Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 113 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-11-27, 13:48
Ari napisał/a:
Widzę, że trochę z tym komplikacji.
Coś czuję, że najprościej chyba będzie zrobić nową tarczę, a by ładnie wyglądało w takim samym designe dla obrotomierza.
Może cięcie laserem jakiejś cienkiej blachy nierdzewnej, satynowanej.
Ewentualnie malowanie czarnym matem do zderzaków i piękne cyferki neonowe
Dziękuję Wszystkim
ja u siebie zrobiłem tak, że nakleiłem czarną matową folię na przeźroczystą plexi następnie wyciąłem sobie ploterem laserowym cyferki,kreseczki itp. całość wyszła mniej więcej tak
podświetlenie jest bardziej jednolite, taki efekt nierównomiernego podświetlenia jest jedynie widoczny na zdjęciu
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-11-27, 13:58
osgood napisał/a:
Totalnie źle to liczycie :)
koła 30' to ok 75 cm średnicy to daje obwód ok 235 cm czyli 235 cm pokonuje pojazd przy jednym obrocie koła, ale przecież mamy mosty a w nich przełożenie w przypadku kolegi jest to 5,125 czyli teraz 235 / 5,125 = 45,9 cm czyli na jeden obrót wału samurai kolegi przemieści się o 45,9 cm i nie ma znaczenia czy wał ma średnice metra czy centymetra czujnik na wale bez znaczenia w jakiej odległości od środka będzie pokonywał taką samą ilość obrotów przy danej prędkości :)
jak ktoś chce to mogę to narysować :)
Pozdrawiam Tomek
Czyli rozwiązanie nie jest do końca takie kiepskie....
skoro przy kołach 30" i przełożeniach 5.125 wał robi jeden i auto przesuwa się o 45,9 cm
to przy kołach 31" przesuwało by się ciut dalej....
Tak więc jeśli znalazł bym licznik do którego można wpisać minimalny obwód koła od 45 cm wzwyż to spokojnie by takie coś chodziło.
Oczywiście przy założeniu czujnika magnesu na wale napędowym czy bębnie hamulca ręcznego co by nie było takie głupie gdyż bęben przeważnie sie moczy a rzadko orze się nim bo glebie.
Parametry licznika sczytałem z jakieś najprostszego na allegro z 10 zł.
No chyba, że uśmiechnął bym się do Kostucha który by w try miga na kolanie zrobił mi jakiś prosty licznik/przerzutnik który by generował impuls przy co drugim sygnale to już by była bajka
ps. ja mam u siebie 5.125 i 31"
montowanie czujnika przy kole raczej nie wchodzi w rachubę ..... ale jak obwód był by za duży do wystarczy dwa magnesy zamontować
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-28, 14:05
a obrotomierz skąd bierze swoje wskazania? Może by jakoś od tego wyjść - przy graficznym wyświetlaczu jakimś to pewnie nie trudne, pozliczać impulsy i odpowiednio "skorygować" zgodnie z aktualnym zestawem przełożeń w mostach, wielkością kół.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
a obrotomierz skąd bierze swoje wskazania? Może by jakoś od tego wyjść - przy graficznym wyświetlaczu jakimś to pewnie nie trudne, pozliczać impulsy i odpowiednio "skorygować" zgodnie z aktualnym zestawem przełożeń w mostach, wielkością kół.
są takie proste cyfrowe wyświetlacze pokazujące który bieg jest w danym momencie wbity, ale one biorą sygnał właśnie z obrotomierza i licznika i na tej podstawie wyliczają, ciężko będzie wykonać prędkościomierz na podstawie obrotów silnika, bo skąd wziąć informację na którym jedziemy biegu w danym momencie ?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-28, 14:50
No właśnie w motocyklach są bardzo popularne akcesoryjne wskaźniki biegu na którym jedziesz. Nie zgłębiałem zagadnienia jak to działa, ale czymś takim się właśnie inspirowałem. Tyle, że jak piszesz że to "wylicza" bieg z prędkości i obrotów, to faktycznie odwrócić proces byłoby trudno bez kombinowania jakiegoś dodatkowego czujnika biegu :D
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Posiadałem w kolekcji dodatkowy licznik od Samiego.
Zrobiłem mu badanie organoleptyczne, włącznie z przekręcaniem wskazówki prędkości.
Okazało się, że można było np. przekręcić ją aż do tego trzpienia do kasowania licznika przebiegu kilometrów(po wyjęciu tego trzpienia pewnie dalej).
By wyglądało to estetycznie zadbałem o właściwe miejsce dolnego położenia wskazówki, czyli zero, dlatego wywierciłem mały otwór i wstawiłem trzpień przytrzymujący wskazówkę.
Jeśli moje przypuszczenia się sprawdzą to będzie to bardzo prosty sposób na płynne ustawienie prędkości.
Jutro testy.
Dać znać jakie efekty?
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum