Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Obroty
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-10-27, 19:28   Obroty

Cześć

W moim Samcu (1.3 na wtrysku) ostatnio trochę dziwnie zaczęły się zachowywać obroty. Po odpaleniu na zimno obroty silnika to ok 2tyś. Ale wystarczy lekko wcisnąć gaz i rosną do ok 2,5tyś. Potem w miarę nagrzewania się silnika stabilizują się na ok. 1,1 tyś. (chyba trochę za dużo ale tak miał zawsze) obrotów na ciepłym silniku. Samiec trochę dziwnie zachowuje się też przy odpuszczaniu gazu i wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy lub hamowaniu (np w korku) - nieraz (nie zawsze) obroty na chwilę spadają do ok 700 - 800 obrotów, po czym po sekundzie czy dwóch rosną znowu do 1,1 tyś. obrotów. Najbardziej uwidacznia się w korkach i w czasie parkowania, gdy podjeżdża się na półsprzęgle, zdarza mi się wtedy go przydusić. Oczywiście na ssaniu nie ma tego problemu. To chyba nie do końca poprawne zachowanie? Gdzie szukać problemu?

pozdrawiam
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-10-27, 23:23   

Sprawdź podciśnieniowy otwieracz przepustnicy. Wyczerpująca instrukcja w manualu - polecam lekturę :-)
 
     
mbrs 
nowicjusz



Wiek: 49
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 27
Skąd: Glinianka k/Otwocka
Wysłany: 2015-10-29, 11:04   

Przejrzyj świece - czy dokręcone, czy jeszcze żyją.
_________________
Santana 1995, 1,3i
 
     
sub 
nowicjusz



Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 68
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 2015-11-08, 20:10   

dołanczam , u mnie jest podobnie , a gdzie ten manual po polsku ?
_________________
poczatkujący samurai
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-08, 20:36   

sub napisał/a:
a gdzie ten manual po polsku ?


wydaje mi się, że nigdzie.
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-08, 20:46   

kluczowe wydaje się być stwierdzenie "ten" manual. Przychylam się do opinii Szymszyma, że "tego" manuala, o którym pisze Kostuch, w języku rodzimym nie uraczysz.

Co innego instrukcja obsługi Samka, takową znajdziesz np. tutaj: http://allegro.pl/suzuki-...5620932328.html albo tutaj: http://samurai.org.pl/dlo...ction=file&id=1

Gdybyś miał problem z konkretną częścią anglojęzycznego manuala, daj znać na PW - z pomocą google translatora postaram się pomóc ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
sub 
nowicjusz



Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 68
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 2015-11-08, 23:08   

szkoda myślałem ze jest
_________________
poczatkujący samurai
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-09, 19:35   

Panowie wracam do tematu bo jednak 2,7tyś na jałowym przy zimnym silniku (bez różnicy jaka jest zewnętrzna temperatura) trochę mnie denerwuje. Zaraz po uruchomieniu samiec ma ok 2,2tyś czyli tyle ile chyba powinno być i po około 10s obroty zaczynają rosnąć do ok 2,7 tyś. Po nagrzaniu silnika obroty zaczynają spadać. Zawór od ISC jest stale zamknięty zdjęcie wężyka powoduje tylko wzrost obrotów, a jego zatkanie powrót do tych 2,7 tyś. obrotów (po nagrzaniu silnika zawór ISC też w ogóle nie podaje powietrza - pomimo tego obroty są trochę wyższe niż powinny). Oporność zaworu to 30 omów - czyli wg manuala też ok. Zawór od throttle opener sprawny, ma katalogowe 33 omy. Po zdjęciu z niego wężyka obroty ustalają na 2,2 tyś obrotów - tyle co podaje manual. Air valve wydaje się sprawne - przy zimnym silniku otwarty, przy ciepłym zamknięty. Śruba od idle speed adjustment screw dokręcona na maksa (obrotów już się nią nie da zmniejszyć) - tak już było. Jakieś pomysły co dalej? Skądś musi brać bardzo dużo powietrza skoro nawet ISC się nie włącza, a obroty i tak są za wysokie.
Od czego jest ten znaczony na czerwono króciec? U mnie jest do niego podłączony wężyk zaślepiony wkrętem.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-01-09, 21:54   

terminus napisał/a:

Od czego jest ten znaczony na czerwono króciec? U mnie jest do niego podłączony wężyk zaślepiony wkrętem.

Najpierw doprowadź podciśnienia do stanu fabrycznego. Takie rzeźby z wkrętami w rurkach to można robić jak się ma wszystko ok.
W manualu masz schematy podciśnień.
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-11, 22:04   

To żeś kolego pomógł ;)
Ten wkręt w wężyku to nie ja, tak już było. Chciałem wiedzieć czego mi brakuje.
Kalibrowałem dziś wg manuala TPS i mam małą zagwozdkę. Wg manuala kręcę TPSem w lewo aż się pokaże zero omów. Tylko u mnie nie pokazuje się 0, najmniej ile się dało ustawić to 9 omów. To z szczelinomierzem 0,3mm. Przy 0,4mm mam niskończoność, a przy 0,2mm też pojedyncze omy. Przy braku szczelinomierza też dostaję pojedyncze omy ale nie 0. To jest akceptowalne czy TPS uszkodzony? W manualu dla 0,2mm podają 0-500 omów, więc na chłopski rozum otrzymuję poprawne wyniki ale na 100% nie jestem pewny.
Co do podciśnień to moim zdaniem po przeanalizowaniu schematów mam wszystko podłączone ok. Czy uszkodzone czujniki temperatury powietrza i wody mogą mieć wpływ na obroty?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.