Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-02-23, 20:37
Wszystko o Kołach!
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-04-11, 18:20   

SamNaSamZSam napisał/a:
zna ktoś taką oponę: http://www.goodyear.eu/pl...er/?from=browse ?

Jestem prawie zdecydowany więc proszę tylko o opinie potwierdzające słuszność mojego wyboru :lol: :lol: :lol: :lol: nie no żarcik oczywiście, liczę na to że mnie odwiedziecie od tego zakupu i namówicie na simexa ;-) wszystkie komentarze mile widziane, szczególnie te krytyczne.

miałem takie w rav4 tylko nadaje się na asfalt i piach , na mokrym radzi sobie średnio
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-04-11, 20:52   

mają tendencje do ząbkowania, schodkowania . miałem kilka kompletów używek i wszystkie mniej lub nardziej poschodkowane. Chodzi o boczne klocki, a wtedy dość hałaśliwe się robią. Może to wina aut na których jeździły ale...
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-04-13, 13:09   

Sami jak GV II jeżdzę na takich
http://www.yokohama-onlin...roduktu/items/2
, teraz kupiłem już drugi komplet bo mi bardzo odpowiadają i w lekki teren można wjechać, na asfalcie są ciche.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-13, 13:16   

Dzięki za podpowiedzi. Yokohamy interesujące, ale P. Scorpion i G. Wrangler mają mieszankę M+S i skoro dawałem radę na podłych Fuldach to istnieje uzasadniona przesłanka, że na świeższych M+S`ach będzie nie gorzej w zimowych warunkach. Stąd decyzja o tych dwóch pretendentach, ze wskazaniem na Goodyeary.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-04-13, 13:22   

Ale geolandery mają także mieszanka MS i co więcej pierwszą zimę prawie całą przejeździłem na nich i jak pod koniec kupiłem zimówki to widziałem różnicy i trochę żałowałem. Ale cóż człowiek uczy się na błędach.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-13, 13:32   

No toś teraz zamieszał w kompocie z suszu... faktycznie niektórzy piszą, że to mieszanka M+S chociaż na stronie producenta ani słowa o tym i Yokohama kwalifikuje je ja jako letnie. Ale to teoria. Skoro Twoja praktyka mówi, że zimą dają radę to trza dodać do rozważań.

Żeby było łatwiej odpada w takim razie Scorpion bo budżetowo Wrangler i ten Geolandar zbliżone.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-04-13, 13:41   

A zalisz niewierny Tomaszu zafocę Ci dziaj swoje świerzaczki moim rydwanie.

[ Dodano: 2015-04-13, 18:51 ]

_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-13, 22:25   

moziembl napisał/a:
A zalisz niewierny Tomaszu (...)


Tylko nie Tomaszu ;)

Dzięki, masz 17 calowe felasie na Samsonie? :O
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-04-13, 22:28   

Nie w Samcu tylko jak pisałem w Grand Vitarze II
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-13, 22:32   

aa słusznie, z podniecenia nie doczytałem dokładnie :D to muszę się przespać z tą Yoko bo nawet całkiem apetyczna.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-04-24, 02:17   

Ze względu na utrzymywany w moim mieście "biały standart" na drogach, oraz znaczne nachylenia dróg, oraz plaskate przeszkody, które nie raz trza wydobyć lub przesunąć, oraz na pracę pługiem - musiałem pójść w lepsze opony zimowe. Kupiłem Dunlop Grandtrek w rozmiarze 215/80R15, pierwsze wrażenie - spadek mocy (poprzedni rozmiar to 205/70R15), jednak spadek ten nie jest tragiczny i nie ogranicza frajdy z jazdy po śniegu :mrgreen:
Co do opon - rewelacja. Robią w śniegu głębokim jak i ubitym tak - jak simexy w błocie. Sami jedzie wszędzie, dopóki nie zawiśnie w ciężkim, głębokim śniegu, albo zatrzyma go na prawdę duża góra mokrego, ciężkiego śniegu. Hamowanie, jak i trzymanie w zkrętach na zbitym, twardym śniegu - bardzo efektywne 10/10.
Teraz wiosna, więc trza myśleć o czymś "na lato", do starego rozmiaru nie chcę już wracać, dla tego mam trochę OPON na zbyciu. Nazbierało się jeszcze po poprzednim właścicielu.
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2015-06-24, 16:32   

Panowie jakie ET ma odowrócony trójkąt :?: :?: :?:
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-24, 19:00   

lopes1987 napisał/a:
Panowie jakie ET ma odowrócony trójkąt :?: :?: :?:


ET-25 jak mnie pamięć nie myli.

[ Dodano: 2015-06-24, 19:01 ]
lukawa napisał/a:
Kupiłem Dunlop Grandtrek w rozmiarze 215/80R15, pierwsze wrażenie - spadek mocy (poprzedni rozmiar to 205/70R15), jednak spadek ten nie jest tragiczny i nie ogranicza frajdy z jazdy po śniegu :mrgreen:


Mam takie pytanie, co musiałeś zmodyfukować aby weszły 215/80R15?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-06-25, 07:39   

Za dużo nie modyfikowałem. Rozmiar pasi ot tak do fabrycznego, resory fabryczne (płaskie), wieszaki były +2', jednak te też zmieniłem na krótsze, gdyż powodowały, że resory jeszcze bardziej się prostowały, wręcz uginały w drugą stronę. Dystanse mam 1cm, jednak przy pełnym skręcie, widzę że i bez dystansu opona nie będzie obcierać o resor. Felga to trójkąt założony normalnie. Na tych oponach Sam jest w moim awatarze. Wiem nisko są nadkola, dla tego teraz właśnie zmieniam resory na +2 HD:-D .
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-25, 09:35   

Dzieki za wyczerpującą odpowiedz.

Zastanawia mnie to bo między 205/70r15 a 215/80r15 jest 55mm różnicy w średnicy( 205/70r15 - 670mm; 215/80r15 725mm).
I w moim nie jak to widze bez uszkodzenia moich nowych pięknych nadkoli :)
Co ciekawe 215/80r15 jest niewiele mniejsza od 235/75r15.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-06-25, 10:57   

A bierzesz pod uwagę to, że są jeszcze odboje, które dbają o to, by kółko nie chowało się zbytnio w nadkole i tym samym oszczędzało przed tarciem nadkole, poszerzenie i oponę?
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-06-25, 14:53   

wyrosłem właśnie z moich simexopodobnych 235/75r15 kaiman (74cm). Czas na zmianę, myślę o 31x10,5x15. Patrząc na to że nalewki są przewymiarowane to gdybym założył 31x10,5x15 np fedime lub kaimana to w rzeczywistości miałbym pewnie ok. 32" a skoro samuraie to wytrzymują to prawdziwe 33" silverstony (przymałe względem nalewek) też powinny działać (półosie wzmacniane przewidziane dopiero po urwaniu oryginału). Wie ktoś ile ma CM silver 33" a ile nalewka 31"?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-06-26, 07:25   

napisz do zawiasa. on ma nowe 33" to może Ci zmierzy
 
     
Maciek_mk 
nowicjusz



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: KRA
Wysłany: 2015-06-26, 13:47   

A co myślicie o oponach z UAZa? http://sklep.tarmot.ig.pl..._220dad1b79.jpg
Jest wysoka, a szerokość chyba 218mm jak pamiętam. Można by się do nich przymierzyć?
_________________
co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-06-26, 13:57   

jeśli to ya-192 to ponoć dobre, ale do palenia pod sejmem. Twarda guma, opona diagonalna, bieżnik nie za szczęśliwy do Samka. Są lepsze.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.