Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zajechane części w reduktorze
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-11-13, 23:12   Zajechane części w reduktorze

Cześć
Ostatnio rozebrałem mój reduktor, na początku wynikało to z tego, że się zablokował i jak go już wykręciłem z samochodu to postanowiłem zobaczyć co się w środku dzieje. Olej nie przypominał oleju, raczej dobrze zmielone błoto z dodatkiem oleju. Wszystko przez uszczelki które są na dźwigni zmiany przełożeń, były one w stanie agonalnym. Po rozebraniu okazuje się że na wałkach, zębatkach i łożyskach kulkowych są wżery. I teraz zastanawiam się co robić:

1. Kupić nowy reduktor ale obawiam się że kupię drugi w podobnym stanie.

2. Kupno nowych części (mam na myśli kupno 4.16 i wałka środkowego) nie spotkałem się z ofertą kupna tego największego wałka ( w Polsce) koszt takiej operacji przy ściąganiu części za oceanu to spokojnie 3000 zł

3. Spróbować stoczyć wałki i zębatki by dać łożyska o rozmiar większe, wtedy teoretycznie zostają stare cześć tylko dajemy teoretycznie łożyska igłowe o grubszych igłach ( o ile takie istnieją)

4. Czy może zostawić stare części, powymieniać tylko łożyska i uszczelnienia i zobaczyć co będzie.

Jeszcze jedno pytanko, jakie rozmiary mają łożyska igłowe na tym największym wałku. Bo one w moim przypadki po rozłożeniu dosłownie rozsypały się. I nie wiem czy nie będę musiał ich szukać w specjalistycznym sklepie z łożyskami.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-11-13, 23:24   

b. mocno przesadziłeś z tymi 3K za sprowadzenie ze stanów
przy dobrych wiatrach (= szczęście na cle) za tę kwotę masz 2 zestawy 4.16
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-11-13, 23:42   

Może lekko przesadziłem ale 400$ za 4.16 + 140 $ za wałek + 85$ prezsyłka i mogą mi naliczyć 5% cła i vat jak się nie mylę.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-11-13, 23:49   

na moje oko ok 30% przesadziłeś jak nic ;) albo i więcej
nie wiem jak głębokie masz te wżery, zacząłbym od czyszczenia

z łożyskami igiełkowymi jest trudno, to fakt, ale z tego co wiem to rzadko umierają pierwsze

wałek w dobrym stanie można zakupić tu - dobre źródło części (może nie najtaniej) z którego korzysta wielu forumowiczów
http://allegro.pl/czesci-...4772007218.html
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-11-13, 23:57   

Ceny brałem stąd http://www.lowrangeoffroa...r-case.html?p=2
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-11-14, 00:04   

to tak jak ja ;)
wałek spokojnie możesz wziąć używany
w tej aukcji nie wiem jak wyglądają łożyska igiełkowe, z tego co wiem nie powinieneś mieć z nimi problemu, b rzadko się wysypują
jeśli Twoje umarły to mocno musiałeś dołożyć reduktorowi
mam chyba w zapasie te łożyska, mogę je pomierzyć w weekend jak chcesz, ale pamiętam, że trudno je było kupić w PL nowe
przełożenia fakt kosztują 400usd + 115usd komplet wszystkich łożysk

tak czy siak, jeśli paczka przejdzie bez cła i vat, to za 3K masz "prawie" 2 zestawy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.