Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Prawdy i mity, dot. Samuraia
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-01-08, 19:28   

coś chyba odbiegacie od tematu
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-08, 19:52   

Kto odbiega ja podałem prawdę i mit
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 15:23   

moziembl napisał/a:

Jeśli chodzi o Samurai-a to dochodzi jeszcze problem lichej instalacji elektrycznej, przekroje przewodów są minimalne co powoduje duże spadki. I tak oryginalny przewód żółto-bały łączący alternator i akumulator dawał spadek napięcia rzędu nawet 1-0,8V przy mocno rozładowanym akumulatorze (końcówki, klemy czyste wypolerowane żeby nie było). Co przy napięciu 14,5V jakie stara się utrzymać alternator dawało poniżej 13,8 czyli minimalnego prawidłowego napięcia ładowania. Jak ten przewód wymieniłem na grubszy ładowanie od razu się poprawiło bo spadek mam 0,1-0,2V


Taki jeszcze mały offtop, o ile przewód zółto-biały powiedzmy ma jeszcze w miarę sensowny przekrój to u mnie przed samym aku przez szybko złączkę przechodził w takie coś:



Z tego co wyczytałem Suzuki stosowało go fabrycznie jako bezpiecznik. O ile nowy spełniał swoją funkcję to po 20 latach jak widać na fotce już niezbyt :mrgreen: U mnie w trakcie jazdy zaczęły przygasać światła, potem wyłączyło się radio. Do domu dojechałem już na samych pozycjach :lol: Kontrolka od ładowania się nie zapaliła, po wymianie na taki sam przekrój jak przewód żółto-biały ładowanie na poziomie 14.15V.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-10, 23:21   

Mimo wszytko jestem zwolennikiem wymiany tego przewodu na o większym przekroju i wstawienia bezpiecznika o prądzie max alternatora w moim przypadku 70A

http://allegro.pl/listing...v1-uni-1-5-1218

To jest bardziej pewne i profesjonalne zabezpieczenie.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-13, 11:49   

Na kanwie tematu chomika i jego nowego sprzęgła oraz szczególnie tego fagmentu:
chomik. napisał/a:
(...) tylko żeby mieć gwarancję trzeba wysłać zamach i docisk do wyważenia, więc tę usługę trzeba doliczyć.


poddaję pod osąd takie stwierdzenie - koło zamachowe trzeba wyważać razem z wałem korbowym. Prawda to czy mit?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-13, 12:14   

SamNaSamZSam napisał/a:

poddaję pod osąd takie stwierdzenie - koło zamachowe trzeba wyważać razem z wałem korbowym. Prawda to czy mit?


Samie,

nie dam sobie nic uciąć za prawdziwość tego stwierdzenia, ale wydaje mi się, że wał korbowy sam w sobie powinien byż wyważony, zrównoważony i kulturalny.

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-01-13, 22:07   

coś jak "wyważone felgi i wyważone opony" ale jak jedno zakładasz na drugie to pozornie małe różnice mogą się nałożyć i mimo wszystko trzeba to razem wyważyć.

Myślę, że to zbyt szczegółowe podejście, które miałoby sens np w bolidzie F1 bo dla przykładu w osobówkach można wyważyć nawet koło na aucie z półosią tarczą itp. A ilu z nas wyważało tak koło na swoim aucie?! :)
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2016-01-13, 22:25   

SamNaSamZSam napisał/a:
Na kanwie tematu chomika i jego nowego sprzęgła oraz szczególnie tego fagmentu:
chomik. napisał/a:
(...) tylko żeby mieć gwarancję trzeba wysłać zamach i docisk do wyważenia, więc tę usługę trzeba doliczyć.


poddaję pod osąd takie stwierdzenie - koło zamachowe trzeba wyważać razem z wałem korbowym. Prawda to czy mit?


Prawda li to.

Co więcej, po wyważeniu w zestawie nie można zmienić położenia kątowego koła zamachowego względem wału.

Tylko że zasadniczo w starych trupach nie ma to znaczenia bo i tak suma zużycia jednostki nie daje szans odczuć że coś jest nie tak.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-01-14, 00:01   

KSikorski napisał/a:
SamNaSamZSam napisał/a:
Na kanwie tematu chomika i jego nowego sprzęgła oraz szczególnie tego fagmentu:
chomik. napisał/a:
(...) tylko żeby mieć gwarancję trzeba wysłać zamach i docisk do wyważenia, więc tę usługę trzeba doliczyć.


poddaję pod osąd takie stwierdzenie - koło zamachowe trzeba wyważać razem z wałem korbowym. Prawda to czy mit?


Prawda li to.

Co więcej, po wyważeniu w zestawie nie można zmienić położenia kątowego koła zamachowego względem wału.

Tylko że zasadniczo w starych trupach nie ma to znaczenia bo i tak suma zużycia jednostki nie daje szans odczuć że coś jest nie tak.


W wielu autach (najczęściej z czujnikiem położenia wału na kole) i tak fizycznie nie można zmienić ustawienia kątowego wał-koło.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.