Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
LPG Suzuki Samurai 1,3
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-03-05, 19:53   

Koledzy

A próbował ktoś założyć zbiornik zewnętrzny z kształcie koła zapasowego?
Jeśli tak, to jaka max. pojemność?
W przypadku wałka, jaka max. pojemność?
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
maro20 
stały bywalec
maro20



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 189
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-05, 21:35   

Ja mam przy tylnej klapie załozony zbiornik 30 litrów.
Na zewnątrz chyba nie wolno (tam gdzie koło zapasowe) z uwagi na bezpieczeństwo!
_________________
przygoda to jest to
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-05, 21:42   

Na zewnątrz pod autem można, są dedykowane zbiorniki do takich zastosowań.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-05, 21:49   

walec to juz było szukaj.
troidalny nie wiem -metr auto do góry i pomierzyć
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-03-06, 00:09   

yahoo33 napisał/a:
Na zewnątrz pod autem można, są dedykowane zbiorniki do takich zastosowań.

Dedykowane to są zawory a butle są takie same.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-06, 06:07   

A nie jest tak że we wewnętrznych toroidalnych są zawory w środku butli, a w zewnętrznych po obwodzie?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-03-06, 09:49   

yahoo33 napisał/a:
A nie jest tak że we wewnętrznych toroidalnych są zawory w środku butli, a w zewnętrznych po obwodzie?

Położenie zaworu to rozwiązanie konstrukcyjne.
Po prostu butle do montażu na zewnątrz nie mają tej plastykowej buły obudowującej flaki zaworowe.
Równie dobrze można mieć na zewnątrz zwykły walec, który zawór jakby nie patrzeć ma zawsze po obwodzie :-)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-06, 18:47   

Kostuch Ty nie bądź taki do przodu :mrgreen: bo ja np mam w papierach napisane zbiornik zewnętrzny walcowy.
I teraz jak kupisz zwykły i nie będzie w świadectwie tego słowa to pocałujesz klamke na przeglądzie z drugiej strony :-P
Tak samo jest z troidalnymi
Chyba że masz lewy przegląd to możesz nawet 11kg założyć.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-03-07, 11:00   

Akurat do lpg nigdy nikt się nie przyczepiał :-P
Zawsze jest tysiąc innych problematycznych rzeczy :mrgreen:
W homologacji (przynajmniej mojej) nie jest określone czy zbiornik jest wewnętrzny czy zewnętrzny.

ps
A jak dasz na pace pickupa to butla jest wewnątrz czy zewnątrz?
Albo jak mam na zewnątrz, ale obudowaną osłonami tak że prawie jej nie widać, to może jest już bardziej wewnątrz niż zewnątrz... :lol:

Weź pierwszą lepszą butlę i przeczytaj jej homologację, np:
http://www.gzwm.com.pl/cm...=&id_men_szuk=0
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-07, 15:24   

Ja mam z bormechu i jak wół stoi zbiornik walcowy 50L zewnętrzny.
A w pick-upie ??? no jak ja bym był diagnostą to bym żegnał gości z butlami wewnętrznymi :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-03-07, 16:56   

Może zmień diagnostę...

Takie zapisy istnieją:
...
Zbiornik cylindryczny BORMECH 100/360/1082 100L 2015r.

Zbiornik w klasycznym cylindrycznym kształcie, pod wielozawór, z głowicą umieszczoną pod kątem 30º, mocowany za pomocą uniwersalnych ramek z opaskami. Najczęściej montowany wewnątrz pojazdu, dopuszcza się montaż na zewnątrz pojazdu pod warunkiem zastosowania osłony antykorozyjnej.
...



A co to jest osłona antykorozyjna, to już tylko ustawodawca wie :mrgreen:
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-03-23, 20:13   

Koledzy, gdzie macie pomontowane korki wlewu gazu?

Niektórzy jeżdżą w terenie, cofając, czasami nie widzą przeszkód - jak z bezpieczeństwem?

Gdzie najlepiej zamontować?
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-23, 20:22   

Mam zrobiony obok wlewu paliwa, wysoko wygodnie.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-03-23, 20:27   

Ja tak samo.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-03-23, 20:29   

Ja mam zamontowany w bardzo pancernym tylnym zderzaku i jest osłonięty zaczepem pod szeklę. Generalnie nie do zniszczenia z minusów to jest to, że przy zdejmowaniu zderzaka muszę odkręcać złącze do napełniania.
Gaziarz mi opowiadał, że wedle przepisów to instalacja gazowa od zbiornika do wlewu oraz do silnika powinna być prowadzona poza wnętrzem samochodu (najczęściej pod samochodem) tak samo wlew powinien być umiejscowiony na zewnątrz auta.
Wytyczne są raczej takie aby patykiem czy jakimiś gałęziami pod spodem o instalacje nie zaczepić oraz aby złącze do napełniania nie było narażone na dociśniecie do drzewa, uderzenia kamieniem, czy zabrudzenia błotem.
Nie wiem natomiast jak to jest przy zmotach i obrzynach gdzie czasami jest brak poszycia?? Jak będę u siebie robił obrzyna to pewnie w miejscu oryginalnego wlewu paliwa zrobię zawór do tankowania a na pace będzie mały zbiornik na paliwo napełniany od góry.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-23, 21:48   

Kostuch Ty jak zwykle chcesz być mądrzejszy niż książki. Jest napisane zbiornik wewnętrzny to jest i możesz się zesrać jak się uprze diagnosta to nie puści i możesz mu najwyżej nadmuchać zaworek :mrgreen:
Co do zaworu gazu ja mam z tyłu koło rejestracji.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-03-24, 10:28   

@Starscream,
To raczej diagnosta stara się być mądrzejszy od przepisu.
Jak diagnoście nie pasuje że np w lj80 nie ma światła przeciwmgielnego, to nie kładę uszu po sobie tylko mu pokazuję przepis - łaski mi nie robi, jeżeli wszystko jest legal. Oczywiście sytuacja jest zupełnie inna jak się robi przegląd zmoty, ale wtedy kwestia "zewnętrzności" butli jest najmniejszym problemem :mrgreen:
Ty rób jak uważasz.
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-03-24, 14:37   

Chłopaki

Nie denerwować siebie - jesteście tutaj by sobie pomagać.

Każdy ma zaprzyjaźnionego diagnistyka - on też pomoże :-/
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-24, 20:01   

Kostuch nie bądź taki do przodu bo jak będą chcieli to za rolki od wciągarki dostaniesz gówno a nie pieczątkę do dowodu :mrgreen:
Więc podskakiwać to możesz na pikniku parafialnym albo jak przyjedziesz na przegląd z seryjnym autem w stanie technicznym idealnym.
Mnie mogą za wszystko cofnąć - za halogeny wciągarkę, zderzaki, progi, wydech, wspomaganie, koła etc
Ja mam zaprzyjaźnionego ale nie korzystam -zawsze chcę wiedzieć czy prawie 30 letnie auto jest w stanie przejść normalny przegląd, wręcz upominam się o cały "tor przeszkód"
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-03-24, 21:05   

Pisałem o LJ80.
Tak się składa że ma już prawie 33 lata, stan seryjny i jak na ten wiek idealny. A tam gdzie odbiega od serii, to nawet ekspert z ASO suzuki nie będzie wiedział :mrgreen:
I większe mam do niego zaufanie niż do plastikowych tdi ulepionych z przystanków i szpachli. Wiem że mogę wsiąść, odpalić i pojechać z marszu tyle kilometrów ile ja wytrzymam, bo auto twardsze ode mnie :lol:
I mam w d... fochy wielmożnego pana diagnosty, że auto nie ma światełek, z przodu zderzak do stalowa sztaba a z tyłu całkiem brak.
To JEST stan fabryczny, więc nie będę się płaszczył "na wszelki wypadek"... fuck you
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.