Wiek: 33 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 138 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-13, 23:58 Cieknie z piasty
Witajcie,
Mam problem z cieknącą piastą w lewym przednim kole. Nie mam pojęcia co zrobić. Może poszła jakaś uszczelka? Jeśli tak to jak to naprawić?
Dodaje zdjęcia aby dokładnie byłoby wiadomo o co mi chodzi. :)
Ewidentnie uszczelniacz w kuli(oddziela olej od smaru) (osztt o jakies 2,80plus kupa roboty. Jak masz kilka zlotych w zapasie to warto wymienic wszystko jak yenko pisal ale tutaj juz takie super ceny nie sa:-)
Musisz się dostać do uszczelniacza widocznego w step 44, ale tak jak chłopaki piszą, najlepiej wyposażyć się w komplet części i za jedną robotą ogarnąć całość.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
na tej samej stronie masz tez droższe łożyska.
Całość do zrobienia samemu jeśli lubisz, wyżej chłopaki zasilili Cie linkami słusznymi. Mi operacja zajęła jakieś 6h na strone, ale robiłem to pierwszy raz i po nocach :)
Powodzenia!
PS,
nieoceniona w tej robocie jest nasadka 50. Nie dość, że odkręca śruby piasty to idealnie wbija i wybija bieżnie łożysk piasty.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 12:47
A to przepraszam :)
Ja i tak robił bym obie strony, ale ja tak mam :) Na pewno zacznij od 'usmarkanej'.
Smar jest w przegubie, na forum i w podanych linkach masz to wałkowane wiele razy. W skrócie: Z przegubu czyscicsz stary smar, pakujesz ile wlezie nowego.
Olej - conajmniej w moscie uzupelnić. Jesli nie był wymieniany niedawno - lepiej wymienić.
Ze zdjęć wynika, że masz warunki - wiec do roboty. Będzie brudno, ale w sumie praca przyjemna.
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2013 Posty: 34 Skąd: DLW / DJ
Wysłany: 2015-05-14, 16:11
Gumę do kuli wiadomo że nowa, łożyska i uszczelniacz. Blachy jeśli nie są mocno pordzewiałe wystarczy szczotką drucianą wyczyścić. Filc najtaniej w hurtowni kupić i samemu wyciąć. No i wymienić łożyska kuli. Taniej mi wyszło łożyska i całą resztę kompletować osobno niż w gotowym zestawie. Przy skrecaniu tylko pamiętać o dopasowaniu ilości blaszak pod trzpień łożyska kuli.
_________________ Im bliżej oryginału tym lepiej!
Sj413'86. Oryginalny gaźnik.dystanse 5mm.obrócone trójkąty. DWM8000
Wiek: 33 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 138 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-27, 20:49
Chłopaki, mam problem z odkręceniem srebrnego pierścienia w piaście. Całość trzymają 4 śrubki jednak podczas próby odkręcenia niszczą się otwór śruby. Jest jakiś inny sposób na odkręcenie tego bez uszkodzenia śrub?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-27, 22:04
dobry bit, mocno dociskać i powinno się odkręcić. Jak masz już poczochrane łebki to ja bym się nad tymi śrubkami nie rozczulał tylko skupił się na ich odkręceniu (nawet metodą małego przecinaczka albo płaskiego śrubokręta i młotka) a później przy składaniu dasz sobie nowe eleganckie śrubki.
Powinny być dokręcone na prawdę lekko - manual podaje 1-1.4 Nm, więc albo ktoś bez głowy kręcił udarem albo złapały raka jakiegoś = może psiknij jakim odrdzewiaczem na noc jeszcze.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 16:23
Tak przy okazji,
niech mnei kotoś oświeci jaka jest róznica między 2 nakrętkami 50 a takim dziurkowanym cudakiem. Mam 2 nakrętki, w serwisówce widzę obie opcje:
http://catalog.mdetali.ru...j09NHx8Zm49PTQ4
i zastanawiam sie jak takie dziurkowane pierścienie trzymają łożysko
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-28, 21:29
no dokładnie, stąd kłopot z regulacją napięcia łożysk dedykowanym momentem. Przy nakrętce kątowej nie problemu bo nasadka, dynamo i cyk jest manualowo. Do dokręcania tej dziurawej nakrętki zmajstrowałem sobie klucz podobny do takiego z dwoma bolcami co się np. tarcze w szlifierce zakłada, ale napięcie łożysk regulowałem już na podstawie wskazań wagi.
Wydaje mi się, że po zakupie nakrętki kątowej i tego gwiazdkowego zabezpieczenia dałoby się przejść na "klasyczny" sposób zabezpieczenia piasty.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Rogal skoro zabrałeś się za demontaż to rozumiemy, że zakupiłeś potrzebne materiały?
W jaką opcję poszedłeś: cały komplet czy pojedyncze(tylko niezbędne) części?
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum