Przód - długość całkowita 76cm
Tył - długość całkowita - 87cm
Czy mam zrobić oba w jednej długości np. 90cm, czy każdy z nich przedłużyć równo po 5cm?
Planuję wykonać te długie elementy wahacza z rury nierdzewnej b/sz 33,7 x 4,05, a wypełnienie - to do kolejnej tulei, z blachy 20mm ciętej wodą.
Przy okazji zamówienia sprężyn od Felicji Kombi wrzuciłem do koszyka dwie tuleje http://allegro.pl/show_item.php?item=5808455623 na próbę - jak nie da się ich w tych wahaczach wykorzystać, to pójdą na panharda.
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Przód - długość całkowita 76cm
Tył - długość całkowita - 87cm
Czy mam zrobić oba w jednej długości np. 90cm, czy każdy z nich przedłużyć równo po 5cm?
Planuję wykonać te długie elementy wahacza z rury nierdzewnej b/sz 33,7 x 4,05, a wypełnienie - to do kolejnej tulei, z blachy 20mm ciętej wodą.
Przy okazji zamówienia sprężyn od Felicji Kombi wrzuciłem do koszyka dwie tuleje http://allegro.pl/show_item.php?item=5808455623 na próbę - jak nie da się ich w tych wahaczach wykorzystać, to pójdą na panharda.
Rura ze scianka 4mm i blacha 20ka, kup moze lepiej jakies kute beda mniej wazyc, wiecej wytrzymaja i beda proste
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 208 Skąd: PAROLE
Wysłany: 2015-11-29, 18:24
mi przerobienie na sprezyny przodu zajelo 1 pelny dzien i dwa popoludnia
wzorowalem sie na zawiasie "zajxta"
w sobote zawias przeszedl testy na "duchu puszczy" wszystko pracuje jak nalezy
teraz trzeba przerobic tyl ale z tym bedzie prosciej
osobiscie uwazam ze nie taki diabel straszny jak go maluja,jak ma sie troche pojecia
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-12-06, 08:57
Sporo chłopaków robi na końcówkach kierowniczych od ciężarówek. Sam tam mam u siebie. Z kupnem końcówki nie ma problemu ale już z załatwianiem kawałka drążka kierowniczego z gwintem i kawalka wąsa z oczkiem może być problem.
[quote="bart9018"]mi przerobienie na sprezyny przodu zajelo 1 pelny dzien i dwa popoludnia
wzorowalem sie na zawiasie "zajxta"
w sobote zawias przeszedl testy na "duchu puszczy" wszystko pracuje jak nalezy
teraz trzeba przerobic tyl ale z tym bedzie prosciej
osobiscie uwazam ze nie taki diabel straszny jak go maluja,jak ma sie troche pojecia [/quote
i to motanie Barta zjadło całą baterie w telefonie
Zajxt i Bart jakie daliście dokładnie sprężyny i amortyzatory? I czy dobrze na tym co daliście pracuje zawieszenie?
Jeszcze poproszę o informację jaki system mocowanie sprężyny zastosowaliście - jaki chwytak sprężyny?
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-12-06, 19:07
Ja u siebie dolne gniazda sprężyn zrobiłem w kształcie o takim () i mocowalem sprężynę plaskownikiem przełożonym przez pierwszy zwój i przykreconym na końcach do poszerzen gniazda. Górne mocowanie mam otwartą miseczkę i sprezyna potrafi wyskoczyć na wykrzyzu. Generalnie jak zrobisz ograniczniki skoku zawieszenia to nie musisz mocowac sprężyn do gniazd.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 208 Skąd: PAROLE
Wysłany: 2015-12-07, 16:18
Ja na przód sprezyny dawalem prawdopodobnie od jakiegos Mercedesa ale mocno uzywane bo kiedys na nich jezdzilem w Vitarze a lekko nie mialy
ale od jakiego to pojecia nie mam
Jesli chodzi o amory to land rover aczkolwiek i tu nie znam modelu ,na pewno pracujace w obie strony i mocowane odwrotnie niz samuraiowe czyli szpilka na dole oczko na górze
Poza tym ciężko jest zrobić zawias pierwszy raz żeby dobrze pracował , nie szarpał kierownica , nie urywało się nic itp.. doświadczenie to podstawa albo wieczne przeróbki i naprawa pierwotnych błędów aż do skutku :)
O to to to....właśnie dlatego najlepiej dać newralgiczne elemenety (mosty, ewentualnie wachacze) do obspawania komuś kto nie pognie i ma idee jakie kąty powinny być w zawieszeniu żeby to robiło. Niema sensu odkrywać ameryki na nowo... Na forum są 3 rozsądne zawieszenia do skopiowania (zajxta, chomika i krzykka)
Ja osobiście planuje zrobić tył krzykka i przód połączenie wszystkich powyższych - mocowanie pancharda będę kopiował od chomika jak mi zrobi dokładniejsze foty .
fikuśne wręcz piekne ale pod wzgledem konstrukcyjnym przesadzone :O
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Koledzy a jak z tymi sprężynami?
Kto od czego wstawiał i jak to pracuje?
Czy wstawiał ktoś tak jak mam w planach czyli na przód Skoda pickup tylne, a do tyłu skoda felicja combi tylne?
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum