Teoria mówi, żeby wymieniać
praktyka jednak twierdzi, żeby rozciągać.
Jak mnie pamięć nie myli nowa ma 58mm długości-jak jest 1-2mm krótsza to rozciągam, jak więcej to nie ryzykuje
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-13, 19:41
rozciągasz czyli ściskasz na imadle z z każdej strony okręcając ? muszę zmierzyć ile ma moja. Jeśli wymieniałbym na nowe to potrzebuje 2 szt czyli 220pln sporo tym bardziej że to nie jest zbyt precyzyjny element tzn nie zależy od niego tyle co od łożysk, które wymieniam bez pytania. (2x198zł)
Ogólnie rzecz ujmując pierwszy raz mam do czynienia z dyfrem, ale myślę że jakoś uda mi się ten luz wyregulować, - objechałem okolicznych mechaników nikt tego nie robił nigdy lub od kilkunastu lat w erze polonezów dużych fiatów i żuków i każdy z nich twierdzi, że sam dam radę - więc zacząłem i szukam łożysk, może w mojej hurtowni będzie taniej niż 198zł za komplet
Hałas jeśli masz jakieś przydatne źródło wiedzy o ustawianiu luzu międzyzębnego itp. to byłbym wdzięczny.
marcelo, przydatnym źródłem gdzie wszytko jest opisane jest instrukcja serwisowa do suzuki samurai... od a do z z rysunkami masz wyjaśnione jak wyregulować dyfer.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-13, 21:41
złożyć pewnie dasz radę, ale złożyć tak by pojeździło długo i bezawaryjnie to już nie takie chop siup. Dobry materiał video wrzucił Zed. Zastanów się czy masz taki fartuch i taki stół z nierdzewki ;) niee no tak na poważnie, przydałby się czujnik zegarowy chociaż.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Jest metoda na kalkę techniczną, jeśli kalka włożona między zęby nie przecina się to jest ok, czy jakoś tak. Popytaj wujka googla. Ja mam czujnik więc nie wnikałem ale gdzieś czytałem
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Zatem w skrocie:
Po pierwsze wykonaj sobie przyrzad z 1-1.5m katownika, ktory przykrecisz do flanszy dyferencjalu. Pozwoli on odkrecic nakretke kluczem 27 na dlugiej przedluzce, a na koniec pomoze ja dokrecic. Na poczatek ocen stan mechanizmu i sprobuj poruszajac flansza zaobserwowac wielkosc luzow - zazwyczaj skladajac to na nowo musisz ustawic raczej mniejsze. Generalnie jak najwiecej zapamietaj - jak ciezko jest obracac flansza, jaki jest luz i gdzie, uzyj farbki na zemby taleza zeby ocenic jak obecnie pracuja, itd. (jak juz rozkrecisz, to "ambafatima"). Oznacz tez odpowiednie pary elementow ktore trzymaja lozyska kosza, zebys pozniej zlozyl je tak samo. Zakladam, ze nie masz odpowiedniego miernika pozwalajacego mierzyc luz pomiedzy zebami, wiec pozostaje wprawna reka (no i ustawianie zuzytych trybow na fabryczny luz dla nowych trybow z manuala Suzuki moze miec w praktyce maly sens). Wymienaijac lozyska na ataku wymien od razu oba, bo zadziala prawo serii i po wymianie tylko jednego, za chwile poleci drugie. Tulejke rozprezajaca lozyska sprobuj zmierzyc suwmiarka po demontazu i rozciagnij ja w imadle o ok. 1mm przed ponownym montazem. Lozyska dociagnij uzywajac do blokowania flanszy wspomnianego katownika (ja to robie na podlodze, stajac na tym katowniku i odkrecam dluga przetyczka z dodatkowa rurka przedluzajaca z nasadka rozmiar 27 na 3/4", bo ze dwie 1/2" juz w zyciu w ten sposob urwalem). Powinienes dokrecac az pojawi sie wyrazny opor krecac reka za flansze. Nie dokrec ich zbyt slabo, bo szybko je szlag trafi, ani tez nie "na debowo", bo sie zagotuja po pierszych kilometrach i bedzie podobnie.
Na pirate4x4 masz slady pomiedzy zebami atak-talerz do ktorych powinienes sie odniesc. Skladajac mechanizm manewruj bocznymi nakretkami "z dziurkami" (dokrecaj ta dosuwajaca kosz z talezem do ataku, i odkrecaj ta przeciwlegla - zeby dala szanse na dosuniecie kosza a ta strone) az do momentu, gdy ciezko bedzie obrocic mechanizmem krecac reka za flansze. wtedy ja odpuszczam 1-2 otworki na nakretce dosuwajacej w strone ataku i zwykle jest ok (o ile pamietam). Idealny luz wg fabryki Suzuki daje sie wyczuc rekami, ale trzeba sie mocno skupic i "wyciszyc wewnetrznie". Generalnie nie wierze tez, ze mozna rozkrecic kosz, a potem trafic w te same nastawy skrecajac elementy trzymajace lozyska kosza, choc niektorzy tak robia - nie sadze, zeby byla to wlasciwa metoda. Skladajac polej elementy jakims olejem, zeby nie chodzilo na sucho (tylko troche, zeby olej nie dal efektu wypelnienia luzu atak-talez). Jesli uznasz, ze mechanizm chodzi plynnie, ale nie zbyt luzno, to wykonaj test z farbka jak na zdjeciu z pirate4x4. Niestety jesli wyjdzie ktorys ze zlych sladow, to nic nie da zmiana luzu atak-talez i musialbys zmienic grubosc podkladki pod glowka ataku. Jesli wyjdzie na to, ze trzeba cos dolozyc (a pewnie nie masz kompletu odpowiednich podkladek), to mozesz probowac zrobic taka z puszki po coli (ok. 0,2mm), a jesli wyjdze, ze jest zbyt grubo (nowe lozysko troszke grubsze), to mozesz dac lozysko do przyszlifowania o "dwie dychy" zeby atak bardziej siadl w obudowie dyfra i ponownie to poskladac liczac na sukces. Farbke mozesz zastosowac dowolna, a ponoc stary polski sposob to wyciskanie tuszu z dlugopisu "zenit" i mieszanie tego z olejem.
Konkludujac zycze sukcesu i polecam duzo pokory przy calej operacji
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-14, 00:58
myślicie, że warto kupić coś takiego - chodzi o jakość i błąd pomiaru? 100pln nie tragedia a miałbym podstawy sądzić, że luz dobry ustawiłem, bo z papierami gazetami i szmatkami to jak wróżenie z fusów - różne gramatury itd.
zed111 filmik dobry warunki p. profeska, no ale 150km/h jezdzil nie bede takze nie zamierzam popadac w jakis skrajny perfekcjonizm. ale zrobić chce jak najlepiej ile warunki pozwolą
Nikt nie mówi tu o szmatach czy gazetach tylko o kalce technicznej. a czy warto kupić wskaźnik to sam oceń, czy jeszcze się Ci do czegoś przyda.
A posiadanie narzędzi jeszcze nie gwarantuje sukcesu w ich wykorzystaniu :) :) :)
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-14, 11:25
zgadza się, gadałem z Mariuszem Drypą - znany spec od dyfrów - mówił że luz międzybębny to tylko jeden parametr pozostają jeszcze naprężenia - cięzko to wychwycić bez obciążenia... ale próbować trzeba. u niego za profesjonalna przekładkę 5.125 ok. 1000pln trzeba zapłacić bo liczy roboczogodziny nie zależnie czy to quad za 2tys czy viper za 200tys. - ja do takiej precyzji dążyć nie będę - na czuja.
Teraz wstrzymują mnie łożyska wałka ataku - nie mogę zacząć dopóki bufon z hurtowni nie ruszy dupy i mi ich nie zamówi. Chyba że znacie jakieś pewne źródło łożysk Koyo w dobrej cenie.
Z tymi szmatami i gazetami to tak odnośnie mechaników wiejsckich, których odwiedziłem . Ta kalka techniczna to zawsze taka samą grubość/gramature ma? Bo w sumie trochę bez sensu kupować ten sprzet żeby 2 dyfry zrobić
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-14, 11:49
Marcelo, po mojemu:
marcelo napisał/a:
zacząć dopóki bufon z hurtowni nie ruszy dupy i mi ich nie zamówi.
obrażanie ludzi w internecie nie przyspieszy realizacji Twojego zamówienia. Myślę, że są bardziej skuteczne metody jeśli zależy Ci na łożyskach, a nie obsmarowaniu kogoś tam.
marcelo napisał/a:
Chyba że znacie jakieś pewne źródło łożysk Koyo w dobrej cenie.
Z tymi szmatami i gazetami to tak odnośnie mechaników wiejsckich, których odwiedziłem . Ta kalka techniczna to zawsze taka samą grubość/gramature ma? Bo w sumie trochę bez sensu kupować ten sprzet żeby 2 dyfry zrobić
marcelo napisał/a:
Bo w sumie trochę bez sensu kupować ten sprzet żeby 2 dyfry zrobić
Albo coś ma być dobrze zrobione, albo sam się wsadzisz do jednego wora z tymi mechanikami. Moim zdaniem takie narzędzia nie są jednorazowego użytku, nie życzę Ci oczywiście tego, ale zdarza się, że co jakiś czas trzeba do dyfra zajrzeć, a może jakąś blokadę Ci się zachce montować, a może będzie można takim czujnikiem zegarowym krzywiznę tarcz/piast pomierzyć jak coś będzie biło niespodziewanie... Po szczęśliwym rozłożeniu i złożeniu xx dyfrów, może bym sobie pozwolił na odstawienie pewnych narzędzi i zaufanie własnemu doświadczeniu, na starcie jednak starałbym się maksymalnie zwiększyć sobie szanse sukcesu choćby wyposażając się w odpowiednie narzędzia i postępując zgodnie z procedurą serwisową. Nie bez powodu przywołany przez Ciebie specjalista kasuje taką monetę; można się spierać co do skali destrukcji portfela czy 1000 czy może 500, ale wymiana filtra paliwa to to nie jest. Takie moje zdanie.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-14, 18:01
jutro oblece okolice i może znajdę jakąś wartą uwagi hurtownie, gdzie szanuje się klienta zamiast olewać.
[ Dodano: 2015-01-14, 18:53 ]
moja tuleja w 2 dyfrach ma 55mm - myślę, będę próbował rozciągać, chyba, że znajdę nową w lepszej cenie
[ Dodano: 2015-01-15, 17:42 ]
Mam ceny z ASO ...
1. 2 komplety "Łożyska wałka atakujacego Kod produktu:30306/30307" - 312 zł brutto sztuka na zamówienie 2/3 dni
2. 2 szt. " tuleja rozprężna Kod produktu: 27315-60A01) - 110 zł brutto sztuka na zamówienie 2/3 dni
3. 2 komplety "Łożyska zwrotnicy Kod produktu:30302" - 170 zł brutto sztuka na zamówienie 2/3 dni
4. 1 szt. Uszczelniacz mostu wyjście na wał Samurai Kod produktu: COR 779 - 47 zł brutto sztuka jest na miejscu
[ Dodano: 2015-01-21, 12:14 ]
wiecie może gdzie dostanę łożysko 30307 KOYO do ataku z szerokością zemnętrznego pierscienia 16mm, bo standardowo jest albo 15mm albo 18mm ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum