Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 20:00
Instrukcja obsługi reduktora i sprzęgiełek przedniej osi
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
  Wysłany: 2010-12-10, 21:18   Instrukcja obsługi reduktora i sprzęgiełek przedniej osi

Na początek sprawa sprzęgiełek przednich piast - manualnych
Przekręcenie ich na "lock" powoduje zapięcie kół do mostu.
Pozycja "free" oznacza brak połączenia mostu z kołami.
Nawet jeśli włączysz w kabinie napęd na 4 koła, a sprzęgiełka będą rozpięte to przód nie będzie miał napędu - most będzie pracował bo jego właśnie włącza się z kabiny ale bez spięcia do niego kół, napęd z przodu nie będzie działał.

Oznaczenia na dźwigni reduktora:
2H - jazda z napędem na tylnią oś - używamy na co dzień do jazdy po asfaltach, szutrach itp, czyli tam gdzie jest dobra przyczepność.
4H - jazda z napędem na 4 koła, przełożenia szosowe - używamy do jazdy w terenie o słabej przyczepności, błoto, śnieg.
4L - jazda z napędem na 4 koła, przełożenia terenowe - używamy w ciężkim terenie, głębokie błoto, śnieg, woda, strome podjazdy i zjazdy.
N - pozycja neutralna skrzyni, w tej pozycji można wbijać biegi, a samochód będzie stał w miejscu. służy do pracy wyciągarki mechanicznej (trzeba ją mieć) lub sprawdzenia stanu technicznego skrzyni.

Pamiętać należy, że w przypadku pozycji 4H i 4L, napęd na 4 koła będzie działał tylko przy załączonych sprzęgiełkach (lock).

W przypadku sprzęgiełek na "free" i włączonego 4H lub 4L przedni most będzie się kręcił ale koła nie będą ciągnąć bo nie są spięte z mostem.

Może się przyda pozdrawiam :-)
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-10, 21:45   

Na pewno się przyda!! A gdyby podzielić forum na różne działy?? Byłoby pewnie wygodnie i szybciej znaleźć potrzebne informacje!! Tak jak jest teraz jest dobrze ale będzie się robił bałagan a jeżeli usystematyzował by te informacje na różne podgrupy byłoby przejrzyście a tak liczba stron będzie rosła!! Takie jest moje zdanie!! Nie wiem jak na to zareagowałby moderator i inni użytkownicy forum!! Co wy na to??
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-10, 21:47   

Zgadzam się z tobą ;-)
 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-12-10, 22:02   

Cytat:
Pozycja "free" oznacza brak połączenia mostu z kołami.

Czy to oznacza, że w takiej pozycji pogubimy koła ?? :mrgreen:
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-10, 22:05   

onagier napisał/a:
Czy to oznacza, że w takiej pozycji pogubimy koła ?? :mrgreen:


No gdzie :-) Chodzi o to że jak damy na "free" pół ośki nie będę się kręciły ;-)
 
     
Makhi
świeżak


Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 3
Wysłany: 2011-03-17, 19:02   

Po co ten przełącznik w kołach? nie widzę sensu używania go.
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-03-17, 19:10   

Chodzi o sprzegiełak ?? Choć by po to że jak jeździsz po czarnym nie kręciły się pół osie i zmniejszyło się spalanie
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-03-18, 08:49   

przy rzadkich wypadach w teren i tak zaleca sie co jakiś czas "przepalić" półosie poprzez zrobienie paru km na czarnym w pozycji lock
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-03-18, 11:08   

,, przepalic,, ?
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Makhi
świeżak


Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 3
Wysłany: 2011-03-18, 17:03   

Suzuka 4x4 napisał/a:
Chodzi o sprzegiełak ?? Choć by po to że jak jeździsz po czarnym nie kręciły się pół osie i zmniejszyło się spalanie

Myślałem że wystarczy w kabinie przestawić na 2wd. Teraz rozumiem to tak że mając w kabinie 2wd i lock na kołach przednie koła sie nie kręcą ale kreca sie pół osie a pozycji free nic sie nie kręci. Czy tak to jest?
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-03-18, 18:59   

W pozycji "lock: masz napęd na 4 koły i z przodu pół osie się kręcą , a w pozycji "free" koła same się kręcą bez rządnych oporów bo nie kręcą się pół osie - a co za tym idzie lepsze prowadzenie (lżej kierownicą się kreci i zmniejsza się minimalnie spaleni ) ;-)
 
     
Sc13ma 
nowicjusz
Piotrek



Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 29
Wysłany: 2011-03-19, 14:06   

f

allrad-wytl.jpg
Plik ściągnięto 26796 raz(y) 35,08 KB

allrad-wytl.jpg
Plik ściągnięto 26795 raz(y) 35,08 KB

 
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-03-20, 07:58   

piękna robota!
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-05, 18:43   

piekna ale trzebylo kolory opisac obok co i jak i by była gitara , bo teraz nie wszyscy dojda o co kaman pozdro
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-04-05, 18:51   

kolego zawada nie mierz innych swoją miarą... ;-)
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-05, 18:54   

nie no nie mierze kolego, ale wiem jak ja mialem na poczatku
dlatego taka mala podpowiedz by sie przydala
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 42
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-04-05, 20:24   

to jest takie proste jak 4x4 więc wiele nie ma co tłumaczyć, a dla wiedzoodpornych polecam zabieraki odpada opcja "lock i free" :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Siwy 2011-04-05, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-05, 20:31   

ale z zabierakami jest inna sprawa wiem bo w pracy jezdze czasami land roverem
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 42
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-04-05, 20:39   

ja tez mam i nie narzekam nie muszę pamiętać żeby zapiąć przed wjazdem w bagno, bo później to wodery trzeba wkładać ;-)
 
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-05, 20:42   

hehe no ja zawsze załanczam przed wjazdem w takie bagna bo mi sie niechce wysiadac ;-)
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.