Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Ustawienie TPS - pomoc w przetłumaczeniu z angielskiego
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-22, 20:46   Ustawienie TPS - pomoc w przetłumaczeniu z angielskiego

Cześć. Jako że ni w ząb nie rozumiem technicznego angielskiego - proszę o pomoc w przetłumaczeniu jak prawidłowo ustawić TPS. Znalazłem link dla Vitary - podejrzewam że będzie to to samo co w Samurai`u http://www.autozone.com/a...900c15280088297

Dzięki z góry :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-22, 21:57   

kolego przepraszam, nie mam za bardzo czasu na "ręczne" tłumaczenie, ale może w dobie googla takie coś choć trochę Ci pomoże:

http://translate.google.p...900c15280088297
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-23, 15:08   

ok, dzięki. Prawie wszystko jest jasne, oprócz tego :

Odłącz i etykietować przepustnicy wąż podciśnieniowy otwieracz z zaworu elektromagnetycznego podciśnienia (VSV), a następnie dołączyć do ręki pompę próżniową do otwierania przepustnicy. Zastosuj 19,7 cali Hg (50 cmHg) próżnią otwierania przepustnicy jednostki, które powinny poruszać się zawór przepustnicy w pozycji biegu jałowego.


WTF? ;)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-23, 17:22   

w oryginale jest tak:

Cytat:
Disconnect and label the throttle opener vacuum hose from the Vacuum Solenoid Valve (VSV), then attach a hand-held vacuum pump to the throttle opener. Apply 19.7 in. Hg (50 cmHg) vacuum to the throttle opener unit, which should move the throttle valve to the idle position.


więc ja proponuję takie tłumaczenie:
Cytat:
Odłącz i oznacz wąż próżniowy (?) podciśnienia sterujący przepustnicą od Elektromagnetycznego Zaworu Podciśnienia (VSV), następnie podłącz ręczną pompę podciśnienia do otwierania przepustnicy. Zaaplikuj podciśnienie 19.7 in. Hg (50 cmHg) do jednostki otwierania przepustnicy, co powinno spowodować zmianę położenia zaworu przepustnicy do pozycji "biegu jałowego".



Też nie jetem techniczny zupełnie, ale ja to rozumiem tak, że w tym pukncie chodzi o podłączenie ręcznej, zewnętrznej pompy podciśnienia do tego przewodu podciśnienia i zaaplikowanie wskazanego podciśnienia w celu przesunięcia położenia przepustnicy w pozycję "jałową". Czy to ma sens, niech może ktoś techniczny jeszcze się wypowie.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-23, 17:32   

Musisz mieć ręczną pompkę podciśnienia którą podłączasz do rurki od zaworu podcienienia pompką wytwarzasz zadane podciśnienie, siłownik ustawi przepustnicę w położenie wolnych obrotów

Przetłumaczone z polskawego na nasze :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-23, 17:36   

a ciekawe tylko czy idzie to zrobić jakoś bez tej "pompki" ? :) Najwyżej będę pionierem i zdam relacje ;) Dzięki
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-23, 17:45   

to chyba zależy czy to podciśnienie 50 cmHg to duże czy małe (zielonego pojęcia nie mam) ale kiedyś były takie gumowe gruszki do wyciągania gili z nosa dzieciakom :D no i pytanie czy to musi być precyzyjnie określone podciśnienie dokładnie na tę wartość.

Aaaa czasem chyba jak olej wymieniają to zamiast spuszczać z miski mają takie ssaki, to chyba wytwarza jakieś podciśnienie, no i jeszcze pewnie na stacjach obsługowych jak mają takie podciśnieniowe odpowietrzanie ukł. hamulcowego to też mają taką pompę podciśnienia.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-23, 18:58   

Potrzebne Ci coś takiego
http://allegro.pl/pompa-p...3098625173.html

Bez tego ciężko będzie ustawić prawidłowo
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-23, 20:06   

50cmHg to 0.66 bara
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Sibul 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: GKA
Wysłany: 2013-03-23, 21:05   

Przemyślałem to troszkę :) A więc zrobię tak z tym podciśnieniem - pojeżdżę troszkę autem, tak żeby nabrał temperatury roboczej, wjadę w garaż, wezmę szczypce - rurcęgi, oczywiście na odpalonym silniku zacisnę nimi wężyk podciśnieniowy tak, żeby nie upuścił ciśneinia i w ten sposób ominę problem z pompką próżniową. Co myślicie o tym?
 
     
Nightfox 
nowicjusz


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 34
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-12-17, 15:09   

Ja mam pytanko :) po przekroczeniu nieskończoności na C i D dalej powinien być pokazywany opór .?
Trochę nie rozumiem tego ...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-17, 15:15   

Nightfox napisał/a:
Ja mam pytanko :) po przekroczeniu nieskończoności na C i D dalej powinien być pokazywany opór .?
Trochę nie rozumiem tego ...


Cytat:
Slowly rotate the TP sensor until the ohmmeter changes from infinite resistance to 0 ohms (continuity), then tighten the TP sensor screws


Jeśli odnosisz się do tego punktu, to masz tak obracać TPS, aż z nieskończoności pojawi Ci się opór zerowy. Dokręcasz śruby TPS momentem 3,5 Nm.

Później są dwa punkty do kontrolnych pomiarów z podłożonym szczelinomierzem odpowiednio 4mm i 2mm. Dla 4mm powinieneś uzyskać nieskończoność, a dla 2mm opór pomiędzy 0-500 Ohm. Jeśli nie uzyskasz takich wartości pomiarów kontrolnych to procedurę ustawienia TPS-a trzeba przejść od nowa.

Czy to jasne?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Nightfox 
nowicjusz


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 34
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-12-17, 15:19   

To jest jasne.
Tylko czy kręcąc jeszcze dalej powinien pokazywać się opór ?
1:26 na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=2KyQnHXPUCQ
U mnie to wygląda tak
https://www.youtube.com/watch?v=bfQvNpnKBMI

Mam Ciągły problem z ustawieniem tego czujnika,jak go ustawię jak zaleca manual,to auto w ogóle nie chce zapalić.
Jak już złapie i kręcę nim na słuch by chodził płynnie to zapala normalnie nie szarpie- ideał.
Ale w przedziale obr 2000-2500 zaczyna świrować i gaśnie,dodam więcej gazu chodzi dobrze :mrgreen:
Kupiłem cały wtrysk podmieniłem i dalej to samo.
Nie mam juz pojęcia co z tym zrobić...
Na gazie oczywiście wszytko chodzi idealnie.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-17, 15:36   

Na filmie po infinity coś mu tam na mierniku jeszcze faktycznie wskakuje, ale nie wiem w jakich to jednostkach i czy w ogóle to istotne od praktycznej strony skoro w instrukcji ustawienia masz kręcić póki pojawi się infinity i "stop".

Oczywiście teoretyzuję na podstawie tego co widziałem na filmie i czytałem w tej instrukcji. W życiu tego nie robiłem i nawet nie wiem jak ten TPS wygląda w realu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Nightfox 
nowicjusz


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 34
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-12-17, 15:55   

SamNaSamZSam napisał/a:
instrukcji ustawienia masz kręcić póki pojawi się infinity i "stop".

Tylko dlaczego u Mnie nie da się tego ustawić poprawnie .!?
TZN da się,ale auto chodzi gorzej.
U mnie dopiero auto zaczyna dobrze chodzić jak infinity jest po ok 1.5 ale Centymetra.!
Ogólnie chcę go sprawdzić,czy podaje poprawne wskazania.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-17, 16:15   

tfu chyba trochę nieprecyzyjnie napisałem:
Cytat:
Rotate the TPS fully clockwise, then turn it slowly counterclockwise until the ohmmeter changes from infinite resistance to 0 ohms (continuity).


Jak podłożysz tę pierwszą podkładkę jeszcze z pkt. 4 to kręcisz TPS-em do oporu zgodnie z ruchem zegara, później odpuszczasz w przeciwną aż do 0. Czyli na dobrą sprawę to co po infinity też nie powinno mieć znaczenia bo wyznacznikiem jest najpierw fully clockwise a później odpuszczenie do 0 Ohm i dokręcenie + pomiar z podkładkami 4mm i 2mm.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Nightfox 
nowicjusz


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 34
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-12-17, 17:13   

To wychodzi na to że mój tps jest sprawny Tzn 2 mam sprawne. (albo 2 zepsute :mrgreen: )
Tylko czemu gościowi na filmie pokazuje co innego niż mi .?
U Niego jest opór-infinity-opór..z wzrostem dodawania gazu.
u mnie jest opór infinity i tyle.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.