Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Co na oczyszczona blachę w trudnodostępnych miejscach.
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-11-24, 20:21   Co na oczyszczona blachę w trudnodostępnych miejscach.

powoli przygotowuje się do wspawania progów z profilu kwadratowego. No i mam zagwozdkę czym pomalować oczyszczoną z rdzy i nalotów blachę w przestrzeniach wewnętrznych np. progów które teraz przed wspawaniem profilu mam w pełni dostępne. Zastanawiam się nad podkładem poliuretanowym tylko jakim, aby był łatwo dostępny i rozsądny cenowo.
Kolejne pytanie co potem na to, czy można taki podkład zostawić bez warstwy wykańczającej, ewentualnie jak długo może taki podkład bez warstwy wykańczającej "leżeć"?
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-11-25, 00:49   

Jak podkład dobry ma być to tylko epoksydowy, może być z Trotonu, niedrogi razem z utwardzaczem to około 50zł za litr wychodzi.
Z reguły każdy podkład chłonie wilgoć i należałoby położyć jakikolwiek lakier / farbę nawierzchniową w celu odcięcia dopływu powietrza. Jak miejsca ewidentnie trudnodostępne to ja robiłem tak że rozcieńczałem nieco mocniej podkład i wtryskiwałem do wnętrza profili pistoletem UBS na to po wyschnięciu już tylko konserwacją woskową do profili, nie robiąc specjalnie reklamy to numer jeden u mnie zajmuje Elaskon K60 lub 2000. Jeśli jednak powierzchnia wewnętrzna progu jest nieznana lub nie jest możliwe jej dokładne oczyszczenie z rdzy błota itp. lepiej zrezygnować z podkładu i wtrysnąć samą konserwację ponieważ podkładem można jedynie zakryć błoto i rdzę i uniemożliwić spenetrowanie korozji przez Elaskon. Samo płukanie to nie robota i nie wyczyści syfu.
Pamiętaj że jeżeli chcesz malować próg przed spawaniem to potem spalisz farbę spawając i przy tym niezmiernie się owkurw...sz bo z farby poleci dym utrudniający spawanie. Moim zdaniem lepiej pospawać gołe blachy a malowanie wykonać po zakończeniu spawania i szlifowania poprzez otwory do konserwacji. Naloty korozji na niepomalowanych blachach powstałe podczas przestojów usuniesz sprawnie kwasem fosforowym np. Fosolem.
Nie zapomnij o wykonaniu odpływów wody z progu bo poleci pod nogi.

Hawk
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-11-25, 21:26   

Ja tak tylko po cichu wejde i szepne w ucho: "przed spawaniem odlacz akumulator" ;)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-25, 21:37   

Chyba że ma takie ustrojstwo zakładane na aku ,dzięki któremu nie trzeba.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-11-25, 22:11   

Zawias napisał/a:
Chyba że ma takie ustrojstwo zakładane na aku ,dzięki któremu nie trzeba.


tzw. przepieciowka ;-)

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-25, 22:16   

O to,to. Zawsze zakładam,jak spawam.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-11-26, 00:56   

Cenna uwaga.
Ja zawsze odłączam masę od akumulatora, poduszek powietrznych w Samku raczej nie ma no i radijo fabryczne też się chyba nie rozkoduje :-P
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-11-26, 08:27   

samurai został już w 90% rozebrany takk więc nie muszę martwić się ze coś uszkodzę przepięciem.

Co do samego malowania, po przeczytaniu kolejnego miliona kart charakterystyk różnych produktów wybrałem produkty do zastosowań przemysłowych Polifarbu Cieszyn (mam blisko żeby podjechać na sklep przyzakładowy):
- jako podkład na goła blachę Uniepox Primer,
- jako warstwa wykańczająca Celux PU-ST (spód auta, wnęki nadkoli zew./wew., komora silnika)
- tam gdzie powierzchnie będą widoczne przyjdzie dodatkowo dedykowany podkład wypełniający.
- podłoga wewnątrz auta jakaś powłoka polimocznikowa (o ile koszt mnie nie zwali z nóg),
- powierzchnie zamkniętą w progach wg. propozycji Krzykka,
- sama karoserie klasyczny lakier samochodowy.

Przeznaczenie auta to offroad rekreacyjny :)
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.