Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Najlepsze miejsce na zaczep do szarpania z przodu
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 19:13   Najlepsze miejsce na zaczep do szarpania z przodu

Witam,

Szukam najlepszego miejsca na przyspawanie zaczepu do szarpania z przodu ramy, niestety mam zderzak więc sam koniec ramy (okolice przedniej poprzeczki) raczej odpadają. Myślałem nad wspawaniem go pionowo ale niestety jest to trochę niezgodnie ze sztuką.

Zaczep wygląda mniej więcej tak:


Co myślicie?
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-04, 19:21   

Myślimy,że najlepsze mocowanie haka jest na przedłużeniu ramy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 19:32   

Zawias napisał/a:
Myślimy,że najlepsze mocowanie haka jest na przedłużeniu ramy.


Rame z przodu mam zakończoną zderzakiem więc przedłużanie ramy raczej odpada. Jakieś inne miejsce?
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-08-04, 20:05   

Nie ma innych lepszych miejsc niż rama i jej okolice. Jak nie masz możliwości permanentnie przytwierdzić się do niej to zrób mocne od niej odejście i tam się wczep. Zasada - rama jest bazą.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 20:28   

Ari napisał/a:
Nie ma innych lepszych miejsc niż rama i jej okolice. Jak nie masz możliwości permanentnie przytwierdzić się do niej to zrób mocne od niej odejście i tam się wczep. Zasada - rama jest bazą.


Wiem wiem, ale bardziej mi chodzi o to że mógłbym przyspawać go przed przednią poprzeczką tylko że trzeba by to było zrobić w pionie a nie w poziomie a ramy nie powinno się w ten sposób spawać ze względu na to że pracuje. Może ktoś już rak zrobił albo znalazł inne lepsze miejsce na ramie.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-08-04, 21:07   

A jakby tak przyspawać w pionie i dać trójkątny zastrzał wzdłuż?
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-08-06, 13:47   

Można podumać nad tuningiem zderzaka. Jedna z łap trzymających zderzak do ramy zostaje wymieniona na dłuższą. Ta dłuższa wychodzi poza przedni obrys zderzaka i zakończona jest otworem pod szeklę.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-12, 22:37   

Chyba się zdecydowałem na +/- takie umiejscowione, myślicie żeby jakiś wzmocnić ramę? Żeby przy pierwszym szarpaniu nie wyrwało go razem z kawałkiem ramy :mrgreen:



_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-08-13, 10:11   

wiem że rzadko jeździsz w terenie ale nie chciał bym jako pilot wkładać tam rąk:) np. zimą i błotem po rame :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-13, 11:54   

rumun napisał/a:
wiem że rzadko jeździsz w terenie ale nie chciał bym jako pilot wkładać tam rąk:) np. zimą i błotem po rame :-)

Wtedy zawsze są zaczepy na zderzaku, bardziej mi chodziło o stronę techniczną ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-08-13, 12:07   

Ja tam się nie znam, ale spawanie takiego mela z blachy (na oko) 6mm do ramy co ma (też na oko) 2mm to nieporozumienie.
Nie lepiej do jakiegoś solidnego zderzaka?

No i racją jest, że ma być łatwo dostępny - pożałujesz, jak wjedziesz przodem w jakieś bagno :-P
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-13, 12:21   

Maror,

Dlaczego nie szarpiesz za zderzak? ma solidne mocowanie. ciężko zciąć 6 śrub. ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2015-08-13, 13:47   

już widziałem taki odrywający się zderzak przykręcony do ramy samuraia. Ale jak odpowiednio wzmocnisz ten kawałek ramy i zastosujesz mocne śruby, to nie powinno być tragedii.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-08-14, 08:23   

Ja tam zdeżak przyspawałem i problem z głowy :lol:
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2015-08-14, 09:44   

bo to najsłuszniejsze rozwiązanie by trwale zamontować zderzak, w szczególności gdy chce się w nim zamontować zaczepy do szarpania
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.