Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-27, 13:02 Żarówki LED zamiast zwykłych
Dzień torby,
nazywam się Piotr i jestem z centralnej Polski. Jestem tutaj nowy i nie wiem czy to dobry dział więc nie bijcie (chyba że pejczami :D). W przywitalni jeszcze nie byłem, ale liczę że mimo to nie wymierzycie mi najsurowszej kary - ignorancji.
Co sądzicie o LED-owych żarówkach wkładanych w miejsce zwykłych żarników samochodowych? Do świateł mijania, drogowych czy stop-ów nie będę ryzykował bo wydaje mi się, że te tanioszki od Aliego świecą za słabo, ale do pozycji? A być może i do mijania/drogowych/stop są bezpieczne rozwiązania już? Czy ktoś takie żarówki użytkuje? Czy można mieszać zwykły żarnik z żarówką LED bez strat żywotnościowo/jakościowych dla którejkolwiek opcji?
Obecne żarówki świecą mi od czasu zakupu Samcia (czyli 4 lata?) i to jest dla mnie fenomem biorąc pod uwagę doświadczenia z innymi samochodami. Cel jest taki by wygospodarować kilka A prądu oszczędności dla zainstalowanego dogrzewacza paliwa. Generalnie wszystko działa, altek ma zapas, świat jest piękny a dziewczyny są fajne - tak tylko teoretyzuję.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
na początek zasuwaj Piotruś do przywitalni
wydaję mi się że póki co nie ma akcesoryjnych led które spełniłyby swoją funkcję jako światła mijania lub drogowe
jeśli chodzi o pozycje i stop to myślę że jest coś się da dobrać z AliAsortymentu
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 14:19
Drożek nie łże ani na jotę :)
Swego czasu w dalokosięzne chciałem wcisnąć H3 LED, ale słabiuśkie są. Wszystkie nadają się najwyżej do reflektorów dziennych. Tutaj jest jeszcze problem, że to ma być H4 - więc razem mijania długie. Kiedyś pewnie ładne ledy do tych zastosowań się pojawią.
Za to cała reszta czyli 5W, 21W, 21/5W, rurkowe oświetlenie tablicy itp są w szerokim LEDowym asortymencie.
W sprzedazy są dostępne przyczepkowe lampy zespolone LED (pozycja, stop i kierunkowskaz)
Działa OK. zastanawia mnie jednak jedna kwestia- co zimą? zwykła zarówka nagrzewa na tyle, ze śnieg na lampach topnieje a przy ledach?
PS: Nie Samie, nie namawiam Cię do brutalnej zamiany lamp
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-27, 19:00
Hałas napisał/a:
PS: Nie Samie, nie namawiam Cię do brutalnej zamiany lamp
Intrygujący trop. Jakby miały jeszcze kształt oryginałów i jakąś homo tfu heterologację to ciekawa opcja. Zapytam Alego co tam może zaoferować z gotowców. Śniegiem bym sie nie przejmował. Zwykłe klosze też zasyfuje nie tyle śniegiem co tym co z ulicy zbierze i co jakiś czas trzeba przetrzeć.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
PS: Nie Samie, nie namawiam Cię do brutalnej zamiany lamp
Intrygujący trop. Jakby miały jeszcze kształt oryginałów i jakąś homo tfu heterologację to ciekawa opcja. Zapytam Alego co tam może zaoferować z gotowców. Śniegiem bym sie nie przejmował. Zwykłe klosze też zasyfuje nie tyle śniegiem co tym co z ulicy zbierze i co jakiś czas trzeba przetrzeć.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 22:57
Samie,
tak mnie naszło niczem Archimedesa (bo w wannie):
Generalnie jestem fanem technologi LED. To co wyprawiają reflektory główne w nowych mondeo, passacie i innych względnie nowych konstrukcjach jest swietne. Ale u nas... Dopóki nie zrobią porządnych zamienników H4 to gra jest niewarta świeczki. Bo ile A lub W zaoszczędzisz na wymianie żarówek stopu/kierunkowskazów/wstecznego? Przecież to się świeci krótką chwilę. A pozycyjne? 4x5W w wersji wynalezionej przez Tomka E. Tu wymiana też poprawi ale tylko samopoczucie właściciela.
Jeśli już chcesz oszczędzić coś sensownego to załóż światła LED do jazdy dziennej. Wtedy zamiast 2x50+4x5+oświetlenie deski będziesz miał kilka W. (ja nie lubie dziennych 'Miecio made' ale to rzecz gustibusa).
Myślę też, że jeśli masz zdrowe, dieslowskie akumulator i alternator to jak już się uruchomisz możesz spokojnie pare A wysłać do grzałeczek :)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-27, 23:11
Do jazdy dziennej rozważałem, ale za dnia mało jeżdżę, jeszcze by kto rozpoznał ;) zwłaszcza zimą kiedy mroczne pory prawie przez cały "dzień". Nawet jakby zaoszczędził te 50W to już mam 4A na dodatkową poduszkę elektryczną dla filtra. Działać wszystko działa, ale wicie rozumicie jak się człowiek nudzi to knuje i kombinuje.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 23:33
SamNaSamZSam napisał/a:
Do jazdy dziennej rozważałem, ale za dnia mało jeżdżę, jeszcze by kto rozpoznał ;) zwłaszcza zimą kiedy mroczne pory prawie przez cały "dzień". Nawet jakby zaoszczędził te 50W to już mam 4A na dodatkową poduszkę elektryczną dla filtra. Działać wszystko działa, ale wicie rozumicie jak się człowiek nudzi to knuje i kombinuje.
kombinowanie czasami jest dobre :)
Ale na czym Ty chcesz 50W zaoszczędzić? Większą część - dajmy na to 15W z 4x5W pozycyjnych i...?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-29, 14:32
Grubo. Pomijam już samą cenę, ale te wiatraki do chłodzenia "diody" :D no i jakiś kosmiczny Canbus. Zalatuje mi jakimś FBW rodem z F-16. Ale jako że do grzecznych dzieci (chiński) mikołaj przychodzi częściej niż raz w roku (i to bynajmniej nie tylko po to by sadzać sobie je na kolana :D) chętnie zgłębię temat czy to w zwykły klosz da się wmontować i czego to jeszcze potrzebuje by żarło i robiło robotę.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-01-29, 15:55
Wklejałem kiedyś linka do testu ledowych zamienników żarówek h4 i h7 (nie chce mi się teraz szukać), wniosek z testów był jeden - gówno
Optyka lamp przystosowanych do typowych żarówek halogenowych nie nadaje się do współpracy z ledami.
Pomógł: 1 raz Wiek: 105 Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-03-22, 08:13
Mam od jakiś 8 lat diodowe zamienniki świateł pozycyjnych i stopu (z tyłu) + diodowe oświetlenie rejestracji i daje toto radę i świeci (swoją drogą w ciągu dnia używam świateł dziennych). Z kolei zamontowałem kiedyś komplet LEDów do podświetlenia deski rozdzielczej i migały/przepalały się szybko. Wymieniłem na nowy komplet i problem wrócił. Dlatego wróciłem do tradycyjnych żaróweczek w desce (mowa o cywilnym aucie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum