Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
podwójne odpalanie 1.9D
sesar 
nowicjusz


Wiek: 37
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 48
Skąd: Oborniki Śląskie
Wysłany: 2016-01-06, 13:38   podwójne odpalanie 1.9D

Sprawa jest dziwna... po przekręceniu kluczyka świece nie gasną a auto odpala i trochę nierówno chodzi, nie ma reakcji na pedał gazu (elektroniczna pompa, potencjometr gazu), żeby wszystko zaczęło działać trzeba zgasić i odpalić drugi raz. Za drugim razem wszystko jest jak najbardziej poprawnie. Co to może być?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-06, 17:04   

wnoszę, że masz silnik F8Q, czy tak ? Może przekaźnik świec nie działa i świeczki nie grzeją przy pierwszym rozruchu, więc stąd ciężko mu odpalić, zebrać się i wyrównać pracę. Przy drugim odpaleniu, już mu lżej bo motor rozruszany, wtryskiwacze przelane i lekko podgrzane to i działa dobrze.

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy idzie prąd na świece przed rozruchem. Później sprawdził same świece. A później martwił się resztą ;)

Mi też co zimę parafinuje filtr paliwa, niezależnie ile i czego doleję do baku. Ale tu objawy trochę inne.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
sesar 
nowicjusz


Wiek: 37
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 48
Skąd: Oborniki Śląskie
Wysłany: 2016-01-06, 17:23   

ale to nie jest związane z mrozem, jak jest 16 stopni jest dokładnie tak samo. Podejrzenie pada na pompę wtryskową, bo jest silnik z renówki z pompą elektroniczną
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-06, 17:35   

hmm po mojemu pompę za milion złotych zawsze zdążysz wymienić... a tymczasem zwyczajnie mógłbyś udowodnić mi że się myliłem i nawtykać, że się nie znam, że mam białe zegary i jeżdżę jak ciotuńka i w ogóle, że mam najmniejszego longa we wsi - i to wszystko za... 30 minut własnej inicjatywy z multimetrem :D ja bym się nie oparł takiej pokusie!
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-06, 17:58   

Sam dobrze gada, sprawdzić prąd i świece w pierwszej kolejności. A to że ma najmniejszego we wsi to już drugorzędna sprawa :)
 
     
sesar 
nowicjusz


Wiek: 37
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 48
Skąd: Oborniki Śląskie
Wysłany: 2016-01-06, 20:13   

Racja Samie, jutro zaczynam sprawdzanie. Obyś miał rację.

[ Dodano: 2016-01-12, 13:30 ]
przekopane i przeryte - wyszły tylko świece (jedna bez grzania) i pęknięta obudowa jednego przekaźnika. Wszystko wymieniłem - łatwiej odpala, poza tym nic się nie zmieniło. Pytanie za 100 punktów do osób posiadających Santanę. Czy macie immo w pestce przykładane z boku (po lewej stronie)? Po rozmowie z elektrykiem - nie widział auta jeszcze - doszliśmy do wniosku,że jeśli jest dołożony drugi, niefabryczny, to mogą się gryźć. .O ile pestka jest dołożona! Podobno po 94 roku w UE wymogiem do ubezpieczenia po niższej cenie było immo w autach salonowych a ludzie nie sprawdzali i dokładali kolejne. Elektryk widział podobno w jednym aucie aż 3 immo...
Próbowałem także zabrać mu na chwilę zapłon i ponownie włączyć,żeby silnik nie zdążył zgasnąć. Nic...
Przy pierwszym odpaleniu silnik pracuje nierówno a świece ciągle grzeją

[ Dodano: 2016-01-14, 15:03 ]
przekopane. problem tkwił w pompie paliwa - lucas epic. Naprawiona zerowym kosztem a jak długo posłuży to czas pokaże.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.