Jestem prawie zdecydowany więc proszę tylko o opinie potwierdzające słuszność mojego wyboru nie no żarcik oczywiście, liczę na to że mnie odwiedziecie od tego zakupu i namówicie na simexa wszystkie komentarze mile widziane, szczególnie te krytyczne.
miałem takie w rav4 tylko nadaje się na asfalt i piach , na mokrym radzi sobie średnio
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-04-11, 20:52
mają tendencje do ząbkowania, schodkowania . miałem kilka kompletów używek i wszystkie mniej lub nardziej poschodkowane. Chodzi o boczne klocki, a wtedy dość hałaśliwe się robią. Może to wina aut na których jeździły ale...
Sami jak GV II jeżdzę na takich
http://www.yokohama-onlin...roduktu/items/2
, teraz kupiłem już drugi komplet bo mi bardzo odpowiadają i w lekki teren można wjechać, na asfalcie są ciche.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-13, 13:16
Dzięki za podpowiedzi. Yokohamy interesujące, ale P. Scorpion i G. Wrangler mają mieszankę M+S i skoro dawałem radę na podłych Fuldach to istnieje uzasadniona przesłanka, że na świeższych M+S`ach będzie nie gorzej w zimowych warunkach. Stąd decyzja o tych dwóch pretendentach, ze wskazaniem na Goodyeary.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Ale geolandery mają także mieszanka MS i co więcej pierwszą zimę prawie całą przejeździłem na nich i jak pod koniec kupiłem zimówki to widziałem różnicy i trochę żałowałem. Ale cóż człowiek uczy się na błędach.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-13, 13:32
No toś teraz zamieszał w kompocie z suszu... faktycznie niektórzy piszą, że to mieszanka M+S chociaż na stronie producenta ani słowa o tym i Yokohama kwalifikuje je ja jako letnie. Ale to teoria. Skoro Twoja praktyka mówi, że zimą dają radę to trza dodać do rozważań.
Żeby było łatwiej odpada w takim razie Scorpion bo budżetowo Wrangler i ten Geolandar zbliżone.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-04-24, 02:17
Ze względu na utrzymywany w moim mieście "biały standart" na drogach, oraz znaczne nachylenia dróg, oraz plaskate przeszkody, które nie raz trza wydobyć lub przesunąć, oraz na pracę pługiem - musiałem pójść w lepsze opony zimowe. Kupiłem Dunlop Grandtrek w rozmiarze 215/80R15, pierwsze wrażenie - spadek mocy (poprzedni rozmiar to 205/70R15), jednak spadek ten nie jest tragiczny i nie ogranicza frajdy z jazdy po śniegu
Co do opon - rewelacja. Robią w śniegu głębokim jak i ubitym tak - jak simexy w błocie. Sami jedzie wszędzie, dopóki nie zawiśnie w ciężkim, głębokim śniegu, albo zatrzyma go na prawdę duża góra mokrego, ciężkiego śniegu. Hamowanie, jak i trzymanie w zkrętach na zbitym, twardym śniegu - bardzo efektywne 10/10.
Teraz wiosna, więc trza myśleć o czymś "na lato", do starego rozmiaru nie chcę już wracać, dla tego mam trochę OPON na zbyciu. Nazbierało się jeszcze po poprzednim właścicielu.
Kupiłem Dunlop Grandtrek w rozmiarze 215/80R15, pierwsze wrażenie - spadek mocy (poprzedni rozmiar to 205/70R15), jednak spadek ten nie jest tragiczny i nie ogranicza frajdy z jazdy po śniegu
Mam takie pytanie, co musiałeś zmodyfukować aby weszły 215/80R15?
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-06-25, 07:39
Za dużo nie modyfikowałem. Rozmiar pasi ot tak do fabrycznego, resory fabryczne (płaskie), wieszaki były +2', jednak te też zmieniłem na krótsze, gdyż powodowały, że resory jeszcze bardziej się prostowały, wręcz uginały w drugą stronę. Dystanse mam 1cm, jednak przy pełnym skręcie, widzę że i bez dystansu opona nie będzie obcierać o resor. Felga to trójkąt założony normalnie. Na tych oponach Sam jest w moim awatarze. Wiem nisko są nadkola, dla tego teraz właśnie zmieniam resory na +2 HD:-D .
Zastanawia mnie to bo między 205/70r15 a 215/80r15 jest 55mm różnicy w średnicy( 205/70r15 - 670mm; 215/80r15 725mm).
I w moim nie jak to widze bez uszkodzenia moich nowych pięknych nadkoli :)
Co ciekawe 215/80r15 jest niewiele mniejsza od 235/75r15.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-06-25, 10:57
A bierzesz pod uwagę to, że są jeszcze odboje, które dbają o to, by kółko nie chowało się zbytnio w nadkole i tym samym oszczędzało przed tarciem nadkole, poszerzenie i oponę?
_________________ Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-06-25, 14:53
wyrosłem właśnie z moich simexopodobnych 235/75r15 kaiman (74cm). Czas na zmianę, myślę o 31x10,5x15. Patrząc na to że nalewki są przewymiarowane to gdybym założył 31x10,5x15 np fedime lub kaimana to w rzeczywistości miałbym pewnie ok. 32" a skoro samuraie to wytrzymują to prawdziwe 33" silverstony (przymałe względem nalewek) też powinny działać (półosie wzmacniane przewidziane dopiero po urwaniu oryginału). Wie ktoś ile ma CM silver 33" a ile nalewka 31"?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum