Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
fotel kubełkowy.
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-24, 21:24   fotel kubełkowy.

Witam!
Wiem że spora część pakuje do swoich samców fotele kubełkowe z Hondy CRX, ale ja chciałbym fotele kubełkowe nowe i do tego z ruchomym oparciem, żeby się dało na tył wsiadać wygodniej. Problem polega w homologacji drogowej. Większość foteli jej nie posiada i jak to prawnie i bezpiecznie wygląda? Oprócz tego miałbym prośbę żebyscie mnie natchnęli mocowaniem pasów w takim fotelu jak to macie rozwiązane?
Pozdrawiam
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-11-24, 21:41   

Pokaż zdjęcie wnętrza swojego auta i obecnych foteli to coś się doradzi.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Sonic 
rozgadany
Biały Kiosk



Wiek: 37
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-24, 21:45   

Ja mam fotele kubełkowe z regulowanym oparciem i składane aby wpuścić kogoś do tyłu na orginalnych samcowych szynach. Używam przy nich orginalnych pasów z samuraja i wszystko działa bardzo dobrze. Z tego co słyszałem to fotele kubełkowe muszą mieć homologacje jeśli chcesz brać udział w rajdach, do normalnej eksploatacji drogowej możesz kupić nowe z allegro i będzie ok
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-11-24, 22:27   

Panowie nie mieszacie dwóch systemów walutowych nie bądźcie pewexami. Są dwie homologacje jedna FIA dla elementów które wykorzystujesz w rajdach wyścigach itp. I homologacja "drogowa czyli taki znaczek Ecyferka w kółku i do jest wyagane dla wszystkich elementów nieodpowiadających za bezpieczeństwo ludzi w samochodzie w tym foteli pasów szyb świateł itp.
Z ciekawostek żadne pasy 5 lub 4 punktowe które po kolei wpinasz w środkową złączkę obracaną nigdy nie uzyskają homologacji drogowej, bo cywilne pasy powinny zapinać się jednym ruchem.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-25, 21:45   

Witam,

Może ktoś z czytających zna kubełki dobre dla dużych osób (2metry). Szczególnie interesuje mnie wysokość przelotek do pasów.. żeby nie były pod ramionami i dobre przyleganie głowy (wysoki "zagłówek").

Najlepiej normalne bez funkcji zginania rozkładania czy podgrzewania. Homologacja mało istotna.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-11-26, 11:56   

na firmowych stronach przewaznie podane sa wymiary tu ma z mirco
 
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-29, 19:16   

stachura44 napisał/a:
na firmowych stronach przewaznie podane sa wymiary tu ma z mirco Obrazek


Proszę zdradź mi który to wymiar jest od dupy do ramion.. bo tu jak i na innych stronach "tanich" producentów nie widzę.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-11-30, 17:43   

Przykro mi ale tej tej tajemnicy ci nie zdradze ;) ale znalazłem cos takiego
 
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-11-30, 22:21   

zajebiste
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Dzordz 
rozgadany



Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-12-01, 20:51   

Ja mogę polecić kubły Bimarco Cobra tylko w pierwszej wersji, Dobrze trzymają i nawet dłuższe trasy można w nich zrobić bez problem w przeciwieństwie do innych np w Mirco.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-12-01, 21:29   

rurka sklejka i fotel zrobiony :)
 
 
     
Dzordz 
rozgadany



Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-12-01, 21:32   

No niby tak, ale w razie draki :roll:
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-02, 15:54   

Jakiej draki?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-12-02, 16:11   

Chyba chodziło o wypadek. :)
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-02, 18:34   

A jak się zachowują pasy wielopunktowe podczas wypadku? Czy tu chodzi o te konstrukcję fotela?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dzordz 
rozgadany



Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-12-02, 20:42   

Chodzi mi o konstrukcje fotela ze sklejki i rurek.
_________________
Dzordz Custom Garage
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-12-02, 20:44   

Hmmm...ilo punktowe;-) ??? Czy mógł bys bardziej sprecyzować swoje pytanie ???

[ Dodano: 2015-12-02, 22:11 ]
Dzordz większość tych tanszych foteli jest tak robiona .Droższe już mają skorupe i na to naciągnięte na to obicie
 
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-03, 06:55   

No nie wiem. A jakie sa najbardziej popularne? Chyba 4 punktowe. A to kazde zachowuja sie inaczej?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dzordz 
rozgadany



Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-12-03, 20:18   

No właśnie tańsze są tak robione :-P żeby taki fotel był solidny to musi być zrobiony dość pancernie a przez to jest dużo cięższy od laminatowego.
Aktualnie w amatorskich rajdach minimum to pasty 4 punktowe o szerokości 3". Ale kluczową sprawą jest ich odpowiednie zamocowanie.
_________________
Dzordz Custom Garage
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-03, 20:44   

Z tylu do jakiejs belki lub podlogi, prawda? :-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.