Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
SJ 410 - zsuwający się pasek rozrządu
mg 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Puszcza Notecka
Wysłany: 2015-11-05, 12:30   SJ 410 - zsuwający się pasek rozrządu

Zajrzałem sobie profilaktycznie w obudowę rozrządu, a tam niespodzianka - pasek zsunięty ok. 6 mm w kierunku silnika. Wg mnie problem leży po stronie napinacza - albo pasek jest za luźny i lata sobie w tył i w przód, albo krzywo przykręcony jest napinacz (mocowany przez dwie śruby na płytce bazowej, lewa śruba ze sprężyną, brak śruby centralnejco to zwukle w napinaczach występuje). Jak więc prawidłowo ustawić napinacz w F10A, jakie są momenty dokręceń (żeby równo leżał) itp.?

Jeszcze jedno pytanko - jak zablokować wałek rozrządu coby odkręcić koło zębate i dostać się do uszczelniacza (poci się trochę)?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-11-05, 12:34   

Albo kluczem pneumatycznym, albo zdejmujesz dekiel klawiatury i na walku powinno byc miejsce zeby kluczem zlapac i odkrecasz konwencjonalnie.

Pasek zazwyczaj ssowa sie wlasnie przez luzy na lozyskach napinacza/rolki.
Ja zawsze ustawiam to na wyczucie, choc w manualu znajdziesz zapewne wszystko czego Ci potrzeba.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
mg 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Puszcza Notecka
Wysłany: 2015-11-05, 12:46   

Manual do 410 jest niestety ciężko dostępny (z 413 niby podobne ale różnic parę jest). Ze zwykłym blokowaniem wałka rozrządu też może być ciężko. Jest skutecznie schowany pod klawiaturą. Przy okazji zauważyłem, że 5 śrub trzymających osie dźwigienek jest zupełnie luźnych :mrgreen:
 
     
BM 
nowicjusz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 43
Skąd: KRK
Wysłany: 2015-11-05, 22:13   

W/g manuala do 410 (niebieskiego), blokuje się kółko na wałku rozrządu takim ustrojstwem z dwoma nastawnymi pazurami (to samo co używane przy dyfrach 09930-40113), mocowanie napinacza dokręcane momentem 1,5 - 2,3 kgm, ugięcie paska przy nacisku 3 kg ma być w granicach 5,5 - 6,5 mm.
Pasek najczęściej zaczyna zjeżdżać jak jest luz na rolce napinacza (kiwa się)
BM
_________________
Suzuki SJ413 - "wielkie" małe auto
 
     
mg 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Puszcza Notecka
Wysłany: 2015-11-07, 14:59   

Hej dzięki za info. Do odkręcenia koła wałka sprawdza się brecha zaparta między koło zębate a ramę. Napinacz wygląda ok, ale naciąg paska zdecydowanie za słaby.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.