Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Spiek - 4 czy 6 listkow?
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-01-12, 11:13   Spiek - 4 czy 6 listkow?

Jak duza jest roznica pomiedzy 4 a 6 listkowym spiekiem? Mialem od "nowosci" zalozonego 4 listkowego, tylko ze byl juz sfatygowany. Nie odczuwalem jakis wielkich strzalow przy ruszaniu. ale mam duze przelozenia jako tako wiec to w jakis sposob niewelowalo. Glownie mi chodzi o sama zuzywalnosc i wytrzymalosc pomiedzy wersjami. Pewnie wezme z aaronexu.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-12, 11:27   

wydaje mi się że im więcej listków tym łagodniej da się ruszać (bez kangurowania lub szarpnięć)
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2016-01-12, 14:37   

ja u siebie też miałem4 listki nie nazekałem, ale jeźzdiłem samcamio co miały 6 listków i było o wiele lepiej ,wiec 6 chyba będzie extra,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-01-12, 15:04   

No to chyba doloze jednak do tego 6 listkowego.
 
     
MJDesign 
nowicjusz
let's ride



Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-01-12, 16:08   

Tak jak pisze dożek4x4 spiek 6 listkowy to tak jakby mieć półsprzęgło. Ruszamy "bez kangurowania lub szarpnięć"
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-01-12, 16:53   

Zapomnialem napisac ze glownie mi chodzi o wiedze empiryczna w tym wypadku :P Teoria jest mi znana ;)
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-01-12, 17:09   

ja mam 6 liści i koła 265/70r15(nalewki około 32") jak na zwyke sprzęgło często dawało sie we znaki tak od założenia spieka żadnych problemów, u mnie raczej lekko takie sprzegło nie ma bo w moście mam przełożenie (43/11) i tylko reduktor od litrówki wiec praktycznie żadnego zwolnienia a silnik 1,6. nie jeździłem spiekiem 4listkowym ale widziałem u czesia czy u nas w jednej zmocie że to jednak szarpie a u mnie z szarpaniem zero problemu.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-01-12, 20:33   

Mam 6 i polecam rusza sie prawie jak na oryginalnym. Oczywiscie aaronex
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
MJDesign 
nowicjusz
let's ride



Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-01-12, 21:07   

marcelo a można wiedzieć ile Cie kosztowała ta 6 ?
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-01-12, 23:42   

w aaronexie chcieli 390zł za tarczę. Kupiłem w końcu kompletne sprzęgło od kolegi z forum, któremu plany się zmieniły za 550zł (łożysko KOYO, NKK docisk, aaronex 6 spiek)
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-01-13, 11:38   

zadzwoń sobie do Squad4x4 (tel: 509 606 959), Tam teraz ja biorę sprzęgła. Robią różne rodzaje, kewlary, spieki i inne, dodatkowo szlifowania i wyważania więc coś na pewno wybierzesz i się dogadasz
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-01-13, 12:31   

No cena podobna wiec myslisz ze bedzie znaczaca roznica w tych spiekach? Na tego aaronexa do twojej wymiany nie slyszalem zeby narzekali ;)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-01-13, 13:45   

mi się rozpadły dwie tarcze i koledze jedna, ale może jest to spowodowane tym, że źle jeździmy ;) tzn bez wind więc mają ciężkie życie :mrgreen:

ja też nie narzekam na aaronexa, bo jednak trochę na tym jeździłem, same spieki są bardzo wytrzymałe, bo nigdy z nimi nic się nie stało, tylko te tarcze jak się bierze do ręki, to aż strach, że jak się przypadkiem upuści, to się cała pognie, bo są zrobione z tak cienkiej blachy i jakoś tak strasznie delikatnie zbudowane.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-01-13, 14:14   

A faktycznie trzeba wysylac to kolo zamachowe i docisk do tego wywazania? Myslisz ze to cos daje czy raczej tylko cos zeby dodatkowa kase zgarnac ;)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-01-13, 14:38   

tu chodzi przede wszystkim o to, żeby i koło i zamach stykały się z segmentami tarczy całą powierzchnią.
Jeżeli nie ma żadnych rantów, wżerów czy innych nierówności, ani na jednym ani na drugim, to będzie działać jak należy bez toczenia

[ Dodano: 2016-01-13, 14:56 ]
W razie czego znacznie tańsze są tarcze kewlarowe. Jeździ to w kilku autach w okolicy i ludzie sobie chwalą, W razie czego też to robią, więc można się dokładnie dowiedzieć o cenę, ale z tego co pamiętam to ok 250 zł
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.