Kupiłem kaganiec z linku, "poprawiony". Jak nie masz dostępu do frezarki nie kupuj. Do japońskiego reduktora nie pasuje. Te 3 śruby na długiej łapie mają różne wysokości (jedna jest wyższa o 2 mm). Trzeba frezować 2 mm + dodać podkładkę 1 lub 2mm (już nie pamiętam). Do tego otwory są ch*jowo zrobione. Nie pasują o 5mm na poduszkach na przelot. Na orginalnych poduszkach (jedna nie osiowa) w ogóle nie pasi. I jeszcze trzeba rozfrezować 4 otwory co idą w orginalne mocowanie + nie pasuje blacha od spodu bo jedna śruba wychodzi na korku. Już nie mówię o takich błahostkach jak brak dziur pod korki olejowe.
Jak za 550PLN to pomyłka. Pasuje w miarę dobrze ten kaganiec tylko na hiszpański reduktor, ale tam są 2 kanały olejowe więc średnio dobry pomysł ładować tam 4,16.
najlepiej jak by taki prototyp wykonac w 2 egzemplazach na maszynach w 2 róznych zakładach .Takie minimalne przesuniecia moga byc spowodowane nie najlepszym stanem technicznym maszyny lub złym ustawieniem .
najlepiej jak by taki prototyp wykonac w 2 egzemplazach na maszynach w 2 róznych zakładach .Takie minimalne przesuniecia moga byc spowodowane nie najlepszym stanem technicznym maszyny lub złym ustawieniem .
Popieram. Jak tylko uda sie zrobic projekt w cadzie to my wrzucimy u nas na wycinarke CNC. Kumpel pracuje w zakladzie gdzie maja nowe maszyny za kupe kasy. Potem potestujemy i zobaczymy jak to finansowo bedzie wychodzic.
_________________ Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 270 Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-09-14, 11:33
właśnie też chciałem zwymiarować i wyskalować ale na razie nie mam rozbebeszonego reduktora. Manolo jak będziesz miał wymiar to za podesłanie będe wdzięczny :). Cad sie przydaje aż wstyd że dopiero się zabrałem za naukę :)
Jakby ktoś chciał byłzainteresowany to jestem na etapie prototypu tylnego zderzaka pod kinetyka. na dniach będe miał elementy. pozostaje spr czy wszystko pasuje pospawać i lampy jakies fajne wstawić. - mały offtop
Nawet gdyby maszyny były już przechodzone i nie trzymały pierwotnych wymiarów, to i tak przy tym kagańcu nie trzeba nie wiadomo jakiej dokładności. Ważne, żeby dobrze to zwymiarować i narysować.
marcelo. Do jakiej branży potrzebujesz cad-a? Bo jeśli do instalacji (sanitarne/wentylacje itp.) to ok. Ale jeśli chcesz jakieś konstrukcyjne, czytaj przestrzenne to zacznij od razu od np. SolidWorks, SolidEdge.
Michau wydaje mi sie ze maszyna musi byc dokładna a nie rozkalibrowana i ciecie ma byc równe a nie jak czasami w plazmach sie zdarza ze tna pod katem albo jest zbyt małe cisnienie z kompresora i wyglada jak by to palnikiem acetylenowym wycinał .Bo potem wychodza wlasnie takie cuda ze jest cos o 1-2mm przesuniete albo otwory za małe albo za duże , ten kaganie zbiera całe naprezenia zeby obudowa nie pekła a jak beda jakies dodatkowe luzy bo otwory za duże albo naprezenia wywołane juz przez sam kaganiec bo śruby sa krzywo wkrecone .
Panowie kumpel wysłał reduktor do gościa który go sprzedał bo ma gwarancje. Pomieliło mu koła zębate. Nie mam w związku z tym wymiarów. Może ktoś ma na półce zapasową obudowę.
Pozdrawiam
_________________ Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
Stachura44 To już mówimy o mega chałturnikach:) Już lepiej byłoby pobawić się szlifierką niż wycinać z takimi błędami. I jeszcze pojęcie "dokładny" jest mało precyzyjne. Nawet nie dopuszczam do myśli, że blachę 6mm plazma przetnie pod znacznym kątem. Powierzchnia po plaźmie wiadomo nie jest najlepsza, ale sądzę, że dokładność do 1mm jest ok.
Jeśli dobrze pamiętam to śruby w reduktorze są M8, czyli otwory jak będą wykonane nawet na 9,5mm będzie ok. Kołnierz kagańca też powinien być odsunięty od reduktora o dobre 5mm. Większą uwagę zwróciłbym na precyzyjne spawanie łap.
Hałas dzięki za chęci:) Umówiłem się wstępnie na przyszły tydzień z kolegą Arim na zmierzenie obudowy:)
Pytanie dla posiadaczy kagańców. Z jakiej grubości blachy macie wykonane mocowanie długiej łapy? Chodzi mi o fikuśny uchwyt na drugim zdjęciu moziembla. Ładnie weszłaby blacha 7mm, ale przeszkadza mocowanie śruby zaznaczone nr1 na zdjęciu:
Nr1 ma wys. 16mm, nr2 -13mm, nr3 - 13mm. Reszta "gniazd" reduktora ma po 20 (poza jednym, ale to nieistotne).
Wyjściem może być przefrezowanie gniazda 1 do 13mm i pasuje blacha 7mm, lub dołożenie 3mm podkładek do gniazd 2 i 3 , żeby się zrównały. Tylko wtedy blacha musiała być cieńsza bo tylko 4mm.
Już powiedziałem temu gościowi co tym diluje że są 2 rodzaje obudów. Ja swoją "fikuśną blachę" frezowałem (pod jedną śrubę) i dawałem blache między fikusną blachę a kaganiec.
Jak zbierzesz te 2mm blachy to będziesz musiał pociągnąć frezem też 4 otwory pod śruby oryginalnego mocowania do łap.
Poza tym bublem nie pasuje mocowanie blachy osłaniającej reduktor od dołu. Trzeba by było spiłować korek oleju co jest nie koszerne.
Jak założysz reduktor "na siłę" to nie jest on w pozycji jak na ori łapach (dobrze to widać po kącie krzyżaka przód)
Sama flansza okalająca mogłaby być lepiej zrobiona (środki otworów na śruby nie zgrywają się idealnie z środkami otworów w reduktorze) Ale mają wystarczające luzy żeby to złożyć.
Podsumowując, zrobiłem swój kaganiec od zera i przy najbliższym przeglądzie reduktora zmienię.
P.S.
Ten gość co to sprzedaje na pewno ma wzór flanszy od @slavok'a bo te same środki otworów są delikatnie rozjechane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum