Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
A może ziezależne zawieszenie w samuraiu?
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-16, 23:02   A może ziezależne zawieszenie w samuraiu?

Witam szacowne grono.

Tak sobie jeżdże samuraiem bliskim serii, czytam forum i widzę, że najbardziej w tym aucie doskwierają gruchy mostów. Sam się kilka razy na nich obwiesiłem, więc rozumiem, dlaczego ludzie wrzucają coraz bardziej monstrulane koła.
Widzę też, że potem okazuje się, że nie ma czym tego kręcić, więc idą mocniejsze silniki, krótsze przełożenia. Potem trzeba wzmocnić półosie i wyścig zbrojeń się kręci. Inni marzą o zwolnicach (home made lub pancernych mostach laplandera).

A ja dziś mam dziwne pomysły. W innym wątku zamarzyła mi się automatyczna skrzynia. A co jak by zrobić zawieszenie niezależne? Przód z vitary (chyba jestem pierwszym, który w te stronę chce przeszczepiać), tył - jakiś porządny most z odpowiednim przełożeniem (to może być problem).
Wtedy przeróbka na sprężyny nie wymagała by sierżantów, panchardów itp. tylko piękne wahacze np wzdłużne plus poprzeczne.

Czuję, że to głupi pomysł, ale powiedzcie mi dlaczego :)

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-16, 23:06   

lepiej w błocie wisieć na moście niż zassać się połową samochodu, którą trzeba oderwać...
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-06-16, 23:34   Re: A może ziezależne zawieszenie w samuraiu?

szymszym napisał/a:
Witam szacowne grono.

Tak sobie jeżdże samuraiem bliskim serii, czytam forum i widzę, że najbardziej w tym aucie doskwierają gruchy mostów. Sam się kilka razy na nich obwiesiłem, więc rozumiem, dlaczego ludzie wrzucają coraz bardziej monstrulane koła.
Widzę też, że potem okazuje się, że nie ma czym tego kręcić, więc idą mocniejsze silniki, krótsze przełożenia. Potem trzeba wzmocnić półosie i wyścig zbrojeń się kręci. Inni marzą o zwolnicach (home made lub pancernych mostach laplandera).

A ja dziś mam dziwne pomysły. W innym wątku zamarzyła mi się automatyczna skrzynia. A co jak by zrobić zawieszenie niezależne? Przód z vitary (chyba jestem pierwszym, który w te stronę chce przeszczepiać), tył - jakiś porządny most z odpowiednim przełożeniem (to może być problem).
Wtedy przeróbka na sprężyny nie wymagała by sierżantów, panchardów itp. tylko piękne wahacze np wzdłużne plus poprzeczne.

Czuję, że to głupi pomysł, ale powiedzcie mi dlaczego :)

Pozdrawiam,


Pomijając złożoność , komplikacje, problemy i przede wszystkim ekonomie takiego rozwiązania......
To projekt mógł by być ciekawy :-) już gdzieś na forum w wątku o zwolnicach, krążyły zdjęcia hybrydy przedniego mostu sztywnego zrobionego z przedniego mostu niezależnego. Wyglądem przypominało to most sztywny z gruchą podniesioną powyżej linii półosi (w prostym moście) sam na Integracji dla Choinki w Pułtusku widziałem chyba cheerokiego z podobnym patentem na tyle i jedną centralną sprężyną pomocniczą ?!? :shock:

Ja montaż niezależnego zawieszenia do Samca bardziej bym rozpatrywał ze względów komfortu jazdy niż samej przeprawy i wadzenia w terenie.

Sam od pewnego czasu jestem zauroczony zawieszeniem Baja "Baja Suspention" jednak tam jest napęd tylko na tył i moce sięgające 400 - 500 KM, za to na chopach można latać po kilkanaście metrów :-) . No ale to Chamerykanie wymyślają a oni mają kasy jak lodu.

Zajrzyj na forum Vitary oni też mają niewielkie problemy z prześwitem przedniego mostu i idą w lift wahaczy i sprężyn oraz większe kapcie.

Czy to głupi pomysł?? czy ja wiem?? na pewno mocno skomplikowany i nieopłacalny. Ciężko było by przeszczepić do samca przednie niezależne zawieszenie od innego auta.... wszystko powymierzać, upchać między podłużnice ramy, wykonać od podstaw układ kierowniczy..... ot i tyle.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-06-16, 23:38   

To nie lepiej od razu kupić vitarę i nie marnować życia na niepewne kombinacje?
W pakiecie będzie niezależny przedni zawias (dobrze podatny na modyfikacje), wersje z automatem są bez problemu dostępne, na dodatek najsłabszy silnik w vitarze jest i tak mocniejszy od samca.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-06-16, 23:44   

Rok temu bralem pare gratow do samcia od goscia ktory bude od Samca pick-up'a postawil na ramie z Vitki :)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-06-16, 23:48   

niezależny zawias fajna sprawa do CC gdzie taki zawias pozwala na zapierdzielanie po bezdrożach z dużymi prędkościami ze względu na dużą możliwość wybierania nierówności... ale kto startuje samuraiem w poważnych rajdach CC :mrgreen:

Wadzenie w terenie to się rozwiązuje albo większymi kołami albo zwolnicami ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-06-16, 23:51   

Lexx, masz może jakąś fotę tego wynalazku?
W prawdzie sam pomysł wydaje się cokolwiek absurdalny, ale chętnie bym zobaczył jak buda samca spoczęła na dużo mocniej profilowanej ramie vity.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-06-16, 23:53   

Niestety nie mam, przod siedzial spoko, tylem sie gosc nie martwil bo mial ordynarna pake z KJA bodaj.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-16, 23:58   

ha, jeszcze nikt mi nie powiedział, że jestem głupi - dziękuję :)
niestety, to jest pytanie teoretyczne, w tej chwili to ja nie mam czasu uszczelki aparatu zapłonowego wymienić, co dopiero taki projekt ciągnąć (pomijając braki warsztatowe :))
Ale taki niezależny zawias wydaje mi się dość inżyniersko elegancką koncepcją. Skok i prześwit - w zasadzie zależny tylko od potrzeb - najwyżej przy dużym ugięciu koło wyjdzie daleko w bok. do tego koło cały czas prostopadle do budy (w wahacze poprzeczne).
A liftowanie w kosmos sztywnych mostów takie troche niehigieniczne :)

Może na emeryturze się w to pobawie. Ale najpierw elegancki model w komputerze. Oj, rozmarzyłem sie!
_________________
szym
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-06-17, 08:50   

dobrze zrobione niezalezne robi robote https://www.youtube.com/watch?v=tXMXA7-zuuk .wg.mnie coraz wiecej bedzie powstawało przeprawówek z nieżaleznym zawiasem po podnieceniu sie u-botem małysza (jimny evo 6) . Ostatnio nawet słyszałem rozmowe zatwardziałych zwolenników sztywnego mostu "a moze by zrobic na niezaleznym?? " ;) a tu dla przykladu ukrainska zmotka z niezaleznym zawiasem z pinza http://terenowo.pl/zmoty/...i%C4%99zca.html na 3 fotce widac kolejna zmotke na niezaleznym
 
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-17, 09:32   

ten czerwony z filmu ma zawieszenie zależno-niezależne jak widzę :)
Ale krzyżuje się genialnie.
A zielony Ukrainiec - też bardzo fajny.
_________________
szym
Ostatnio zmieniony przez szymszym 2015-06-17, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-06-17, 09:45   

W czerwonym bardzo ciekawy patent z wahliwą ramą pomocniczą, wydatnie poprawia wykrzyż przy niewielkim skoku zawieszenia.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-06-17, 16:58   

co do auta małysza o którym piszesz też nie jest tak ciekawie, z tego co sie orientuje to ten samochód chodzi po wszystkim tylko nie po ciężkim bagnie. na trawersach, piachach wodzi itp. robi robote tak w ciezkim bagnie sie poddaje a reszta na sztywnych mostach przejeżdża bez problemu.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-10-27, 09:29   

_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-10-27, 14:04   

Rumun to zle sie orientujesz ;-) bo z tego co widzialejm na rajdach idzie elegancko . Ciekawe"niezalezne" zawieszenie byłotez montowane hamerykanskich w furgonetkach tylko tam był oddzielny dyfer na kazde koło .a tutaj made in russia znalazlem fotke ;)
Ostatnio zmieniony przez stachura44 2015-10-27, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-10-27, 17:06   

Idzie elegancko ale rajdow nie wygrywaja. Z tego co ja widzialem to auto zawisa czesto tam gdzie graty na kolach robia. Wg mnie ich poprzednie auto bylo do przeprawy jednak lepsze.
 
     
Tomislav 
świeżak



Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Konstancin Jeziorna
Wysłany: 2015-10-27, 22:36   

moze cos takiego chainlink 8-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.