Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Panhard w Samuraiu
Rafał Iwaniak 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-03, 21:51   Panhard w Samuraiu

Witam
Mam taki dylemat, oddaje Samca do przerobienia na sprężynę. Kolega który buduje zmoty itp powiedział mi że sierżant z tyłu daje lepsze wykrzyże ale na zakrętach auto mocno się wychyla na zakrętach, ponieważ rajdy idą w stronę odcinków szybkościowych to panhard sprawdzi się bardziej.
Samiec ma być przygotowany do rajdów bez dojazdów do pracy ;-) . Moje pytanie do was jest co myślicie o takim rozwiązaniu czy lepiej sierżant na tył jak widziałem w większości Samców na rajdach??? Forsa na zawias się znalazła a tu taki dylemat, proszę o opinie
Dzięki z góry ;-)
_________________
Rafał
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-03, 22:46   

Samuraiem na jazdy szybkościowe laugh
Sierżant albo 4-link i będziesz zadowolony. Oglądnij auto Mavericka (w galerii) na sierżancie, prosty i fajny zawias. Drugą możliwości jest 4-link oglądnij auta które robił Krzykku - ale tu więcej roboty. Maver ma zrobione najprościej jak się da, żeby działało. Sam przymierzam się do kopi jego zawieszenia.
 
     
Rafał Iwaniak 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 07:07   

Jazdy szybkościowe mówiąc miałem na myśli odcinki gdzie nie ma błota tylko np jest tor crossowy i pełną mocą śmigamy jak w wrc :-)
Ostatni rajd w Cegielni miał sporo takich odcinów. Samiec z silnikiem 1.8 is to już niezła wyścigówka :-)
Dzięki DUŻY i czekam na inne opinie
_________________
Rafał
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-09-04, 07:33   

to ja nie wiem w jakich ty rajdach startujesz :-)
na przeprawowych jest max jedna czasówka żeby wrazie takiej samej ilości pkt wyłonić zwycięzce.
co do zawiasu to tak jak duży pisze , na takim zawiasie jeździ maverick, zajxt i z tego co kojarze to didymos i te samochody naprawde dobrze sobie radzą i w terenie i na czasówkach.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Rafał Iwaniak 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 08:15   

Co do rajdów to na takie trafiałem :-)
Może ktoś się wypowie posiadający taki zawias o jego pracy plusach minusach itp.
_________________
Rafał
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-09-04, 13:31   

chyba nie jest tak zle z krzyzowaniem sie na panhardzie . Jak nie załozysz dobrze dobranych i ustawionych amorków ,sprezyn lub coiloverów to mozesz pomarzyć o wykrzyzach i szybkiej jezdzie w terenie
 
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 14:13   

oj, ten ze zdjęcia (i pozostalych z albumu) to już calkowita perwersja :)
_________________
szym
 
     
Rafał Iwaniak 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 14:58   

Dzisiaj obdzwoniłem paru chłopaków i wszyscy panhard a jak czytam na forum to większość sierżant zgłupiałem :-)
_________________
Rafał
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-09-04, 15:15   

Niektórzy mają też 4 link . Rób tak jak ci sumienie podpowiada ;-)

[ Dodano: 2015-09-04, 15:17 ]
Montaż pancharda jest o wiele mniej skomplikowany niż sierżant czy 4 link .zakładasz 2 radiusy , pancharda i zrobione ;-)
 
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 19:42   

Tyle tylko że na tej fotce co @stachura wstawiłeś to jest trochę inaczej rozwiązane niż zwykłe 2xradius + panhard ;-) Żeby nie było potem że kolega sobie zrobi panharda z radiusami i będzie się dziwił czemu się nie krzyżuje tak jak na zdjęciu :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-09-04, 20:04   

maror wrzucajac ta fotke chciałem pokazac ze stosujac panharda mozna uzyskac konkretne wykrzyze o wahaczach nie byo wczesniej mowy a na tej fotce jest 1 link ;)
 
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-09-05, 10:36   

Obojętnie jakie byś nie zastosował rozwiązanie to panhard musi być i tak ,no z wyjątkiem chyba tylko 4 linka
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-05, 12:09   

stachura44 napisał/a:
maror wrzucajac ta fotke chciałem pokazac ze stosujac panharda mozna uzyskac konkretne wykrzyze o wahaczach nie byo wczesniej mowy a na tej fotce jest 1 link ;)


Wszystko się zgadza, mi chodziło tylko o to żeby ktoś sobie nie pomyślał że to na radiusach takie rzeczy :mrgreen:

egon napisał/a:
Obojętnie jakie byś nie zastosował rozwiązanie to panhard musi być i tak ,no z wyjątkiem chyba tylko 4 linka

A sierżant? ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Rafał Iwaniak 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-06, 10:15   

To jeszcze inaczej zapytam czy sierżant na zakrętach przy większych prędkościach powoduje bardzo duże przechylenie auta przez co jest mało stabilne?
_________________
Rafał
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-09-06, 10:37   

twardosc amortyzatorów i sprezyn jest odpowiedzialna za przechylanie sie pojazdu :)
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-09-06, 10:41   

Rafał Iwaniak napisał/a:
To jeszcze inaczej zapytam czy sierżant na zakrętach przy większych prędkościach powoduje bardzo duże przechylenie auta przez co jest mało stabilne?


U mnie na tyle jest sierżant i auto dość mocno się przechyla na zakrętach, ale to nie jest kwestia samego sierżanta. Bardziej chodzi o odpowiednie ustawienie amortyzatorów, u mnie górne mocowanie amortyzatorów są bardzo blisko siebie (górą się schodzą coś jak litera "A") między mocowaniami jest kilkanaście cm odstępu. Przez to auto jest takie podatne na przechyły, jak by amorki stały pionowo było by na pewno dużo lepiej.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-09-06, 10:47   

w discovery oryginalnie jest sierzant . U siebie wywalilem tylny stabilizator i dałem sprezyny +50kg i jest ameryka:) ale tam amory ustawione sa równolegle do siebie tylko pochylone do przodu
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-09-06, 10:49   

Że tak lekko się podczepię pod temat.

Ja będę bazował na zawieszeniu Jimny. Wahacze już mam kupione.
Ktoś tak robił? co o tym sądzicie?
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2015-09-06, 11:01   

Z tego co słyszałem od ludzi co jeżdżą po rajdach odj jimnego potrafią podobno pękać ale jak nie przetestujesz to się nie przekonasz
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-09-06, 11:01   

Ari napisał/a:
Że tak lekko się podczepię pod temat.

Ja będę bazował na zawieszeniu Jimny. Wahacze już mam kupione.
Ktoś tak robił? co o tym sądzicie?


zajxt miał kiedyś "pokraka" na ramie z Jimnego
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.