Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-18, 13:33
Ale o co chodzi? Każda opinia mile widziana, to czy się z nią zgodzi jeden z drugim to inna kwestia, ale zawsze coś do tematu wniesie. Zakładam, że jak ktoś twierdzi że taki to a taki most daje radę to ma ku temu jakieś własne przemyślenia i obserwacje. Kolega budujący rajdówkę pewnie zagadnienie zgłębił, a na forum trafił tylko końcowy wniosek "że chłopaki mówią, że daje rade". Przecież samo to czy coś daje radę czy nie, zależy od zyliona czynników poczynając od umiejętności i stylu jazdy kierownika a na "szczęściu" kończąc.
Moim zdaniem temat jest kulturalnie prowadzony i kolega zwyczajnie zbiera różne opinie i je konfrontuje. Niczego to nie ujmuje przecież naszym zacnym Forumowiczom, a wręcz daje szansę na poszerzenie horyzontów lub "obalenie mitów". Takie moje zdanie.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-18, 13:38
W temacie modyfikacji żadna odpowiedź na zadane pytanie może nie być na 100% trafiona.Dywagacje mogą trwać bez końca.Czytać i jeszcze raz czytać.I tak wszystko wyjdzie w praktyce.
Panowie, nikt nie potrzebuje zbędnego ciśnienia...
Wasze uwagi są dla mnie bardzo cenne za co dziękuję a przy okazji wywiązała się jakaś dyskusja jak słusznie zauważył SamNaSamZSam.
W najbliższych dniach będzie szeroki most a na tył vitara z 1,6 oraz 2 x 5,125.
Wahacze LR disco I. Oczywiście nie sposób się z Wami nie zgodzić. Wszystko wyjdzie po złożeniu tego do kupy, jakości wykonania i na końcu od podejścia drivera do auta.
W planach chyba sierżant z racji wykrzyżu.
Pomysł na sprężynę i amortyzator otwarty. Nie wiem kiedy ruszą prace "składowe" ale na pewno będą foty. Szukam ewentualnie kogoś kto robił swap 1,8is do ramy jimny.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-19, 15:41
Kabar - tutaj masz Jimnego z IS-em https://www.youtube.com/watch?v=Th_6_66GVUE o jeździe terenowej pojęcia nie mam, ale pół filmu gość butuje tego IS chyba na odcięciu i jakoś wszystko się kupy trzyma. Może jakiś kontakt nawiążesz i wydębisz manual swapu, albo chociaż jakieś info jak to się sprawuje.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Fajny temat . Is to jeden z lepszych i lżejszych silników. Dużym plusem są przełożenia skrzyni biegów oraz jej wielkość.
Zestaw z Vitary 2,0 lub baleno troszkę bardziej kosztowny, lecz wytrzymały i odporny na topienia.
Rama - tak naprawdę wszystko jedno I tak powinno się ją pociąć :)
Przy takim napędzie mosty jak najbardziej suzukowe przy odpowiedniej modyfikacji wytrzymują wiele.
Jeśli chcesz pojeździć szybciej zmiana mostów na Toyotę lub jakieś inne cięższe spowoduje brak możliwości
zrobienia dobrego zawieszenia. ( stosunek masy nieresorowanej do resorowanej )
Reduktor moc ok 140KM i koła ok 35 cali jest bardzo dużo dla tego mechanizmu. Trzeba dbać bardzo o jego kondycję.
Jeśli masz pojęcie o jeździe wytrzyma jesli jesteś "Katem" nie.
Wtedy jedyna sensowna alternatywa to reduktor disco.
Generalnie jest dużo opcji . Znamy Samuraja z 1,9 TDI 180KM reduktor toyota mosty modyfikowane ale na bazie suzuki.
Poszukaj auta Japy i Borowski4x4 . Testowalismy to auto u nas i szczęka opada :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum