Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wtryski
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-02-10, 00:33   Wtryski

Tak sobie myślę nad wtryskami. Kiedyś miałem CRX i ludzie wkladali wtryski z innych aut. Za jakiś czas będę wkladał do suzy 1,3 GTi a w szufladzie leżą mi dwa komplety wtrysków z CRX ;-) ktoś z was wie jak to jest, czy trzeba potem stroić kompa pod nowe większe wtryski lub co i ile to daje? ;-) takie luźne przemyślenia...
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-02-10, 16:11   Re: Wtryski

Junior napisał/a:
Tak sobie myślę nad wtryskami. Kiedyś miałem CRX i ludzie wkladali wtryski z innych aut. Za jakiś czas będę wkladał do suzy 1,3 GTi a w szufladzie leżą mi dwa komplety wtrysków z CRX ;-) ktoś z was wie jak to jest, czy trzeba potem stroić kompa pod nowe większe wtryski lub co i ile to daje? ;-) takie luźne przemyślenia...


Nic to nie daje.
No, może 10pkt do lansu... :mrgreen:

Po prostu jak dasz "większy" wtryskiwacz, to komputer zmniejszy mu czas otwarcia i efekt będzie żaden.
A jak "przestroisz" komputer, to zaczniesz po prostu zalewać silnik - efekt ujemny.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-02-10, 23:26   

Aha ;-)
 
 
     
gerok 
świeżak


Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 14:38   

apropo wtrysków, to jak czyścicie układ paliwowy? Chodzi mi o to czy używacie specyfików do czyszczenia czy raczej u mechanika? Kupowałem ostatnio taki środek http://regeneratory.pl/do...esel-250ml.html ale jeszcze go nie używałem, macie jakieś zdanie na ten temat? Podobno całkiem ładnie łapie wszystko.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-02-23, 14:54   

ale samuraia masz na gnojówe? zdania na tematach takich środków zawsze są podzielone i subiektywne.. Moje jest takie że zaszkodzić nie powinny, ale też nie ma co oczekiwać cudów. Próbowałem też kiedyś we wcześniejszych autach, ale namacalnych efektów nie zauważyłem
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-23, 15:01   

to co wkleiłeś to do diesla jest... masz diesla czy benzynę?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-02-23, 15:11   

o to samo spytałem Samie u góry :-D
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-23, 21:18   

dożek4x4 napisał/a:
o to samo spytałem Samie u góry :-D


całe życie człowiek się uczy :) koromysło z kowadłem na gnojówkę... wszystko jasne :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-02-25, 13:55   

Nie wiem na ile seryjny komputer w Samuraiu jest podatny na modyfikacje.
Myślałem sobie ostatnio nieśmiało o przeróbce gaźnikowego Samuraia na wtrysk wielopunktowy z jakimś dedykowanym komputerem typu ECU Master.
Ekonomicznie nie ma to żadnego uzasadnienia (bo taniej zrobić swap silnika na mocniejszy), ale frajda byłaby niesamowita :).

Na pewno dałoby się bez ECU Mastera fajnie popracować nad mapą zapłonu, na jakimś prostym mikrokontrolerze.

No ale znając mój zapał i dostępność czasu, pewnie nigdy to nie nastąpi ;).
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-02-25, 17:15   

acze napisał/a:
Nie wiem na ile seryjny komputer w Samuraiu jest podatny na modyfikacje.
Myślałem sobie ostatnio nieśmiało o przeróbce gaźnikowego Samuraia na wtrysk wielopunktowy z jakimś dedykowanym komputerem typu ECU Master.
Ekonomicznie nie ma to żadnego uzasadnienia (bo taniej zrobić swap silnika na mocniejszy), ale frajda byłaby niesamowita :).

Na pewno dałoby się bez ECU Mastera fajnie popracować nad mapą zapłonu, na jakimś prostym mikrokontrolerze.

No ale znając mój zapał i dostępność czasu, pewnie nigdy to nie nastąpi ;).


Fabryczny ecu nie jest podatny zupełnie na modyfikacje.

Na średnio-długie wiosenne wieczory mam projekt przeróbki zapłonu na bezrozdzielaczowy. Można sobie wtedy zapłon (w funkcji obrotów) ustawiać dowolnie. Do map wielu zmiennych (i wtrysku) trzeba by zaprojektować coś bardziej wypasionego.
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-02-26, 13:33   

kostuch napisał/a:
Można sobie wtedy zapłon (w funkcji obrotów) ustawiać dowolnie. Do map wielu zmiennych (i wtrysku) trzeba by zaprojektować coś bardziej wypasionego.


Fabryczny jest chyba przede wszystkim w funkcji podciśnienia w kolektorze dolotowym. Ma on tam jakiś dodatkowo odśrodkowy regulator? Bo jeszcze nie patrzyłem.
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-26, 14:47   

Odśrodkowy jest tylko przy gaźniku, przy wtrysku wyprzedzeniem w funkcji obrotów steruje komputer.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-26, 22:58   

kostuch napisał/a:

Na średnio-długie wiosenne wieczory mam projekt przeróbki zapłonu na bezrozdzielaczowy. Można sobie wtedy zapłon (w funkcji obrotów) ustawiać dowolnie. Do map wielu zmiennych (i wtrysku) trzeba by zaprojektować coś bardziej wypasionego.


Szykujesz konkurencje dla ecumastera? :mrgreen:
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-02-27, 00:36   

DUŻY napisał/a:
kostuch napisał/a:

Na średnio-długie wiosenne wieczory mam projekt przeróbki zapłonu na bezrozdzielaczowy. Można sobie wtedy zapłon (w funkcji obrotów) ustawiać dowolnie. Do map wielu zmiennych (i wtrysku) trzeba by zaprojektować coś bardziej wypasionego.


Szykujesz konkurencje dla ecumastera? :mrgreen:


Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem 8-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.