Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przeróbka na springa - pytań kilka
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-01-26, 22:13   Przeróbka na springa - pytań kilka

1.Czy podczas przejścia na springa należy zmienić kąt główki mostu tylnego? w przednim wnioskuje że nie ze względu na kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
2. Jak ustalić punkty mocowania sprężyn przy ramie. Sprężyna obok ramy. Chodzi mimo wysokość punktów mocowania, ustalenie ich położenia nominalnego.


takie tam przymiarki pod budowę pomnika :D
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Ostatnio zmieniony przez kurian 2015-01-26, 22:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2015-01-26, 22:20   

Ad.1 Kąt pochylenia główki mostu ma też wpływ na smarowanie łożysk wałka ataku. Jeśli zmieniasz kąt pochylenia musisz zadbać o wyższy stan oleju.

Moim zdaniem jeśli lift wymaga zmiany kątów wałów i pochyleń mostów to nie należy go robić.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-01-26, 22:23   

pytanie o kąt główki było teoretyczne, zastanawiało mnie czy takie coś się w ogóle robi aby uzyskać "lepsze" kąty na wałe.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-01-26, 22:34   

kurian napisał/a:
pytanie o kąt główki było teoretyczne, zastanawiało mnie czy takie coś się w ogóle robi aby uzyskać "lepsze" kąty na wałe.


Kurian coś takiego to chyba tylko przy podwójnym kardanie ma sens
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-01-26, 22:44   

Dokładnie tak, kąt między wałem, a flanszą powinien być taki sam z obu stron wału, zmiana kąta tylko z jednej strony to złe kung fu, powoduje wibracje.
Główkę podnosi się tylko do przegubu dwukrzyżakowego.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-08, 20:36   

i zalewa 2 setki oliwy więcej.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2015-02-08, 21:17   

więcej oleju wlewasz oraz stosujesz sobie wał z podwójnym krzyżakiem i wszystko działać będzie chociaż ja latam na springach juz 2 rok i wymieniłem tylko raz na przedni wale i raz na tylnym wale krzyżaki od strony reduktora. dziadek we jak stoi mój sami wiec niech się wypowie
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-02-08, 22:14   

no to zapytam inaczej, kiedy należy pomyśleć o przekręceniu główki tylnego mostu mocnej do góry?

Pytanie 2, czy warto rozważyć przesunięcie tylnego mostu bardziej do tyłu? Przedni chcę przesunąć ile się da do przodu aby polepszyć kąt natarcia.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-08, 22:41   

Główkę kręcisz do góry przy lifcie... po prostu kąty pracy krzyżaków robią się takie, że wal się klinuje i trzeba to zrobić, pociąga to za sobą takie konsekwencje o których koledzy wyżej pisali.
Most można wysunąć kilka centów ale rozsuwając mosty tracisz na zwrotności i tam gdzie samurai łamie się na raz po rozsunięciu często trza się łamać na 2x... lepiej obciąć dupkę jak chcesz się kończyć na kołach.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-02-09, 10:32   

KRZYKKU napisał/a:
i zalewa 2 setki oliwy więcej.

Problem powstaje tylko przy nalewaniu - albo trzeba tył konkretnie podnieść albo lać przez odpowietrznik :mrgreen:
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-09, 12:56   

ja wlewam w normalnej pozycji ale przez jedną z bocznych śrub dyferencjału, nie ma się tutaj niestety już odniesienia do stanu "pod korek" trzeba odmierzyć ilość oleju i wsio wlać.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-09, 13:28   

Zawsze można nawiercić dziurę od góry dospawać troszkę mięsa, nagwintować i pozbyć się problemów z dolewaniem ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-09, 13:31   

ale po co jak każda śruba od dyfra jest na wylot? wybierasz tylko taką wyżej przewidywanego poziomu i ogień
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-09, 13:57   

kurcze ale te śrubki małą średnice mają :D
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-09, 14:08   

No fakt, zależy czym wlewasz. Ja robię 2 otworki w zakrętce butelki oleju, w jeden wkładam rurkę sięgającą dna a jej koniec wkładam do dziurki po wykręconej śrubie dyra, w drugą dziurkę pompuję delikatnie powietrze pistoletem do przedmuchiwania tylko raczej przez reduktor, tak około 1-1.5 bar. bo jeśli więcej i niechcący naciśniesz spust zbyt mocno to można zrobić konserwację podwozia :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-09, 16:08   

dobry patent!
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.