W trakcie jazdy na wprost gdy koła kręcą się z jednakową szybkością kątową dyferencjał nie pracuje - zachowuje się dokładnie tak samo jak na postoju.
To chyba w warunkach laboratoryjnych tylko, bo tak sobie myślę, że choćby różnice w wysokości bieżnika, ciśnienia w oponach dają jakieś tam różnice nanomilimikropikoznaczące, ale pewnie ich kumulacja powoduje już jakieś naprężenia w żelastwie.
W zimę również można chodzić w sandałkach, ale czy nie bezpieczniej zwyczajnie się zatrzymać, załączyć i pojechać dalej...?
W każdym bądź razie - szybkość kręcenia się satelitów jest też wtedy minimalna.
Z praktyki - blokadę ARB zapinałem podczas jazdy i wszystko OK.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Jeżeli są dwie blokady zainstalowane w samochodzie to przód zapniesz dopiero wtedy jak jest zapięty tył. Tak to jest przez ARB zrobione.Ja tył zapinałem w dowolnej chwili i wtedy gdy to było potrzebne. Ale jazda z zapiętym tyłem cały czas po błocie i lesie to tez nie problem.
Z przednią blokadą zapiętą samochód chce jechać swoim torem i kierowanie jest znacznie utrudnione ale da się trochę manewrować.
Przodu używa się tylko na chwilę a potem tylko tył.
_________________ Samurai 1,6 8V - był
Toyota LJ70 2,4- była
Samurai 2,5 BMW -był
Patrol Y61 Long -jest
Samurai 1,3- 96rok -już jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum