sam juz nie wiem= to na 100 procent lambda, kupilem taki wiec sam nie wiem, jedno wiem gaznik jest zajebiscie wyregulowany-mieszanka na analizatorze tez jest wyregulowana, spaliny czysciutkie wiec to nie gaznik problem w spalaniu gdzies indziej Nie wiem czemu mi tyle pali. wylaczylem dzis pompke elektryczna bo poza normalna od baku jest elektryczna- moze ona podawala wieksza porcje paliwa, wyjdzie w praniu, mysle zrobic obejscie pompki, przy baku powinna sobie dac rade, chyba ze zle kminie
skad la lambda - kuzwa nie mam pojecia, coraz bardziej mnie to wkurza bo normalnie nie da sie jezdzic a kocham ten sport. zeby chociaz palilo 15 a nie 25-30, na 2 napedach- nawet nie pytaj, a jak zaloze jeszcze simexy/- glowa boli
zobacze jak po wylaczonej elektrycznej pompce bedzie, jesli wogole zapali
nie wiem czy silnik kombinowany, nie znam sie na tym i nie wiem jak sprawdzic, moj cel-ograniczyc spalanie.
P1040571.JPG nie wiem od czego te 2 dzyndzle, jak zlacze przez bezpiecznik wywala bezpiecznik w skrzynce
Plik ściągnięto 702 raz(y) 160,92 KB
P1040572.JPG czujnik temperatury
Plik ściągnięto 8088 raz(y) 164,04 KB
P1040573.JPG pompka elektryczna odlaczylem, jak wlacze to w filterku paliwa az buzuje jakby sie gotowalo- daje niezle cisnienie, a gdybym zrobil obejscie wezykami bez pompki elektrycznej?
Plik ściągnięto 782 raz(y) 163,18 KB
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Ostatnio zmieniony przez albert 2011-02-23, 12:13, w całości zmieniany 1 raz
Tutaj masz czujnik ale czy to temp czy oleju to juz mnie nie pytaj..
Jezeli tobie wskaznik temp dziala to mozliwe ze masz zalozony dodatkowy czujnik temp gdzies na wezu..
Jesli chodzi o pompke elektryczna to nie ma takowej w komorze silnikowej przy gaznikowcu ,zamiast niej jest zastosowana mechaniczna pompka i wyglada dokladnie tak:
Twoje zadanie na dzis: isc do suki ,owtorzyc jej przednia jape i zobaczyc czy masz taka pompe u siebie.. Stojac nawprost do silnika -pompa jest za gaznikiem wmontowana w silnik wchodza i wychodza od niej 2wezyki z baku i do gaznika
W twoim przypadku prawdopodobniej jej nie bedzie ,bo podejrzewam ze miales wtrysk orginalnie u siebie..
Pustymi przewodami sie nie przejmuj ,moze to byc jakis dodatkowy czujnik przy wersji np santana albo kiedys byl to jakis czujnik od wtrysku..
SONDE jezeli jeszcze mozesz to biegnij od razu ja oddac bo nic ci nie da gaznik nie posiada kompa ,a lambda wysyla TYLKO wartosci do kompa
Jezeli dalej bedziesz mial watpliwosci co do silnika to postaram sie dzisiaj podjechac do kolegi -on ma 1.3na wtrysku orginalnie ,a ja na gazniku ,porobie zdjecia obu silnikow z kazdej strony zeby mozna bylo porownac osprzet jednego i drugiego rodzaju zasilania..
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
jezeli jeszcze mozesz to biegnij od razu ja oddac bo nic ci nie da gaznik nie posiada kompa ,a lambda wysyla TYLKO wartosci do kompa
toz to ja mam santane
lambda - chodzi ci ze mam ja wyciagnac, zabrac, przygarnac, oddac, wyrzucić?
po tym jak napisales ze to specjalnie dla mnie, wzruszyłem sie...., jeszcze nikt dla mnie nic nie zrobil, wogóle nikt mnie nie kocha, tylko suzi moze, troszeczke... jak kogucik swa kokoszke- troszke, troszke...
co do pompy masz racje nie mam tam,fotka ponizej
P1040578.JPG i na koncu 2 zaslepione wezyki, 1 wpada do komory silnika przy wezu od chlodnicy na dole
Plik ściągnięto 771 raz(y) 167,15 KB
P1040577.JPG swiatelka w tunelu brak
Plik ściągnięto 772 raz(y) 168,92 KB
P1040576.JPG dalej nie widze
Plik ściągnięto 749 raz(y) 164,73 KB
P1040575.JPG ano nie ma pompki
Plik ściągnięto 779 raz(y) 160,72 KB
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Spoko ,wkoncu po to to forum jest zeby sobie pomagac ;]
Na 2od dolu zdjeciu widac ze masz zaslepione raczej jeszcze orginalnie wyjscie na pompe paliwa..
Zagadaj do chlopaka z forum.. Witson jezeli pamietam dobrze ma gore silnika od gaznikowca ,a mial i ma dalej orginalny wtrysk..
Zapytaj sie go czy musial cos rzezbic przy glowicy zeby ja podpasowac ,moze walki przemienial albo zawory -popytaj go
A druga sprawa szukaj kogos kto ma gaznik z pony taki jak ty i ile mu pali jego sucz..
Jest jeszcze jedno wyjscie.. masz rozwiercone dysze w swoim gazniku przez co jest elastyczniejszy i mocniejszy ..i bardziej paliwozerny ;]
Napewno mozesz ta elektryczna pompe zostawic w spokoju bo ona tylko podaje paliwo do gaznika ,tam jest komora paliwowa z jakims ustrojstwem co zamyka doplyw paliwa jezeli jest stan paliwa osiagniety ,a nadmiar pompowanego paliwa kierowany jest wezykiem przelewowym spowrotem do baku
Lambde tez zostaw w spokoju.. Dlatego jes tzreszta odlaczona.. teraz robi tylko za korek do wydechu co by dziury w nim nie bylo ;D
A oddac ja pisalem bo myslalem ze nowa sonde kupiles niepotrzebnie
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
gaznik napewno nie byl rozwiercany kupilem od znajomego co dawal pony do szrotu
wiec odpada, pisalem juz z ludzmi od pony pali o.5 litra wiecej , lecz miesi sie przy swobodnej jezdzie 9-14
wiesz, fajnie, ze pomagacie ale po troche mam juz dosc i chyba szala sie przechyla, silniczek chyba pojdzie wek. napewno cos z nim jest nie tak , tylko co?
chodzi jak bajka cisnienie jak bajka, nie mozna sie czepic poza spalaniem, ewentualnie jak napisal kolega PrzemoCk, ale to dla mnie nowosc i nie mam przekonania
Jak masz sie bawic w zmiane silnikow to zrob krok w przod a nie stoj w miejscu.. 1.6 z viertarki wsadzaj ,moc cie pochlonie a spalanie zaskoczy ;]
Chyba lepsze rozwiazanie jak dalej bawic sie z tym twoim frankesteinem..
Hmmm.. Ty zmieniales gazniki?? A jakie bylo spalanie na orginalnym gazniku ??
I tu rodzi sie koljne pytanie.. Czy napewno miales ganzik jak kupiles suke;] moze miales wtrysk a o tym nie wiesz ,a mechanikowi ktoremu dales to do zmotania wyweszyl sprawe i zwinal drogocenny osprzet? :>
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
takie same, wiec zmienilem gaznik no i spalanie sie nie zmieniło
nie nie pompka elektryczna byla juz jak kupowalem, nic nie bylo motane, zwrocil bym uwage. wyglada na to ze to moj poprzednik, choc twierdzi ze nic nie motał
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Hej, ja mam odwrotną sytuację niż u Ciebie, bo mam silnik gaźnikowca na wtrysku, różnica jaką zauważyłem podczas wymiany silników to była inna pokrywa zaworów -wtrysk ma dziurkę na odmę oraz zaślepiona była dziurka w której normalnie w gaźnikowca była mechaniczna pompa paliwa. Silniki są innej pojemności i mają inne stopnie sprężania (chyba za sprawą samej głowicy) ale u mnie działa więc dlaczego u Ciebie miałby nie działać, tylko to spalanie....
Od razu mówię że nie jestem mechanikiem, i nie miałem nigdy do czynienia z całkowicie gaźnikowym samurajem.
Z tego co się oczytałem to i z własnego doświadczenia:
- mechaniczna pompa paliwa daje dużo słabsze ciśnienie niż ta do wtrysku - być może tu leży przyczyna ale koledzy pisali że nadmiar paliwa wraca i w gaźniku nie ma więcej paliwa niż tyle ile powinno być i ciśnienie nie powinno mieć znaczenia, ale faktem jest że pompka elektryczna pcha dużo paliwa do gaźnika pod większym ciśnieniem
- przy zepsutym czujniku temperatury silnika, tym co wchodzi do bloku silnika mogą pojawić się problemy, u mnie było tak że zimny odpalał bez problemu ale jak się zagrzał i zgasiłem to nie mogłem odpalić bo samochód próbował odpalić ciepły silnik na ssaniu i zalewało go paliwem, być może u Ciebie jest tak że samochód chodzi cały czas tak jakby na ssaniu, czyli dostaje za dużo benzyny względem powietrza, auto będzie jeździło ale spalanie będzie bardzo duże.
Czy wcześniej palił mniej i było okej że zimny po dodaniu gazu wchodził na obroty ? i czy jak się zagrzeje to auto jeździ normalnie ?
Pytanie co się przestawiło że jak zimny jest i dodasz gazu to gaśnie, skąd taki objaw i co może być przyczyną ? Może ktoś kto miał do czynienia z gaźnikami i podpowie.
wiesz jak kupilem w pazdzierniku to co pamietam nie bylo problemu, zimny palil dobrze i szedl od razu jak burza, przyszla zima nagle silnik dostal szalu. Jak zimny nie moge dodac gazu bo gasnie, przesuwajac pedal gazu to jakbym odcina paliwo. jak zagrzeje to juz lepiej ale nie do konca bo jedzie ale co minute, dwie ma taki moment jakby braklo mu sil , jakby mial zgasnac, szarpniecie i idzie dalej.
Moze jakbym wlozyl mechaniczna pompke to co bys to dalo, powoli meczy mnie juz temat mojego problemu i zameczam was, ale nie mam pomyslu, zapobiegawczo wymienie czujnik temeperatury. Nie wiem juz co to za przyczyna
co do czujnika temperatury wody, mozna jakos sprawdzic czy jest dobry?
wogole jak zimny to problem go zapalic, ssanie reczne na maksa i musze cholernie szybko malutkimi pyknieciami pedalu gazu zeby zapalil bo gasnie, jak juz zapali to jest dobrze oczywiscie bez ruszania gazu bo zgasnie, czekanie wtedy az sie rozgrzeje
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Ostatnio zmieniony przez albert 2011-02-23, 17:45, w całości zmieniany 1 raz
Ja podobne objawy mam ostatnio w dieslu w moim passacie przy -20 C, ale u siebie stawiam na syfiaste paliwo co mu zalalem na lukoilu na swe nieszczescie, ale za to dzis dolalem mu troche dynksiku na przeczyszczenie i mam nadzieje, ze pomoze ;)
witson ,problem ssania odpada bo albert ma reczne ssanie i sa je zaciaga z rana i odpuszcza..
Ale mam jeszcze jeden pomysl na twoje bolaczki;] tylko nie wiem czemu na orginalnym spalaniu bylo by tez wieksze spalanie..
Mozliwe ze mechanizm ssania odszedl na emeryture i juz nie dziala;] i mimo ze wajcha ruszasz otwarte/zakmniete ssanie to i tak kanalik paliwowy pozostaje otwarty..
Mysle jak to sprawdzic.. Sproboj np na rozgrzanym juz silniku wlaczyc ssanie.. Jezeli nic sie nie zmieni to znaczy ze twoj silnik chodzi caly czas na ssaniu ,jezeli zwieksza sie obroty dosc znacznie onp o 2tys to ssanie RACZEJ jest sprawne..
Sproboj moze jeszcze rozebrac gaznik i sprawdzic jak dziala ten mechanizm ssania.. Moze nie domyka kanaliku tylko i ciagnie dodatkowe paliwko
Jeszcze zapytanko.. Ssanie masz zrobione na linke jakas? Mioze linka sie grzies w pancerzu przytarla i nie odbija ssanie?
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
kaczmarr, linka dziala ssanie tez, jak na zimnym zapalam i wlaczam ssanie to obroty nawet do 4000, smiac mi sie chce jak bawie sie wajcha linki to jakbym regulowal obroty, czym bardziej zamykam to spadaja -momentalnie z 4000 do nawet 0.6 tysiaca.
na cieplym jak wlacze ssanie to obroty ida w gore
jutro jade po czujnik temperatury wody , to ostatnia szansa.
jeszcze mysle co jest z tym paleniem na zimno, moze to cos ma wspolnego, jeszcze pomysle przez weekend, jak cos nie wykminie to koniec tematu. Swap...
w kazdym badz razie kaczmarr - dzieki za zaangazowanie
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Witam.Ja ma na gaźniku santane .W zimie jak dziecko woziłem blisko do szkoły spalanie 16 l. a jak sobie bzykam po mieście 11.5 niżej jeszcze nie ze szlem.Mysle ze w samej trasie bedzie to 9 - 10 l. Furka dopiero jak się nagrzeje chodzi normalnie .Przy tych mrozach szarpie ze szkoda mówić nawet jechać sie czasem nie da .To chyba tak maja te modele ze dopiero jak sie nagrzeje chodzi jak złotko .Kombinowałem nawet z oponami dałem 195/65 /15 nic to nie dało przynajmniej większych efektów.lecz lepiej się jeździło jak był zimny /nie gasł / Jak sie ociepli zakładam gaz bo będzie tańsze to bzykanie .
Masz racje na mocy pewna strata i będzie do odczucia ale zawsze można jak by co przełączyć na benzynę.Mialem kiedyś tico na gazie jeździłem za darmo ale piec osób to nie na jego siły było .Teraz mam jeszcze A6. na gazie i nie brakuje mu mocy i nie czuje różnicy jedynie z kasa.Do suzi gaz coś kolo 1000 góra jeden rok i gaz się wraca .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum