Spalanie samuraia kontroluję z czystej ciekawości. Wiem teraz, że tankując pełny bak LPG mogę przejechać 350km i dopiero na spokojnie szukać stacji.
Trasa 500km była jednorazowa. Normalnie jeżdżę nim raz w tygodniu ok. 30km, więc wielkość spalania nie ma aż takiego znaczenia. Jeśli w roku zrobię nim 2tys. km to będzie wszystko:)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-07, 13:03
Mój seryjny też pali 10l/100km. Jazda po mieście (2x10km dziennie) i czasami lekki teren. Z tym, że po mieście to często jest przyśpieszanie na pełnej trąbie. Wtedy spod świateł najczęściej pierwszy ruszam :)
Bo już była;-) Pierwszy właściciel samcia ją założył, drugi, od którego go odkupiłem przez ponad 4 lata zrobił 13tys.
[ Dodano: 2015-11-07, 15:08 ]
I jeszcze co do spalania.. nie piłowałem samochodu. Ruszając w mieście na płaskim kręcę silnik do 3000-3200obr/min. Na trasie też podobne obroty. Przy ~3000obr/min miał 90km/h.
Silniki, zwłaszcza japońskie lubią wyższe obroty, ale w mieście tak nie jeżdżę. Szkoda nerwów;) Wole podgonić na trasie.
Spraktykowałem szybką i "oszczędną" jazdę autostradą mojego BMW. Fakt, że jadąc 120km/h, nie skacząc spala mniej. Ale po przejechaniu 200km z prędkością 160-170km/h okazuje się, że mapa silnika/sterownik czy jakkolwiek się to nazywa przestawia się i potem silnik jest zauważalnie żwawszy i spala mniej paliwa. Dla wyjaśnienia:
BMW pali średnio 9l/100km. Potem jazda 160-170km/h na dystansie 200km -spalanie ~10l. Tankowanie i na dystansie 300km dróg międzymiastowych test spalania - spada do 8-8,5/100km.
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-11-07, 17:10
Po prostu silnik mniej spala paliwa kiedy jedzie się z obrotami w okolicach maxymalnego momentu obrotowego. Jak miałem peżota to mniej palił np na 3 biegu przy obrotach 3,5tyś niż na czwartym biegu z obrotami niższymi ale zachowując tą samą prędkość. I tak samo wyżej jak jechałem 100 to palił więcej niż jak jechałem 130.
Ja tam znów jestem uczulony na żyłowanie. Moje zakresy nie przekraczają 3500 Pali koło 11 LPg
przeważnie zawsze w zimie mam sprzęgiełka załączone bo różnie bywa to spalanie w zimie do 13. Stan na zeszłą zimię po regulacjach itp.
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-11-11, 18:58
W mojej instalacji lpg są trzy tryby do ustawienia: economy, normal, Sport na każdym inaczej pali ale nie sprawdzałem na poszczególnych trybach bo to wiąże się za każdym razem z podjechaniem na warsztat i podpięciem komputera pod instalacje :)
Opona MT 195/80 + sprzęgiełka, trasa 80% asfalt 2wd w miarę spokojnie 90km/h i 20% las 4x4 spalanie wyszło mi 10L LPG na 100km więc myślę, że tragedii nie ma. Silnik 1.3 wtrysk.
matko!!!!!!!!! mój case 580 pali 40 jak mu po piz.. dam na dniówce , i wjedzie wszędzie sram na takie auta
A jak na stacje wpadam to za jednym tankowaniem 600zł punkty vitay idą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum