Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
przełożenia w mostach 5.125 vitara
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-03-15, 19:55   przełożenia w mostach 5.125 vitara

Już od ponad 3 miesiecy samurai unieruchomiony z powodu zmiany przełożeń na wolniejsze vitarowe 5.125. Sam wszystko rozbebeszyłem ale i próbowałem składać jednak po próbie ustawienia luzu dałem sobie spokój i szukając w okolicy mechanika, który by się podjął okazało się, że nia ma ich zbyt wielu.

Starsi ludzie - jeden zachorował zaraz po przekazaniu w jego rece dyfrów, co spowodowało ponad miesięczne opóźnienie. Efekt - gość w szpitalu dyfry nie ruszone. Zabrałem wszystko i przekazałem starszemu gościowi ok 70 lat, który robi ludziom głownie ciągniki no i to samo - moje dyfry leżą i sie kurzą.

PYTANIE: Kto może mi to przełożyć wymienić łożyska i uszczelniacz (wszystko mam) i ile by to kosztowało, ? Albo kto to robił i ile kosztowała u fachowców taka operacja?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-15, 20:28   

Poszukaj warsztatu w necie w Twojej okolicy naprawiającego skrzynie i mosty.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-03-15, 20:41   Re: przełożenia w mostach 5.125 vitara

[quote="marcelo"]Już od ponad 3 miesiecy samurai unieruchomiony z powodu zmiany przełożeń na wolniejsze vitarowe 5.125. Sam wszystko rozbebeszyłem ale i próbowałem składać jednak po próbie ustawienia luzu dałem sobie spokój i szukając w okolicy mechanika, który by się podjął okazało się, że nia ma ich zbyt wielu.

Starsi ludzie - jeden zachorował zaraz po przekazaniu w jego rece dyfrów, co spowodowało ponad miesięczne opóźnienie. Efekt - gość w szpitalu dyfry nie ruszone. Zabrałem wszystko i przekazałem starszemu gościowi ok 70 lat, który robi ludziom głownie ciągniki no i to samo - moje dyfry leżą i sie kurzą.

PYTANIE: Kto może mi to przełożyć wymienić łożyska i uszczelniacz (wszystko mam) i ile by to kosztowało, ? Albo kto to robił i ile kosztowała u fachowców taka operacja?[/quote


Wsadz w paczke, i wyslij do kogos z forum, za 150 bedzie temat ogarniety bez problemu
_________________
606468554
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-03-15, 21:07   

meenia kto z forum to robi? czytałem dużo o przełożeniach ale ludzie w jakichs warsztatach to robia. U mnie w okolicy kicha z fachowcami - pozostaje wysyłka, tylko Mariusz Drypa spec od mostów z pomorza wycenił wstępnie na ok 1000pln także skłoniło mnie to do poszukiwań wiejskich mechaników ćwiczonych na starach, polonezach i ciągnikach - ale okazuje się, że to też nie zadziałało
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-03-15, 21:28   

marcelo napisał/a:
meenia kto z forum to robi? czytałem dużo o przełożeniach ale ludzie w jakichs warsztatach to robia. U mnie w okolicy kicha z fachowcami - pozostaje wysyłka, tylko Mariusz Drypa spec od mostów z pomorza wycenił wstępnie na ok 1000pln także skłoniło mnie to do poszukiwań wiejskich mechaników ćwiczonych na starach, polonezach i ciągnikach - ale okazuje się, że to też nie zadziałało



Ktore lozyska chcesz wymieniac ?? i w jakim stanie przelozenia, bo czesto pomimo poprawnego ustawienia potrafia spiewac, w alu obudowie vitary lekkiego zycia nie maja i notorycznie sa pokrzywione talerze, jak bardzo chcesz to zaproponuj cos na priv i Ci ustawie jak instrukcja kaze, pod warunkiem ze masz sprawne przekladnie i nowe tuleje rozprezne.

Pozdro
_________________
606468554
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-03-15, 22:29   

co do łożysk to wałka ataku - o swoich przejsciach pisałem tutaj:

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=65040&highlight=#65040

co do tulei to słyszałem, że da się rozciągnąć
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-03-16, 18:55   

marcelo napisał/a:
meenia kto z forum to robi? czytałem dużo o przełożeniach ale ludzie w jakichs warsztatach to robia. U mnie w okolicy kicha z fachowcami - pozostaje wysyłka, tylko Mariusz Drypa spec od mostów z pomorza wycenił wstępnie na ok 1000pln także skłoniło mnie to do poszukiwań wiejskich mechaników ćwiczonych na starach, polonezach i ciągnikach - ale okazuje się, że to też nie zadziałało


No nie dziwie sie ze ciebie cena ochlodzil z ta cena. Wszystko mozesz sam ogarnac. Jak Ci juz pisalem w poprzednim twoim poscie kup nowe lozyska i uszczelniacze a nie bedziesz musial tego rozbierac znowu. Do ustawienia luzow musisz miec czujnik zegarowy. Do ustawienia walka atakujacego uzyj wagi. W manualu masz wszystkie dane. Poszukaj sobie na youtube jak to zrobic poprawnie i zrob to sam. Ja raz dalem do warsztatu bo mi sie nie chcialo i bylo bardzo zimno. Skonczyo sie na tym ze musialem i tak sam to robic. Nauczysz sie. Czujnik zegarowy nie jest drogi.

Pozdrawiam
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-03-16, 19:24   

Panie a na oko nie da rady, ja na oko ustawiam ustawiłem 100 razy nigdy nic się nie stało most nie wyje, prosta sprawa
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-03-16, 21:14   

czesio6969 napisał/a:
Panie a na oko nie da rady, ja na oko ustawiam ustawiłem 100 razy nigdy nic się nie stało most nie wyje, prosta sprawa



Jasne ze sie da, szczegolnie ze z uzywana tuleja rozprezna to wage i inne metody z manuala mozna soibe wetknac :mrgreen: vitarowy dyfer proponuje najpierw sprawdzic bo jak jest pogiety to bedzie sie przycinal i halasowal

Pozdro
_________________
606468554
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-03-16, 22:34   

jak spr? przyłożyć coś płaskiego do talerza?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-16, 22:43   

Na czujniku wyjdzie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-16, 22:56   

marcelo napisał/a:
jak spr? przyłożyć coś płaskiego do talerza?


Czujnik zegarowy.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2015-03-17, 07:38   

jak chcesz to moge ci to zlozyc wyslalem priva
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-03-17, 11:17   

Zawsze się zastanawiałem czy tak wyolbrzymiacie trud złożenia tego i innych rzeczy, 10 min i dyfer może być złożony bez kłopotu, albo porostu mam w życiu farta że nigdy nic mi się nie stało z dyframi a składałem nie raz w samuraia i koparkach ciężarówkach, fakt jak się niema nic pojęcie to może i lepiej nie robić tego ale jak coś tam się umie i kuma to samemu skladac
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2015-03-17, 12:04   

czesio nie każdy jest ,,złotą rączką``

dla przykładu mam sąsiada który do przykręcenia satelity musiał dzwonić po fachowców :mrgreen:

uchwyt już był wystarczyło nałożyć antene i przykręcić :lol:
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-17, 12:19   

Ja mam znajomego co ma pół roku w klopie przepaloną żarówkę i świeci kinkietem ściennym...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-03-17, 12:55   

czuperek napisał/a:
czesio nie każdy jest ,,złotą rączką``

dla przykładu mam sąsiada który do przykręcenia satelity musiał dzwonić po fachowców :mrgreen:

uchwyt już był wystarczyło nałożyć antene i przykręcić :lol:


Ja cokolwiek się na tym znam i tez wszystko zamontowałem ... ale ..... ale właśnie wcelowanie w odpowiedniego satelitę było dla mnie dośc trudne i po trzech godzinach latania z salonu na dach i spowrotem skapitulowałem i zadzwoniłem po kumpla z miernikiem sygnału, samo nałożenie anteny i przykręcenie niestety nie wystarcza.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-03-17, 15:12   

Do końca tygodnia będę wiedzial na czym stoje - czy moj traktorzysta da rade.
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2015-03-17, 18:53   

Dany44 napisał/a:
czuperek napisał/a:
czesio nie każdy jest ,,złotą rączką``

dla przykładu mam sąsiada który do przykręcenia satelity musiał dzwonić po fachowców :mrgreen:

uchwyt już był wystarczyło nałożyć antene i przykręcić :lol:


Ja cokolwiek się na tym znam i tez wszystko zamontowałem ... ale ..... ale właśnie wcelowanie w odpowiedniego satelitę było dla mnie dośc trudne i po trzech godzinach latania z salonu na dach i spowrotem skapitulowałem i zadzwoniłem po kumpla z miernikiem sygnału, samo nałożenie anteny i przykręcenie niestety nie wystarcza.


Dany nie miałem na myśli ustawienie. Miał tylko nałożyć i przykręcić bo gość co ustawia sygnał był akurat mega zalatany i powiedział że przyjdzie pod warunkiem że antena będzie na ścianie.

Ustawianie sygnału już nie jest takie kolorowe...no ale żeby nie umieć nałożyć anteny i dokręcić dwóch śrub to już chyba lekka przesada :lol:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2015-03-18, 13:32   

hej,

A możecie wytłumaczyć jak używać wagi do ustawiania poprawnie główki?
Macie jakieś linki do materiałów video, które instruują?
Podzielcie się.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.