Wysłany: 2014-11-16, 08:07 check engin - po przekręceniu stacyjki nie zapala się !!!!!!
Witam.
Proszę o pomoc, ostatnio wymieniałem pompę paliwa w samuraju- santana 1.3 wtrysk z 1999r. Podczas wymiany pompy zwarły mi sie przewody i cos "pizgło" :(
Poskładałem wszystko i miło być cudownie a tutaj kuku:
Po przekręceniu stacyjki nie świeci sie kontrolka Check engine i nie słychać charakterystycznego "bzykniecia" z pod maski. Silnik kreci ale nie zapala.
Co to może byc????
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-16, 08:41
bzyknięcie to zakładam, że załączenie się pompy paliwa. Sprawdź może jej przekaźnik - zdaje się, że powinien być gdzieś pod deską w okolicach nóg pasażera.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
obok komputera są dwa czarne ustrojstwa w które wpinane sa kostki z kablami, czy to jest ten przekaźnik od pompy?????
jesli tak, to jak sprawdzić ten przekaznik???
[ Dodano: 2014-11-16, 14:38 ]
sprawdzałem bezpieczniki które sa pod kierownicą, wszystkie wydaja sie ok. Czy którys z nich jest ściśle od pompy paliwa lub od komputera????
Jesli tak to który??
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-11-16, 19:35
Rozumiem że żaróweczka nie przepalona
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
żarówka jest ok
Silnik kreci ale nie zapala, wim że to sie stało po tym jka wymienialem pompe paliwa i kabelki sie spikneły, saiskrzyło no i od tamtej chwili dupa :(
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-11-17, 15:57
kolego, sprawdz wiec, czy pompa podaje paliwo - odepnij wprzewod paliwowy miedzy filtrem paliwa, a bakiem. Jak paliwko leci, to jest dobry sygnal. Moze po prostu spaliles nowa pompe i koniec. A na przyszlosc - kiedy grzebiemy przy instalacji elektrycznej odpinamy zawsze mase z klemy akumulatora.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
w vitarze i w jimnim (więc jak się domyślam, to w samuraiu też tak jest), masz dwa przekaźniki obok siebie. Jeden to Main Relay a drugi to Fuel Pomp Relay.
Najpierw powinien cyknąć ten pierwszy, który daje zasilanie na komputer i dopiero jak to się stanie zaświeci się check, a zaraz po nim odpala się drugi od pompy.
Sprawdź czy dochodzi do nich prąd.
Jak się nie uruchamia check, a tym samym komputer, to nie jest podawana iskra na świece, więc choćbyś kręcił nie wiem ile i tak nie odpalisz
juz wszystko jasne.
Okazało się że najwiekszy problem to nieuwaga właściciela.
Sprawdzając bezpieczniki nie zauważyłem że powyżej skrzynki z dwoma rzedami bezpieczników w gumowej osłnie znajduje sie jeszcze jeden bezpiecznik, który jak sie okazało był przepalony.
Włozyłem nowy i juz silniczek pracuje jak talala. Czyli wymiana pompy była skuteczna.
[ Dodano: 2014-11-17, 20:13 ]
panowie jak podłączyc bak
wychodza z niego 3 miedziane rurki (plus przewod zasilajacy do ktorego nie mam pytan) na ramie sa 2 miedziane rurki + główny przewod paliwowy a obok wlewu jest jakis pojemniczek plastikowy z ktorego wychodza 2 przewody gumowe.
gdzie ktory podpiąć????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum