Słuchajcie, kiedyś na forum czytałem, że jak swapik do samiego z vitary to ten 1.6 16V jest fajniej, na bogato, większa moc. Ale dziś się dowiedziałęm że w tych silnikach lubi niespodziewanie pękać pasek rozrządu i wcale nie oznacza że skoro rozrząd powinno się zmieniać co ileś tam tysięcy km to że do tylu dojedzie. Kumpel mi mówił że 8V jest lepszy pomimo mniejszej mocy. Panowie mam mętlik
_________________ W terenie nie zawsze duży może więcej...
Ja w Vitce zmieniłem z 8v na 16v z baleno i jestem bardzo zadowolony. Z chłodzeniem tylko minimalnie więcej roboty, ale moim zdaniem warto.
Ciągnie z dołu bardzo dobrze, a góra lepsza. Nie wiem czy w Vitarach później coś zmienili, ale w baleno max moment jest przy 3200rpm tak samo jak 8v w Vitarze.
16v jest więcej na rynku i tańszy. Nowszy silnik, na wielopunktowym wtrysku, mniej pali. Nie wiem czy wszystkie roczniki, ale mój sterowany bez przepływomierza, który się psuje i jest drogi.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-12-16, 15:38
8 w porównaniu do 16 jest o niebo twarlsza, jezdzi na oleju na oleju z woda na wodzie i nic sie nie dzieje wielkorotnie wylewałem wode z tloków i spuszczałem masło zamiast oleju i nic, kilkanascie razy zagotowałem
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-16, 17:17
sztamgres napisał/a:
8 w porównaniu do 16 jest o niebo twarlsza, jezdzi na oleju na oleju z woda na wodzie i nic sie nie dzieje wielkorotnie wylewałem wode z tloków i spuszczałem masło zamiast oleju i nic, kilkanascie razy zagotowałem
a przeprowadziłeś te same doświadczenia, w tych samych warunkach na 16V ?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 208 Skąd: PAROLE
Wysłany: 2015-12-16, 20:40
odnosnie gotowania i wylewania wody z 16 V moze sie wypowiedziec "Maverick"
aczkolwiek jesli chodzi o zamarzanie to 8V jest odporniejsze w 16 V wysadziło broki (prawda "Maverick) a 8 V wystarczyło dobrze podgrzac i pojechalismy
Oczywiście każdy przypadek jest indywidualny i należałoby go rozpatrywac oddzielnie
Sam jeżdzę na 8 V(bo taki akurat się trafił) i jestem zadowolony ale gdybym miał wsadzac ponownie to poszedł bym w 16 V z baleno na cewkach na pokrywie zaworów lub 1.8 baleno
Trzeba wziąć również pod uwagę jakie się ma przełożenia i jakie koła
podsumowując ilu użytkownikow tyle opini
_________________ JUZ SAMURAI:):):)
Ostatnio zmieniony przez bart9018 2015-12-16, 20:43, w całości zmieniany 1 raz
silnik 16v tak naprawdę powinien być na dwóch wałkach a ten jest na jednym dlatego jest mocny z dołu i nie trzeba go kręcić po obrotach jak prawdziwej 16v
blok duł silnika jest taki sam jak 8v
silnik 16v tak naprawdę powinien być na dwóch wałkach a ten jest na jednym dlatego jest mocny z dołu i nie trzeba go kręcić po obrotach jak prawdziwej 16v
blok duł silnika jest taki sam jak 8v
Nie jest, tzm blok jest i waly pasuja, ale 16tka ma czesto wal z polowa przeciwwag i zawsze inne denka tokow
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum