co byś nie robił i tak musisz utwardzić i szlifnąć. Taniej wyjdzie zrobić nowy wałek niż rzeźbić z regeneracją.
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-11-16, 17:39   

Wiem dlatego raczej tą opcje odpuszczam. Tylko zaznaczałem że jest taka opcja.
 
     
krzysiek-warmia 
świeżak
krzysiek-warmia


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2015-03-11, 19:55   

czy mając ręczny przy reduktorze muszę szukać nowego reduktora też z ręcznym czy to się montuje osobno. 1.3 413. bo raczej nie opłacalna jest wymiana części.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-11, 20:10   

Można przełożyć.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-03-11, 20:42   

Moj reduktor z santany nie mial nawierconych otworow montazowych tarczy kotwicznej i obudowa byla wieksza niz otwor w owej tarczy ktora trzeba bylo przetoczyc zeby weszla, rozstaw otworow montazowych pasowal po nawierceniu i nagwintowaniu otworow.
Bemben byl z 1.0 czy japonczyk czy hiszpan tego nie wiem.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
menelicho 
świeżak


Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-05-04, 09:26   

Witam.
W moim samcu zaczął głupieć reduktor.
Na 4L jedzie, nic się nie dzieje. Na 2H od razu po ruszeniu słychać silne strzały z reduktora, na 4H od razu się blokuje w pozycji N.
Da się to zdiagnozować bez otwierania?
Odblokowałem reduktor zgodnie z instrukcją z FAQ, "znikająca" podkładka jeszcze istnieje, jabłko dźwigni wygląda na bardzo zmęczone, czy to może być przyczyną?
Pozdrawiam
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-05-04, 09:29   

Ja bym juz na tym nie jezdzil, bez demontarzi sie nie obejdzie.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-04, 09:33   

A poduszki sprawdziłeś? Czy łapa prosta? Czy lewarek nie zapiera Ci się o budę? Też bym nie męczył tego reduktora...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-05-04, 09:36   

Na start spusc olej, zobacz co tam wyplynie, to jedyna bezinwazyjna opcja na szukanie niespodzianek.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
menelicho 
świeżak


Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-05-04, 10:10   

Łapy całe, poduszki też, lewarek nie zapiera o nic. Olej zmieniałem po zakupie, wypłynęło olejobłoto.
Dodam jeszcze że problem zaczął występować po zmianie sprzęgła ale wątpię czy ma coś jedno do drugiego.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-05-04, 10:18   

Pisz do Slavok'a On cos uradzi ;-)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.