Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:13
hamulce tył pomocy!!!
pepe126 
nowicjusz



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-16, 11:48   hamulce tył pomocy!!!

tydzień temu rozebrałem hamulce z tyłu ( wymieniałem łożysko tylne ) okazało się to trochę skomplikowane , jak dla mnie i trochę się zeszło , dziś składam wszystko do kupy i nie pamiętam , nie wiem jak złożyć szczęki ,sprężynki i samolegurator ręcznego . Pomóżcie , może macie jakieś zdjęcie , rysunek .
z góry dziękuję
_________________
SAMURAI 1,3i trochę szerszy , trochę wyższy , spróbuj go zatrzymać !
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-03-16, 12:38   

Tu masz zarówno opis jak i zdjęcia oraz schematy:

http://www.suzukiinfo.com...fo-sj413fsm.pdf
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-03-16, 14:27   

u mnie jest tak:

tn_Zdjęcie546.jpg
Plik ściągnięto 962 raz(y) 119,79 KB

tn_Zdjęcie545.jpg
Plik ściągnięto 1249 raz(y) 60,62 KB

_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
pepe126 
nowicjusz



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-16, 14:32   

dzięki chłopaki , niestety mam inny model samuraia , w moim - cylinderek jest na dole , po skosie i mocowanie linki ręcznego hamulca jest od góry, szczęki i rozpierak są inne .,

[ Dodano: 2011-03-16, 14:34 ]
rozbiorę drugą stronę i instrukcja montażu gotowa
_________________
SAMURAI 1,3i trochę szerszy , trochę wyższy , spróbuj go zatrzymać !
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-03-16, 23:06   

ne mozesz miec cylinderka na dole bo migusiem ujebi...sz przewody obroc cala tarcze o 180 cylinderek na gorze a reczny na bok
 
     
pepe126 
nowicjusz



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-17, 08:13   

Ja jeździłem takim prawie pół roku w różnych warunkach , ile jeździli poprzednicy , to nie wiem . Jak zrobię zdjęcie to zobaczycie .Teoretycznie odwrócić tarcze kotwiczną można , ale w praktyce nie podłączysz ręcznego i trzeba kupić inne szczęki. Te różnice to ponoć fantazja i temperament hiszpanów
_________________
SAMURAI 1,3i trochę szerszy , trochę wyższy , spróbuj go zatrzymać !
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2011-03-26, 18:20   

pepe126 napisał/a:
niestety mam inny model samuraia , w moim - cylinderek jest na dole , po skosie i mocowanie linki ręcznego hamulca jest od góry, szczęki i rozpierak są inne .,


czyli są oryginalnie montowane cylinderki na dole ? bo ostatnio wymieniałem szczeki z tyłu ( bo już sie okładzina odkleiła ze szczęk i jak zajechałem na przegląd to wyszlo że nie mam z tyłu wogóle hamulca, ale wymieniłem szczęki i hamulec z tyłu jest teraz brzytwa ) i też mam cylinderki z dolu i myślałem że sa na odwrót zalożone tarcze kotwiczne, i pytanie czy tak były oryginalnie montowane ? i czy może to zostać tak ? i czy wypadało by to przełożyć ?
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-03-26, 18:39   

panowie a ja mam problem tego typu ze jak pojezdze dłozej w terenie po blocie polach itd itp to jak chce przychamowac to mi gdzies gina chamulce musze ze 3 razy cisnac zeby sie podpompowal mial ktos juz tak??
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-03-26, 19:16   

Ja tak mam!! I nie wiem co jest!! Wymieniłem szczęki, odpowietrzyłem hamulce i nic!! Zregenerowałem korektor (czy jak tam się to ustrojstwo nazywa) jeszcze muszę wymienić mocowania szczenek bo może samo-regulatory są do d.pupy!!
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-03-26, 20:24   

ogólnie to rozwiązanie w samuraiu jest do d. zwłaszcza w błocie, bębny się zalepiają syfem i po hamulcach, trzeba to rozbierać czyścić... też robię teraz łożyska na tyle - jak rozebrałem bęben to się przeraziłem, jak mnie najdzie wena i będę miał troszkę więcej szelestów przeznaczonych na motanie to sobie zaadoptuje tarcze na tył.
To łożysko na półośce to też niezbyt trafiony pomysł, przy jeździe w terenie na felgach z dużym odsadzeniem trzeba łożyska co rok praktycznie zmieniać.
Co do tego pompowania by hamowało, to po prostu zapychają się syfem samo-regulatory w bębnach.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-03-26, 22:07   

hehe jak miałem uaza to tam wszystkie były bębnowe to po wyjeździe z lasu nie miałem jak hamować i musiałem odpowiednio wcześniej biegami manewrować :mrgreen:
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-03-26, 22:13   

czyli tu bardziej chodzi o te hamulce tylne bo tam sa bembnowe a teraz pytanie czy w samuraju da sie wymienic bembnowe na tarczowe, a jesli tak to zapodajcie temat
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-03-26, 23:04   

da się
http://samurai.org.pl/vie...9bb5a313df40602
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2011-03-26, 23:55   

tytus napisał/a:
hehe jak miałem uaza to tam wszystkie były bębnowe to po wyjeździe z lasu nie miałem jak hamować i musiałem odpowiednio wcześniej biegami manewrować :mrgreen:


kumpel ma uaza :-) i po wyjechaniu z wody nie ma hamulców , dopiero jak pare razy pochamuje to hamulce zaczynają wracać :mrgreen: no u mnie też juz samoregulatory sa w kiepskim stanie ale jakoś je wyregulawałem i bardzo dobrze hamuje ale pewnie do pierszej wody i błota , dlatego jak te szczeki sie zjadą to przerabiam na tarcze :mrgreen:
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.